גוגל השיקה את דגמי ה-Pixel 6; גולת הכותרת – מעבד ה-Tensor

לאחר אינספור הדלפות, שהותירו מעט מאוד מקום להפתעות – השיקה אמש גוגל את דגמי ה-Pixel 6 וה-Pixel 6 Pro, שמציגים תכונות מתקדמות בזכות מעבד ה-Tensor פרי תכנונה

דגמי Pixel 6 החדשים של גוגל. צילום: גוגל

לאחר אינספור הדלפות, שהותירו מעט מאוד מקום להפתעות – גוגל השיקה אמש רשמית את שני מכשירי הדגל החדשים שלה – Pixel 6 ו-Pixel 6 Pro, שבניגוד לגישה בעבר, שפנתה לשוק הביניים, מכוונים לשוק העילית.

החדשים של גוגל יכללו את מערכת Android 12 האחרונה, כמובן, וגולת הכותרת שלהם בעצם היא מעבד ה-Tensor פרי פיתוחה, שמחליף את מעבדי קוואלקום במכשיריה. בשניהם 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה, ושניהם חסינים למים בתקן IP68.

דגם ה- Pixel 6הוא בעל מסך AMOLED של 6.4 אינץ' בקצב רענון דינמי של 90 הרץ, כשאחיו הגדול יותר נושא מסך AMOLED של 6.7 אינץ' עם קצב רענון דינמי של 120 הרץ.

מערך הצילום בשני המכשירים כולל מצלמת 50 מגה-פיקסל משופרת ומצלמת 12 מגה-פיקסל אולטרה רחבה, כשלדגם ה-Pro נוספה מצלמת טלה-פוטו של 48 מגה-פיקסל וזום אופטי X4, כשגם המצלמה הקדמית שודרגה ומאפשרת צילום וידיאו ב-4K.

מערך הצילום הוא התחום שבו הציגה גוגל את מעט ההפתעות, והן קשורות לתכונות מתקדמות, המתאפשרות בזכות מעבד ה-Tensor, כמו מחיקת פריטים מתוך תמונה, מצב Motion שמאפשר לבטל טשטוש של אובייקט המצולם בתנועה ועוד.

גולת הכותרת, כאמור, היא בעצם המעבד החדש, שלדברי ענקית הטק מאפשר את מרבית התכונות החדשות במכשירים. הוא משפר את קצב העיבוד ב-80% לעומת המכשיר הקודם, ומציג שיפור של 370% בעיבוד גרפי. המעבד הזה, לדברי גוגל, משתמשי במודלים מתקדמים של לימוד מכונה תוך צריכת אנרגיה נמוכה.

לבד מהתכונות החדשות במערך הצילום, מאפשר המעבד תכונות חדשות, כמו תרגום אוטומטי חי באפליקציות שונות, וגם סימולטני וקולי, ב-48 שפות ובמכשיר עצמו, יכולות הכתבה ועוד.

היבט נוסף שגוגל טיפלה בו הוא נושא הפרטיות והאבטחה, והוסיפה תכונות כמו התרעות בזמן אמת על אפליקציות המשתמשות במצלמה ובמיקרופון, הפרדה של עיבוד מידע רגיש באזור נפרד, מעבד אבטחה טיטאן 42 ייעודי.

מכשירי ה-Pixel 6 החדשים יגיעו למדפים ב-28 בחודש, במחירים מאוד תחרותיים יחסית למכשירי עילית: 599 דולר לדגם ה-6 הרגיל, ו-899 דולר לדגם ה-Pro 6. גוגל אף מציעה בארצות הברית תוכנית מינויים בשם Pixel Pass, שכוללת מכשיר ושירותי גוגל תמורת 45/55 דולר לחודש בהתאם למכשיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים