היזהרו מגירסה לא רשמית של ווטסאפ: מכילה מקבץ של נוזקות

חוקרי קספרסקי איתרו גירסה מעודכנת של נוזקת Triada, המוחבאת בגירסה לא רשמית של ווטסאפ בשם FM WhatsApp, ומדביקה את הסמארטפונים באפליקציות טרויאניות

זהירות - מכילה אפליקציות טרויאניות. FM WhatsApp

משתמשי שעושים שימוש בגירסאות מותאמות ולא רשמיות של ווטסאפ צריכים לבדוק בדחיפות את הגירסה המותקנת במכשיריהם ולוודא שאינה מכילה נוזקה שחושפת את השיחות שלהם להאקרים.

גירסה עדכנית של נוזקת Triada אותרה על ידי חוקרים, כשהיא תוקפת מכשירים באמצעות ערכת כלי פיתוח לפרסום, הקבורה בגרסת ווטסאפ לא רשמית בשם FM WhatsApp.

הנוזקה, שהתגלתה לראשונה על ידי חוקרים של קספרסקי בשנת 2016, נושאת בגירסתה המעודכנת מקבץ של סוסים טרויאניים. מדובר בגירסה 16.80.0 של FM WhatsApp, שזמינה להורדה בחנויות אפליקציות מצד שלישי, והיא אחת מהגירסאות הפופולריות, שמאפשרת למשתמשים להוסיף תכונות לאפליקציה.

גם את הגירסה הנוכחית איתרו חוקרי קספרסקי, והזהירו את המשתמשים כי הנוזקה מדביקה את המכשיר בכשש אפליקציות טרויאניות, שמסוגלות לבצע כמה פעולות זדוניות – כמו השתלטות על המכשיר ופרסום מודעות קופצות על מסך מלא.

"אנו לא ממליצים להשתמש בגירסאות לא רשמיות של אפליקציות, בייחוד של ווטסאפ", כתבו חוקרי קספרסקי. "אתם עשויים למצוא את עצמכם עם מנוי בתשלום למשהו, או אפילו לאבד לחלוטין שליטה על החשבון, שהתוקפים יכולים לעשות בו שימוש לצורכיהם, כמו להפיץ ספאם שנשלח בשמכם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים