משרד התקשורת יוצא במבצע אכיפה נגד חברות אינטרנט פיראטיות

בעקבות מידע שהצטבר במשרד על כ-25 חברות שהקימו רשתות תקשורת לא חוקיות בייחוד באזור הגליל ובמגזר הערבי, יפעיל המשרד מבצע אכיפה החל מחודש נובמבר הקרוב

שר התקשורת, יועז הנדל

משרד התקשורת הודיע היום (א') על כוונתו לפתוח במבצע אכיפה נגד חברות פיראטיות, המספקות שירותי אינטרנט ללא רישיון מתאים לכך' בחודש נובמבר הקרוב.

המבצע ייערך בעקבות מידע שהצטבר במשרד על כ-25 חברות שהקימו רשתות תקשורת בניגוד להוראות חוק התקשורת בכמה יישובים במרחב הכפרי, בייחוד באזור הגליל ובמגזר הערבי, ומספקות שירותי תקשורת ללא רישיון.

לדברי המשרד, הפעילות הפיראטית מייצרת סכנות במרחב הציבורי תוך פגיעה בתשתיות חשמל וסכנה של קריסת עמודים, מספקת שירותי תקשורת לקויים למנויים וגורמת לפגיעה בתחרות ובמוטיבציה לפרוס רשתות תקשורת מתקדמות.

יועז הנדל, שר התקשורת, אמר, כי "מדינת ישראל קיבלה בעשור האחרון החלטה – לא להחליט בסוגיות המשילות בנגב ובגליל. התוצאה של היעדר המנהיגות היא אובדן שליטה בכל התחומים – מפשיעה חקלאית ועד אלימות חסרת גבולות במגזר הערבי. כחלק מהכאוס הכולל שמתחולל לנגד עינינו, נפרסו רשתות תקשורת וחשמל פיראטיות שמסכנות חיי אדם, ואף מתקיימות גניבות של חיבורים מספקים מאושרים, והלכה למעשה אלו מצמצמים את היכולת של אזורים שלמים להתחבר לתשתיות תקשורת מתקדמות. בניגוד להעלמות עין של הדרג המדיני שהיו בשנים האחרונות, אנחנו מקבלים החלטה למגר את התופעה באמצעות פעולות משולבות של אסדרה ואכיפה –  ניתן הזדמנות לחברות להסדיר את פעילותן באופן חוקי ומורשה, ומי שלא יסדירו את פעילותן עד נובמבר, תבוצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת נגדו. מטרת המבצע היא לחבר את המגזר הערבי לתשתיות מתקדמות, לצמצם פערים ולעצור את הבלאגן והכאוס".

המשרד, לדבריו, ינקוט פעולות אכיפה נחושות ותקיפות נגד חברות שיפעלו ללא רישיון מתאים, במטרה להבטיח כי שירותי התקשורת גם יעמדו בדרישות המשרד הקבועות ברישיונות חברות התקשורת. הרישיונות קובעים הוראות מתחום התחרות, הגנות צרכניות, חובות הנדסיות שונות, חובה לבצע סינון תכנים פוגעניים ועוד.

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, ציינה, כי "פעילות פיראטית פוגעת בפריסת רשתות מתקדמות, מונעת תחרות, מסכנת חיי אדם, ובסופו של יום פוגעת באזרחים שמתגוררים באזורים שבהם מתקיימת הפעילות הבלתי-חוקית. לא נאפשר לחברות שפועלות באופן פיראטי להמשיך לספק שירותי אינטרנט ללא רישיון בצפון, בדרום, במגזר הערבי או היהודי, ובכל מקום בישראל".

יצוין, כי מדיניות הרישוי שאומצה על ידי שר התקשורת באוקטובר 2020 מאפשרת לחברות קטנות, ובכלל כך לכאלו שפעלו במרחב הכפרי ללא רישיון, להסדיר את פעילותן ולפנות למשרד בבקשה לקבלת רישיון מיוחד לתקופה מוגבלת, לפי תנאי סף מקילים. עד היום הוענקו כבר 23 רישיונות מסוג זה לחברות הפועלות במרחב הכפרי, וכ-10 בקשות נוספות נמצאות בימים אלה בבדיקה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים