משרד התקשורת הטיל קנס של שישה מ' שקלים על הוט טלקום

החברה לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי, והערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית בחכירת מקטעי תשתית ושיווקם לצרכנים ● הוט טלקום: "הוט ומופתעת מהחלטת המשרד להטיל עליה עיצום כספי בסכום דרקוני ולא מידתי וללא תשתית עובדתית ראויה"

שר התקשורת, יועז הנדל

בהמשך לשימוע שנערך בנושא, החליט משרד התקשורת להטיל על הוט טלקום קנס כספי בסכום של כשישה מיליון שקלים בשל אי יישום הוראות השוק הסיטונאי. בהתאם להוראות, החברה הייתה אמורה להתחיל לאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, ואף לאחר שנקבעו תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך שנת 2017, הוט החלה באספקת השירות רק במהלך שנת 2018, וגם לאחר שהחלה, החברה הערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית בחכירת מקטעי תשתית ושיווקם לצרכנים, שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים.

במסגרת הליך הפיקוח, מצא המשרד כי התנהלות החברה לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה, באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות.

לדברי המשרד, הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בחסמים למעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך, שיש לה השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים, שהתועלת שלהן למשק ולציבור בישראל רבה ומגוונת.

שר התקשורת, יועז הנדל, ציין, כי "בהתאם למדיניות המשרד, נמשיך להפחית רגולציה, לעודד פריסת תשתיות ולהטיל קנסות כבדים על מי שיפגע בתחרות. אסור שהפרות החוק ישתלמו".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, אמרה, כי "משרד התקשורת ימשיך לפעול בנחישות להבטחת התחרות בשוק התקשורת, ולא נהסס להטיל עיצומים נוספים על חברות שיפגעו בה".

מהוט נמסר בתגובה, כי "הוט קיימה ומקיימת את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי באופן מלא, ומופתעת מהחלטת המשרד להטיל עליה עיצום כספי בסכום דרקוני ולא מידתי וללא תשתית עובדתית ראויה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני

    הנה עוד כמה מיליונים לביזבוזים של הממשלה

אירועים קרובים