מכורים לסמארטפון? כנראה שגם איכות השינה שלכם גרועה

מחקר שנערך בקינגס קולג' בלונדון מצא, כי 39% מן המשתתפים בגילאי 18-30 דיווחו על סימפטומים של התמכרות, וכי יש קשר בין התמכרות לסמארטפון ובין שינה גרועה, בלא תלות במשך זמן השימוש

ישנים גרוע? אולי אתם מכורים לסמארטפון שלכם. צילום: Bigstock

שליש מהצעירים מכורים לסמארטפון – כך מראה מחקר שנערך בקינגס קולג' בלונדון. המחקר מצא, כי 39% מן האנשים בגילאי 18-30 דיווחו על סימפטומים של התמכרות.

הסימפטומים הללו כוללים איבוד שליטה על הזמן שהם מבלים עם המכשיר, תחושת מצוקה כשאין גישה למכשיר והזנחה של תחומי חיים אחרים.

למרות שהתמכרות לסמארטפון אינה מוכרת כאבחנה קלינית, המחקר מצא, כי יותר משני שלישים של המשתתפים במחקר שהראו סימנים של התמכרות דיווחו גם על בעיות שינה – בלא קשר למשך הזמן שהם מבלים מול המסך. כרבע מאלה שהראו סימנים של התמכרות משתמשים בסמארטפון שלהם כשלוש שעות ביום, ו-18.5% מהם אמרו כי הם משתמשים בו יותר מחמש שעות ביום.

במסקנותיהם ציינו החוקרים, כי "יש קשר בין התמכרות לסמארטפון ובין שינה גרועה, בלא תלות במשך זמן השימוש, מה שמעיד, כי זמן השימוש אינו מהווה מדד לשימוש מזיק", וכי "זמן מסך הוא לא שווה ערך להתמכרות".

"הסמארטפונים הופכים לחלק לא נפרד מחיי היומיום שלנו, והמחקר הזה הוא צעד חשוב של בדיקת השפעתם במונחים של תפקוד לקוי ואיכות השינה בקרב האוכלוסייה בבריטניה", ציינו החוקרים במסקנותיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים