משרד התקשורת: הקלה ברגולציה על ייבוא מוצרים אלחוטיים לישראל

שר התקשורת חתם על תקנות חדשות, שיפטרו מוצרים רבים מהצורך לקבל את אישור המשרד, במהלך שיעודד את הייבוא והתחרות בשוק המוצרים האלחוטיים

משרד התקשורת

שר התקשורת, בני גנץ, חתם על תקנות הטלגרף האלחוטי (פטור מרישוי), התשפ"א-2021. התקנות החדשות מצמצמות את משפחות המוצרים שדורשות אישור ממשרד התקשורת לשם ייבואן המסחרי לישראל. הקלות אלו באו לאחר תקופה שבה ניתן הפטור בייבוא אישי, במטרה לבחון את הסיכון שבהכנסת משפחות המוצרים המדוברות למדינה ללא פיקוח.

מהלך זה צפוי לצמצם את חסמי הכניסה לשוק, שהקשו עד היום על יבואנים מקבילים, ובמטרה להוזיל את המחירים לצרכן. רבים ממוצרים אלה היו בפטור לייבוא אישי בלבד עד עתה, וכעת, עם הקלת הרגולציה על ייבוא מסחרי, צפוי שינוי לטובת הצרכן בשוק מוצרים אלה.

לדברי משרד התקשורת, מדובר בעדכון משמעותי ברגולציה, שיעודד את התחרות בשוק המוצרים האלחוטיים, מוצרי תקשורת וציוד בית חכם, בכך שייבוא מסחרי של חלק מהציוד, כאמור, יהיה פטור מרישוי בדומה למשפחות מוצרים רבות נוספות, כמו ציוד היקפי למחשבים – צגים, מחשבים ניידים, טאבלטים, קוראי ספרים אלקטרוניים, שואבי אבק ועוד.

השר גנץ ציין, כי "התקנות החדשות הן חלק מרכזי מפעילות המשרד בשנה החולפת, שיביאו להוזלת עלויות של שירותים ומוצרים אלחוטיים בתחום התקשורת בישראל ולקידום כניסתן של הטכנולוגיות המתקדמות והחדישות ביותר לשימוש בישראל, במטרה להציב את ישראל בחזית הקדמה עם המדינות המפותחות בעולם. הרפורמה בתקנות מקלה את הנטל הרגולטורי ומבטלת את הרגולציה על ייבוא אישי ומסחרי של משפחות מוצרים אלחוטיים שונים, ותאיץ את ההתקדמות הטכנולוגית בתחומי ה-IoT ובכלל באופן משמעותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים