נאס"א ונוקיה פורסות רשת דור 4 סלולרית… על הירח

נאס"א העניקה 370 מיליון דולר לתריסר חברות לצורך פריסת טכנולוגיות מתקדמות על הירח, מתוכם 14.1 מיליון דולר למעבדות בל שבבעלות נוקיה, לצורך פריסת רשת 4G-LTE, שתיבנה במיוחד בהתאמה לתנאים הייחודיים המאפיינים את פני הירח

בקרוב: רשת סלולרית על הירח. צילום: מהטוויטר של מעבדות בל

לידיעת מי שמתכננים לטוס לטיול בירח: אל דאגה, יהיה לכם שירות סלולרי על הירח, כי נאס"א ונוקיה פורסות בו רשת דור 4.

אחד מיעדי נאס"א ל-2028 הוא להקים בסיס על הירח, שיאפשר שהות של אנשים עליו, ולצורך כך העניקה 370 מיליון דולר לתריסר חברות, לצורך פריסת טכנולוגיות מתקדמות, בהן תחנות כוח, הקפאה קריוגנית, רובוטיקה, נחיתה בטוחה ו… דור 4 סלולרי.

לדברי סוכנות החלל האמריקנית, רשת דור 4 תספק תקשורת אמינה ולטווחים ארוכים יותר מסטנדרטי הרדיו הקיימים כיום על פני הירח. וכמו אצלנו – רשת דור 4 תשודרג מאוחר יותר לדור 5.

מעבדות בל שבבעלות נוקיה קיבלה 14.1 מיליון דולר למימוש הפרויקט, ולצורך כך היא תחבור לחברת ההנדסה האווירית Intuitive Machines ותפרוס רשת 4G-LTE.

רשת הסלולר הירחית תיבנה במיוחד בהתאמה לתנאים הייחודיים המאפיינים את פני הירח: טמפרטורות קיצוניות, קרינה וריק. היא גם תתפקד כרגיל במהלך נחיתות ושיגורים, למרות שעוצמתם מרעידה בחוזקה את פני הירח.

לדברי מעבדות בל, אסטרונאוטים ישתמשו ברשת האלחוטית שלה לצורך העברת נתונים, לשליטה על גשושיות, לניווט בזמן אמת ולהזרמת וידיאו באיכות גבוהה.

רשת דור 4 הפרוסה כל כדור הארץ נתמכת במגדלי ענק, הצורכים שטח גדול וכוח חשמלי רב. ואולם מעבדות בל פיתחה טכנולוגיה לתאים סלולריים קטנים, שאמנם המוגבלים בשטח הכיסוי שלהם אבל צורכים הרבה פחות חשמל וגם קלים יותר להעמסה על ספינת חלל לצורך שינועם. טכנולוגיה זו של תאי סלולר משמשת בימים אלה גם בפריסת רשתות דור 5 ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים