חברות אמריקניות יכולות לעבוד מול וואווי בקביעת תקנים לטכנולוגיות

הקלה קטנה לחברות אמריקניות: משרד המסחר האמריקני פרסם חוק, המאפשר לחברות אמריקניות להשתתף בפיתוח תקנים לטכנולוגיות שונות, כמו 5G, AI ומכוניות ללא נהג יחד עם וואווי ● גורמים רשמיים: אין לראות בשינוי הזה התרופפות של הקו הנוקשה של ממשלת ארצות הברית נגד וואווי

עוד איסורים ומכה אחרונה וכואבת מטראמפ. וואווי. אילוסטרציה: BigStock

נראה שפרגמטיות לשמה מאלצת את ארצות הברית להתיר לחברות אמריקניות לעבוד לצד וואווי: משרד המסחר האמריקני פרסם חוק, המאפשר לחברות אמריקניות להשתתף בפיתוח תקנים לטכנולוגיות שונות, כמו 5G, AI ומכוניות ללא נהג יחד עם וואווי. שלא במפתיע, המניע, כאמור, הוא פרגמטיות לשמה, כפי שביטא וילבור רוס, שר המסחר האמריקני, שארצות הברית "לא רוצה לוותר על מובילותה בחדשנות הגלובלית" בכך שתצפה מהצד ולא תהיה מעורבת בהחלטות חשובות הנוגעות לטכנולוגיות עתידיות.

לפי פרסום ברויטרס, השינוי הזה כבר הוכן במאי, אבל המתין לאישור.

גורמים רשמיים ציינו, כי אין לראות בשינוי הזה התרופפות של הקו הנוקשה של ממשלת ארצות הברית נגד וואווי, וכי האיסור על מסחר בטכנולוגיות עם וואווי עדיין בתוקפו. לדבריהם, החרגת וואווי מהמסחר מעמידה את ארצות הברית בעמדת נחיתות בנוגע לקביעת תקנים בתעשייה הטכנולוגית, שמאפשרים תפקוד של ציוד מחברות שונות לפעול במשולב. ובכל זאת, יש בכך הקלה לחברות האמריקניות, שכעת יכולות להיות מעורבות בתהליכי קביעת התקנים ולא להיות במצב של אי ודאות ולהגיע לכך שהן מאמצות תקנים שאין להן כל שליטה בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים