משרד התקשורת הטיל קנס של כ-1.4 מיליון שקלים על הוט טלקום

הקנטס הוטל בשל הפפרה של כללי ההפרדה המבנית על ידי הוט טלקום שמשווקת ללקוחות סל שירותים משותף הכולל את שירותי ספק האינטרנט הוט-נט לצד שירותי תשתית האינטרנט שלה, בניגוד להוראות, וזאת על אף שפנתה כמה פעמים בבקשות למשרד התקשורת לאשר לה לשווק סל שירותים מסוג זה, ובקשותיה נדחו

נתי כהן, מנכ''ל משרד התקשורת לשעבר. צילום: ניב קנטור

משרד התקשורת הטיל על הוט טלקום קנס כספי בסך 1,415,697 שקלים, וזאת בשל הפרת הוראות הרישיון לעניין ההפרדה המבנית בקבוצת הוט והאיסור לשווק ספק אינטרנט בעל זיקה. לפי הוראות ההפרדה המבנית, על הוט טלקום לקיים הפרדה מבנית מלאה מחברת הוט-נט, שהיא ספק אינטרנט בעל זיקה מבנית אליה.

בתום הליך פיקוח, מצא משרד התקשורת, כי הוט טלקום שיווקה ועודנה משווקת בקבוצת הוט סל שירותים משותף, הכולל את שירותי ספק האינטרנט הוט-נט לצד שירותי תשתית האינטרנט של הוט טלקום – בניגוד להוראות רישיונה. הליך הפיקוח התבסס על שיחות רבות שנדגמו לאורך כמה תקופות שונות, ושהתברר בהן, כי נציגי הוט טלקום משווקים ללקוחות את הוט-נט כספק גישה לאינטרנט.

לדברי המשרד, חומרת ההפרה התחדדה נוכח העובדה ששיווק זה נעשה על אף שהוט טלקום פנתה כמה פעמים בבקשות למשרד התקשורת לאשר לה לשווק סל שירותים מסוג זה, ובקשותיה נדחו, בין היתר נוכח היכולת שלה לנצל את יתרונותיה המבניים בשיווק סל שירותים משותף ומינוף כוחה לשווקים נוספים, וכן נוכח אי מתן גישה שוויונית לתשתיותיה.

"על אף הוראות הרישיון בנושא איסור שיווק הסל, על אף דחיית בקשותיה של הוט לשיווק הסל, ועל אף הפניות שאותן קיבלה הוט במהלך הליך הפיקוח, החברה לא שינתה ממנהגיה", אמר נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת, והוסיף, כי "מדובר בהתנהלות שמפירה את הוראות ההפרדה המבנית ושפוגעת בתחרות, ועל כן החלטתי להטיל עיצום כספי על הוט בתום הליך מינהלי, שבמהלכו נשמעה עמדת הוט, ולאחר היוועצות עם הוועדה המייעצת לעיצומים כספיים".

מהוט טלקום נמסר: "החברה פועלת על פי הוראות הרישיון ואינה משווקת סלי שירותים ללא אישור משרד התקשורת.. מכל מקום, הוט קוראת לרגולטור לפעול לביטול ההפרדה המלאכותית בין שירות תשתית לשירות ספק אינטרנט ולאפשר להוט למכור ללקוח שירות אינטרנט מלא, כמקובל בשוק התקשורת בארץ ובעולם. צר לנו שבשנת 2020 ועל אחת כמה וכמה בעת הזאת עוסק המשרד באיסור על שיווק חבילות תקשורת מלאות, במקום לעסוק בהפחתת מגבלות רגולטוריות לרווחת הצרכן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים