יו"ר ה-FCC: אמליץ לאשר את מיזוג ספרינט וטי-מובייל

אג'יט פאי טען שהמיזוג הענק, בסך של 26.5 מיליארד דולר, יאיץ את פריסת הדור החמישי בארצות הברית ● המיזוג טעון אישור של ועדת התקשורת הפדרלית ושל משרד המשפטים בוושינגטון

אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC. צילום: מתוך ויקיפדיה

נראה כי המיזוג הענק, בסך של 26.5 מיליארד דולר, בין המפעילות האמריקניות ספרינט וטי-מובייל עומד לקבל אור ירוק מרשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC. זאת, לאחר שממשל אובמה דחה שוב ושוב את ניסיונותיהן של שתי החברות להתמזג, על רקע דאגות שעסקה מעין זו תפגע בתחרות בתחום הסלולר.

בהצהרה שפרסם אג'יט פאי, יו"ר ה-FCC, הוא מסר שהוא מתכנן להמליץ לרשות על אישור האיחוד, שלדבריו יאיץ את פריסת הדור החמישי בארצות הברית. פאי ציין גם שהמיזוג יסייע להביא פס רחב מהיר יותר לתושבים האמריקניים באזורים כפריים מבודדים.

"שתיים ממטרות העל של ה-FCC", לדבריו, "הן לצמצם את הפער הדיגיטלי באזורים הכפריים המבודדים של המדינה ולקדם את מובילותה של ארצות הברית בדור 5 – הדור הבא של הקישוריות האלחוטית. ההתחייבות שהצהירו עליה טי-מובייל וספרינט תקדם באופן ממשי כל אחד משני היעדים הקריטיים הללו".

פאי ציין כי שתי החברות התחייבו לפרוס רשת דור 5 שתכסה 97% מאוכלוסיית ארצות הברית בתוך שלוש שנים מהמיזוג ו-99% ממנה – בתוך שש שנים. בנוסף, 85% מהאוכלוסייה המתגוררת באזורים כפריים מבודדים יזכו לכיסוי בתוך שלוש שנים ו-90% – בתוך שש שנים. עוד התחייבו טי-מובייל וספרינט כי ל-90% מתושבי ארצות הברית תהיה גישה לשירותי פס רחב סלולרי במהירויות של לפחות 100 מגה-ביט לשנייה, ול-99% מהם תהיה גישה למהירויות של לפחות 50 מגה-ביט לשנייה.

עוד הוא ציין כי אם לא יעמדו בהתחייבותן ל-FCC, יישאו שתי החברות בתוצאות קשות, כולל האפשרות של תשלום מיליארדי דולרים למשרד האוצר האמריקני.

החברות המתמזגות: ניצור עוד מקומות עבודה

שתי החברות הצפויות להתמזג טוענות שבנוסף לאספקת שירותי דור חמישי משופרים, המיזוג יצור משרות חדשות ותחרות מול חברות הכבלים והמפעילות וריזון ו-AT&T. זאת, לאחר שקבוצות עובדים ופעילים שונים הביעו דאגה מכך שהמיזוג יגרום לפגיעה בתחרות ויביא לעליית מחירי הסלולר ולצמצום משרות.

כך או כך, המיזוג צריך לקבל את האישור של ה-FCC וגם של משרד המשפטים האמריקני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים