לקראת ההשקה: מה צפוי לכלול ה-iPhone החדש?

איך הוא ייקרא? כמה הוא יעלה? והאם אפל עומדת לבטל את כפתור הבית? כל הדיווחים, ההערכות וההדלפות לקראת ההשקה מחר (ג')

טים קוק, מנכ"ל אפל.

ההערכות והדיווחים איך ייראה ה-iPhone החדש ומה הוא יכלול בוערים גם השנה לפני ההשקה, שצפויה מחר (ג'). במסגרת ההדלפה האחרונה, שפורסמה יום אחד לפני ההשקה, דווח ששמו של המכשיר החדש יהיה בכלל iPhone X.

ה-iPhone הבא צפוי להציג שינוי גדול בעיצוב ובתכונות שלו, כשמטרת העל של אפל (Apple) היא להדהים את המשתמשים לכבוד יום ההולדת העשירי של המכשיר ששינה את עולם הסלולר.

לפי הדיווחים האחרונים, אפל תשיק את ה-X לצד שני מכשירים נוספים, שיהיו המשך לדגם ה-7 שהושק בשנה שעברה, והם ייקראו iPhone 8 ו-iPhone 8 Plus.

כל הפרטים שנחשפו עד כה

טים קוק, מנכ"ל הענקית מקופרטינו, יציג את המכשיר מחר בשעה 8 בערב, לפי שעון ישראל. 10 ימים לאחר מכן, ב-22 בחודש, המכשיר צפוי להגיע לחנויות למכירה, כאשר סביר שמה-15 בחודש תאפשר אפל הרשמה מוקדמת לרוכשים הלהוטים.

מכשירי ה-iPhone 8 וה-Phone 8 Plus צפויים להציג שיפורים יחסית מינוריים לעומת הדגמים הקודמים, בעיקר מעבד מהיר יותר ושיפור באורך חיי הסוללה.

במסגרת אירוע ההשקה, אפל צפויה להשיק גם את הדור השלישי של השעון החכם שלה, Apple Watch, כמו גם מכשיר Apple TV מדור חדש, שיתמוך ב-4K.

אחד מהמנהלים בפוקסקון (Foxconn), שמרכיבה את המכשירים עבור אפל, אמר שמחירו של מכשיר הדגל החדש "לא יהיה זול", ויחד עם הערכות נוספות, ההשערה היא שמחירו של דגם ה-X יעמוד בארצות הברית על 1,000 דולר. שני הדגמים האחרים שיושקו צפויים להיות זולים יותר, ומחירם יהיה דומה לאלה הקודמים.

לפי ההדלפות והשערות של אנליסטים, ה-iPhone X יהיה זמין בשלושה צבעים לפחות – לבן, שחור וצבע נוסף, מעין זהב "סמוק", שדומה לצבע נחושת. ההערכות גורסות שהוא יהיה בעל מסך OLED מקצה לקצה, בגודל 5.8 אינץ', וייתכן שגב המכשיר יוחלף מאלומיניום לזכוכית.

עד כמה ה-iPhone החדש יהיה שונה מקודמו? iPhone. צילום אילוסטרציה: לזק קובוסינסקי, BigStock

עד כמה ה-iPhone החדש יהיה שונה מקודמו? iPhone. צילום אילוסטרציה: לזק קובוסינסקי, BigStock

אחד השינויים המדוברים ביותר הוא שבמכשיר החדש לא יהיה כפתור בית. במקומו, במסך עצמו תוטמע טכנולוגיית קריאת טביעת אצבע. כאשר המשתמש יאחז במכשיר – המסך יידלק, ובנגיעת אצבע במסך הוא גם ייפתח לשימוש למי שיבחר באפשרות של נעילה. לפי ההדלפות, המכשיר יהיה בעל כפתור בית וירטואלי, מוחבא או גלוי.

אפל צפויה להחליף את כפתור הבית שקורא את טביעת האצבע בסורק אינפרה-אדום, שמבטל את נעילת המכשיר באמצעות תוכנה לזיהוי פנים מהירה ביותר, שתהיה מסוגלת לסרוק את פניו של המשתמש ולפתוח את המכשיר בתוך מיליונית שנייה, באמצעות מצלמת 3D. אפשרות זו גם תשמש לזיהוי בעת רכישה באמצעות Apple Pay, או לרכישה או כניסה לאפליקציות – במקום סיסמה. אחת ההשערות מציעה שזיהוי הפנים ישמש גם לצורך השתקת צלילי הודעות כאשר המשתמש לא מביט במסך.

מומחים ש-"חיטטו" בתוכנה של מכשיר ה-HomePod מצאו גם חידושים בטכנולוגיית המצלמה של המכשיר. המצלמה החכמה החדשה תוכל כנראה לזהות זירות צילום שונות וחפצים, כמו תינוקות, עלים, בעלי חיים, שלג, אירועי ספורט, זיקוקים ועוד.

ומה עוד?

פרטים נוספים שנמצאו בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה מרמזים גם, שאפל תציג שיטה חדשה להכוונת משתמשים – באמצעות מציאות רבודה, שתציג את המסלול על גבי התמונה שהמצלמה קולטת. עוד מצאו המבינים בגרסת התוכנה החדשה תכונות אבטחה חדשות, אפשרות לביטול הפרעות בעת נהיגה, וגם אפשרות SOS כאשר המכשיר יגלה שבעליו בסכנה.

סוללות הן עדיין כאב הראש בסמארטפונים – עד כמה שיהיו טובות, רובן שורדות יום אחד, וטכנולוגיית הסוללות מתקדמת באיטיות יחסית לטכנולוגיות אחרות. לכן, היצרניות מתמקדות בטכנולוגיות כמו טעינה מהירה. אלא שאפל אולי תעשה יותר מכך ותאפשר במכשיר החדש טעינה אלחוטית, שבזכותה יוכלו משתמשי המכשיר להטעין אותו תוך כדי האזנה למוזיקה – מה שלא התאפשר, לאחר שאפל ביטלה את שקע האוזניות ואיחדה אותו עם שקע הטעינה. לפי הדיווחים, המכשיר החדש יאפשר טעינה אלחוטית לא באמצעות הנחה על משטח כלשהו, אלא פריצת דרך אמיתית – טעינה אלחוטית ישירות משקע החשמל. אלא שתכונה זו, לפי ההערכות, תהיה אפשרות אופציונאלית נוספת, שתייקר את המכשיר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים