יוקי: האפליקציה שתאפשר לכם לשיר קריוקי

כמעט כולנו אוהבים לשיר - בערבי קריוקי, במועדוני שירה בציבור או באמבטיה ● אם אתם חובבי מוזיקה, יוקי מאפשרת לכם לשיר במלוא גרון ישירות מהמכשיר החכם

הקריוקי הפך בשנים האחרונות לאחד מתחומי הבידור הפופולריים, בטח במדינה כמו שלנו, שידועה במסורת השירה בציבור וה-"כולם ביחד" שלה. רבים מאתנו מזייפים בהנאה – בערבי זמר של שרהל'ה שרון ודומיה, באמבטיה או מול מכונת הקריוקי, בפאב או במסיבה פרטית. חוק הקריוקי שיצא באחרונה ואוסר על המזמרים להרעיש בשעות המנוחה מעיד על כך כאלף עדים.

הטכנולוגיה הביאה את הקריוקי לסלולר: אפליקציה בשם יוקי (Yokee) מאפשרת לכם לפצוח בשירה מול מסך המכשיר הנייד שלכם. אתם יכולים לבחור את סגנון המוזיקה מכמה קטגוריות שהיא מציעה כברירת מחדל: לועזיים, ישראליים, להיטי 2013, ילדים וגם קלאסיקות. המבחר נראה ברגע הראשון קטן למדי, אבל הסוד טמון בצלמית החיפוש, שממוקמת בצד ימין למעלה. לחיצה עליה מאפשרת לכם לחפש שירי קריוקי ביו-טיוב (YouTube), שבו אפשר למצוא כמעט כל שיר שמחפשים. המסך הראשי מציג, מלבד הקטגוריות, מספר שירים "בסגנון של": ואת בסגנון של הראל סקעת או Jukebox Hero בסגנון של Foreigner, למשל. אחרי שבוחרים את השיר המבוקש עולות המילים שלו על המסך – ואפשר להתחיל לשיר.

כדי להשתמש באפליקציה צריך להירשם אליה באמצעות כתובת דואר אלקטרוני או פייסבוק (Facebook). כמו להרבה מאוד אפליקציות אחרות, גם ליוקי יש מוטיב חברתי: היא מאפשרת לכם להקליט את עצמכם, לשתף את ההקלטות עם חברים, לשמוע שירים שלהם – ולדרג אותם. גם הם יכולים לדרג את הביצועים המוזיקליים שלכם.

האפליקציה גם שומרת את רשימת השירים שבחרתם מאז שהפעלתם אותה לראשונה, כך שתוכלו לחזור לשירים אהובים, וכן את ההקלטות שביצעתם. כך גם תוכלו לנסות לשפר את עצמכם ולמחוק את ההקלטות שאתם לא ממש שלמים עמן או שלא מספיק מצחיקות אתכם ואת החברים.

יוקי היא אפליקציה מלהיבה, בזכות הגישה שלה והיכולת להפוך את הטלפון למכונת קריוקי פרטית, אבל יש בה לצד זה כמה חסרונות בולטים: קודם כל, העיצוב שלה לא מלהיב. צורת ההגשה, הממשק ובחירת הצבעים יכולים להיות קצת יותר מוצלחים. בנוסף, המעבר בין השירים והאפשרויות בתפריט לא מספיק חלק ולעתים יש הרגשה שחוזרים על אותם שירים שוב ושוב. עוד חסרון הוא שהאפליקציה המזמרת לא יכולה להבדיל בין סרטון יו-יוב שהוא קריוקי אמיתי לכזה שמציג אדם מבצע שיר בקריוקי, כך שבהחלט יכול להיות שתבזבזו כמה דקות יקרות בהן הייתם יכולים לשיר על סרטונים לא מתאימים.

למרות החסרונות, מצאתי את עצמי, בלי להתכוון בכלל, שר עם הקולות שבקעו מהמכשיר במלוא גרון שיר אחר שיר, כך שיוקי בהחלט משיגה את המטרה שלה. ג'סטין טימברלייק, פול אנקה או אבבא כבר לא יצאו ממני, אבל יוקי בהחלט סיפקה לי רגעים של הנאה.

להורדת יוקי מ-Google Play לחצו כאן.

להורדתה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים