האפליקציה של ערוץ האוכל לא תשאיר אתכם רעבים

בערוץ האוכל לא הסתפקו במדיום הטלוויזיוני ופיתחו אפליקציה שמאפשרת לקבל את המתכונים של מיטב השפים ישירות למכשיר ● האפליקציה פשוטה ונוחה לשימוש - אבל רק אם יש לכם טאבלט ● בתיאבון

ציטוטים רבים מספור רשומים לזכותו של נפוליאון בונפרטה. אחד הידועים שבהם הוא "הצבא צועד על קיבתו". המצביא הצרפתי הדגול אמנם התכוון בדבריו לחשיבות של בניית קווי אספקה שמובילים את המזון לחזית, ולאו דווקא לאוכל פר סה, אבל המשפט שלו אומץ היטב ברחבי העולם כסמל לכך שצבא רעב לא יכול להילחם טוב.

ככלל, איך שלא נהפוך בדברים, אוכל הוא אחד הדברים החשובים ביותר בחיינו, חיילים כאזרחים. עבור חלקנו הוא אולי דלק לגוף ותו לא, אבל רובנו רואים בו גם עניין של הנאה. מאכל ערב לחיך יכול להיות טוב מהרבה דברים בחיים, ביקור במסעדה מסב לרבים מאתנו ערב של הנאה ולעתים קרובות אנחנו מבשלים בעצמם, או לפחות מנסים. לשם כך נועדו ספרי הבישול, אבל כיום יותר ויותר תופסות את מקומם תוכניות האוכל בטלוויזיה, בהן אנחנו יכולים ללמוד את מיטב המתכונים ממיטב השפים.

בערוץ האוכל החליטו לקחת את הנושא צעד קדימה ובמקום להסתפק במדיום הטלוויזיוני בלבד, הם פיתחו אפליקציה שמאפשרת לקחת את המכשיר למטבח ולהתחיל לערבב, לקצץ, לתבלן ולטגן תוך כדי שקוראים דרכה את המתכון.

כל שנשאר לנו הוא להחליט מה אנחנו רוצים להכין היום ולבחור מהעמוד הראשי של האפליקציה. אפשרויות הבחירה מגוונות. ניתן לצפות בתוכניות האחרונות ששודרו בערוץ האוכל, על המתכונים שהוצגו בהן, לקרוא מתכונים על פי שמות השפים, לבחור את המנה המבוקשת לפי סוג או מרכיב ראשי ועוד אפשרויות. האפליקציה מאפשרת בנוסף לבחור מספר מתכונים, כשאחד מהם מוצג בגדול ועוד ארבעה מוצגים בקטן. מתחת לכל אחד מהם תוכלו לראות איזה ציון נתנו לו הגולשים.

עמוד הוראות הבישול, שאליו מגיעים לאחר שבוחרים את סוג המאכל או המתכון, כולל כמה פרטים כלליים לגבי המנה: למשל, האם היא כשרה, חלבית או בשרית וכמה זמן לוקח להכין אותה. מתחתיהם מוצגים הרכיבים של המנה. לפי משקל או לפי כפות. ניתן לשנות ביניהם על ידי לחיצה על המחשבון הקטן שמצוי בחלק זה של האפליקציה. לחיצה על עגלת סל הקניות מאפשרת להכין רשימת קניות של הרכיבים, של כולם או של אלה שחסרים לכם. במקרה שיש צורך באביזרים מיוחדים לצורך הכנת המנה – גם הם יוצגו באותו המקום.

הצד השמאלי של העמוד מוקדש להכנת המנה, באופן מלא וטקסטואלי או צעד אחרי צעד. בחירה בצעד אחרי צעד מחלקת את הכנת המנה למספר חלקים ומציגה כל אחד מהם בסרטון על מסך מלא. כאשר הסרטון מסתיים חוזרים לעמוד שבו מוצג המתכון, כדי לעבור לצעד הבא. הכפתורים בתפריט התחתון מאפשרים לחזור לעמוד הראשי של האפליקציה, לבחון את המתכונים ששמורים ברשימת המועדפים האישית ולגשת למספר כלים שימושיים לכל מי שמגיע למטבח, כמו טיימר, המרת כמויות ורשימת קניות.

מדובר באפליקציה פשוטה למדי, שקל למצוא בה מתכונים בכל רמת קושי ולעקוב אחרי הוראות הבישול. היא גם נוחה לשימוש, אבל רק בטאבלטים, ורק באלה שתומכים בהצגת סרטונים באמצעות פלאש (Flash).

לפני כמה ימים פרסמנו ידיעה לפיה גוגל (Google) עומדת לסמן אפליקציות שמתאימות לטאבלטים כדי לעודד כתיבה של אפליקציות כאלה. במקרה הזה הבעיה הפוכה. האפליקציה של ערוץ האוכל אמנם רצה גם בטלפון אבל לא עברה התאמה מלאה אליו ומוצגת בו כמות שהיא – רק קטנה יותר. זה מוביל לכמה וכמה בעיות: ראשית, משום מה, לעיתים האפליקציה פשוט נתקעת וצריך לסגור אותה באופן ידני דרך המערכת. יש פעמים בהן הסרטונים לא מוצגים טוב והדבר הכי בעייתי הוא שמאוד קשה לקרוא את מה שכתוב ולבצע את הבחירות בתפריטים השונים. יותר מפעם אחת התכוונתי ללחוץ על מתכון מסוים ואז התברר לי שהגעתי לדף של מתכון שונה לחלוטין. חבל.

אם יש לכם טאבלט ואתם מגדירים את עצמכם כבשלנים או עושים את הצעדים הראשונים בתחום, כדאי לכם להוריד את האפליקציה של ערוץ האוכל. אם אין לכם טאבלט, כדאי לכם לוותר ולחכות עד שאנשי הערוץ ידאגו לגרסה שמתאימה גם למסך הטלפון.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-AppStore לחצו כאן.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים