"צבא סוריה האלקטרוני" פרץ למסד הנתונים של וייבר – ו-"ממליץ" להסיר את האפליקציה

חברי "צבא" ההאקרים השחיתו את האתר של וייבר וכתבו בדף הבית, כי "חברת וייבר הישראלית מרגלת ועוקבת אחריכם" ● הם פרסמו הודעה בטוויטר בה קיבלו על עצמם את האחריות לפריצה ● וייבר, חברה שנוסדה על ידי ישראלי-אמריקני אולם מרכזה בקפריסין, אישרה שהאתר שלה הושחת, אך טענה שלא נגנבו פרטים רגישים של משתמשים

קבוצת ההאקרים "צבא סוריה האלקטרוני" הזהירה בהודעה שפרסמה בטוויטר (Twitter) את הגולשים, כי "אם התקנתם את אפליקציית וייבר (Viber) אנחנו ממליצים לכם למחוק אותה". הקבוצה קיבלה על עצמה אחריות לפריצה למסד הנתונים של וייבר ולהשחתת האתר שלה.

בעקבות ההשחתה הופיעו בדף הבית של האתר הכותרת "נפרץ על ידי צבא סוריה האלקטרוני" וההודעה "חברת וייבר הישראלית מרגלת ועוקבת אחריכם". לאחר מכן הוסר הדף ומי שנכנסו לאתר קיבלו הודעת שגיאה "403".

וייבר היא חברה שנוסדה על ידי ישראלי-אמריקני ויש לה מרכז פיתוח בארץ, אולם מרכז פיתוח נוסף שלה נמצא בבלרוס והמטה שלה הוא בכלל בקפריסין. האפליקציה שפיתחה מאפשרת לבצע שיחות בחינם ברשתות Wi-Fi. בחודש מאי פרסמה החברה בעלת האפליקציה נתונים שעל פיהם צברה יותר מ-200 מיליון משתמשים מ-193 מדינות.

החברה אישרה, כי האתר שלה הושחת, אך טענה שלא נגנבו פרטים רגישים של משתמשים. "אתר התמיכה של וייבר הושחת היום לאחר שעובד וייבר נפל, למרבה הצער, קורבן למתקפת דיוג בדואר אלקטרוני", נכתב בהודעה שפרסמה החברה. "התוקפים הצליחו לגשת לשתי מערכות משניות: לוח פיקוד של תמיכת לקוחות ומערכת לניהול תמיכה. בדף שהושחת פורסם מידע שמקורו במערכות אלה".

עוד כתבה החברה, כי "הנתונים שנגנבו בסיסיים למדי – מדינה, מועד רישום, סוג מכשיר, מזהה פנימי שלנו וכדומה. אף על פי שאלה לא נתונים רגישים, צר לנו שהאקרים הצליחו לגשת למערכות אלה ואנחנו פועלים למנוע הישנות של תקריות כאלה".

קבוצת ההאקרים "צבא סוריה האלקטרוני" נחשבת כתומכת בנשיא סוריה, בשאר אסאד. בחודשים האחרונים הצליחו חבריה לפרוץ לאתרי אינטרנט וחשבונות טוויטר של גופי מדיה ידועים, ובכלל זה סוכנות הידיעות AP והרשתות CBS ו-BBC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים