טק-מר הישראלית פורסת רשת תקשורת במתחם גראונד זירו בניו יורק בפרויקט בהיקף 11 מיליון דולרים

במסגרת הפרויקט, שהחל באמצע 2012 וצפוי להסתיים עד סוף 2013, פורסת טק-מר בבניין רשת תקשורת אלחוטית, שתשמש את כוחות ההצלה בעת חירום ואת דיירי הבניין בעת שגרה ● איציק בן טולילה, מנכ"ל טק-מר: "הפרויקט מיישם את הלקחים שהופקו בעקבות אירועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001 בנוגע לתשתיות תקשורת בבניינים רבי קומות. מאחר שאין קליטה של תקשורת אלחוטית מבחוץ, יש חשיבות רבה להקמת רשת שתתפקד כהלכה בכל מצב ותאפשר לכוחות, למפקדיהם במרכז הפיקוד והבקרה, וכוחות אחרים בשטח, להיות בקשר זה עם זה"

טק-מר הישראלית מקבוצת ח. מר תעשיות, מבצעת בימים אלה פרויקט להקמת רשת תקשורת בבניין WTC1 שבמתחם גראונד זירו בניו יורק, עבור רשות הנמלים, הרכבות והאוטובוסים של ניו יורק וניו ג'רזי (Port Authority), שהמתחם נמצא באחריותה. הפרויקט החל באמצע 2012 וצפוי להסתיים עד סוף 2013. היקפו מסתכם ב-11 מיליון דולרים, ובמסגרתו פורסת טק-מר בבניין רשת תקשורת אלחוטית, שתשמש את כוחות ההצלה בעת חירום ואת דיירי הבניין בעת שגרה.

"העבודה בפועל מתבצעת מול הקבלן שבונה את הבניין, בשם דניאל טישמן, שהמליץ לבעלי הבניין לשכור את טק-מר כקבלן ראשי לנושא רשת התקשורת. אנחנו מתכננים, מאפיינים, מפתחים, פורסים ומטמיעים מערכת בשם Radio Coverage System", אמר איציק בן טולילה, מנכ"ל טק-מר, בשיחה עם The NewCOM. "בהתאם לחוק האמריקני, ההתקנה הפיזית מתבצעת על ידי קבלן משנה החבר באיגוד המקצועי של החשמלאים בניו יורק. זהו קבלן התקנות מתחום החשמל המבצע את התקנות האינסטלציה של המערכות השונות".

בן טולילה מסביר, כי "הפרויקט מיישם את הלקחים שהופקו בעקבות אירועי הטרור ב-11 בספטמבר 2001 בנוגע לתשתיות תקשורת בבניינים רבי קומות, והוא מתבצע בבניין המחליף את מגדלי התאומים. זהו הבניין הגבוה ביותר בניו יורק והשני בגובהו בארצות הברית. מאחר שאין קליטה של תקשורת אלחוטית מבחוץ, יש חשיבות רבה להקמת רשת תקשורת שתתפקד כהלכה בכל מצב ותאפשר לכוחות, למפקדיהם במרכז הפיקוד והבקרה וכוחות אחרים הפועלים באותו שטח, להיות בקשר זה עם זה. המערכת שלנו מאפשרת לכל מכשירי הקשר, של כל אחד מהכוחות (כבאים, פרמדיקים, משטרה וסוכנויות אחרות), להתחבר אליה בצורה שקופה ולתקשר זה עם זה, למרות שמכשירי הקשר פועלים בטכנולוגיות שונות, בתדרים אחרים ובתורת עבודה אחרת. הדרישה לאפשר תקשורת בין הכוחות היא דוגמה ללקח שהופק מאירועי הטרור ב-2001".

איציק בן טולילה, מנכ"ל טק-מר"אחד היתרונות החשובים של המערכת הוא בכך שהיא לא דורשת חיבור לחשמל. לכן, בעת חירום, כשאין בבניין חשמל או כל מקור כוח אחר, יוכלו כוחות ההצלה להמשיך לתפקד כרגיל. המערכת בנויה מחלק המשמש כ'מוח' ומותקן בחדרי תקשורת וממנו יוצאת תשתית תקשורת אלחוטית המותקנת ברחבי הבניין. הפרויקט כולל התקנת אנטנות, מקלטים, משדרים, הרבה קופסאות חכמות, מערכות DAS, מערכות תשתית ומערכות RF".

לדברי בן טולילה, "בנוסף לרשת המיועדת לכוחות ההצלה, אנחנו מקימים גם רשת תקשורת המיועדת לדיירים בעיתות שגרה. הבניין מיועד לאכלס חברות גדולות, שלכל אחת מהן יש רשת בטחון ותחזוקה עם מכשירי קשר משלה. המערכת שלנו מאפשרת לכל המערכות של דיירי הבניין לפעול בלי להפריע זו לזו".

"ברוב גורדי השחקים בארצות הברית", הסביר, "יש כיום מערכת תקשורת מיושנת, שנבנתה בטכנולוגיה שנקראת 'טלפון כבאים': בכל קומה בחדרי המדרגות, יש שקע או טלפון שבאמצעותו מתקשרים עם הלובי. הניסיון הראה שבחירום מערכת כזאת לא עובדת. הפרויקט שלנו זוכה לתשומת לב רבה מצד גורמים המעורבים בבניית בניינים, והוא מתבצע תחת זכוכית מגדלת, משום שבסופו המערכות שלנו ישמשו כתקן שלפיו יצטרכו ליישר קו כל מי שיבנה או בונה בניינים רבי קומות בניו יורק".

טק-מר הגיעה לשלב הלפני אחרון של המכרז עם עוד שתי חברות אמריקניות ובשלב בסופי התחרתה מול אחת מהן. "ההחלטה לבחור בטק-מר נבעה משיקולי עלות מול תועלת, והודות לעובדה שהצענו פתרון טכנולוגי שמספק פתרון ללקחי ה-11 בספטמבר", סיכם בן טולילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים