סקירה: Precision 7750 של דל – סוס עבודה למרחקים ארוכים

מי שצריך מכונת עבודה שרצה ורצה ולא מתעייפת, ואולי רק עושה קצת רעש של מאווררים מדי פעם, ימצא בנייד Precision 7750 מבית דל מחשב שיהיה חבר נאמן

Precision 7750 Workstation. צילום: דל

לפני כמה שנים טובות, הזיכרון כבר קצת בוגד בי אז לא לחלוטין זוכר כמה, השיקה נציגה של אחת מיצרניות המחשבים דה-אז – נדמה לי LG – סדרה ארוכה מאוד של מחשבים ניידים. ביניהם היו כמה מחשבים עם מסכי 17.3 אינץ', שרק בגלל גודל המסך נחשבו אז למחשבי משחקים דווקא. את הדגמים אני לא זוכר, את האזהרה "תרים בשתי ידיים", זוכר גם זוכר. כל מחשב כזה, ודומיו באותה תקופה, שקלו בדרך כלל 4.2 קילוגרם ולמעלה מכך. היו כאלו שהתקרבו גם ל-5 קילו.

אבל עם השנים, עם התפתחות החומרים מהם מייצרים מחשבים, עם מזעור הכוננים, המעבדים והמאווררים ואפילו צמצמום המסגרת מסביב למסך, המשקלים הללו חלפו מהעולם כמעט לחלוטין בשוק המחשבים הניידים.

רק כמעט, כמובן, כי שפתחתי את הקופסה של Precision 7750, מחשב תחנת העבודה של דל (Dell), הזיכרונות לעיל צצו בבת אחת. נכון, הוא שוקל רק קצת יותר מ-3.1 ק"ג, אבל המאסיביות שלנו ניכרת בכל פינה, והעיצוב שלו הוא מהסוג של "אני באתי לעבוד ולא שהלבוש שלי ימצא חן בעיניכם".

ועל הנייר הוא בהחלט בא לעבוד. מעבדי ה-Core מהדור ה-11, ממשפחת הביצועים הגבוהים לניידים, עדיין לא הגיעו ליצרניות המחשבים במאסות, ולכן לא הפתיע לקבל את ה-Precision 7750 עדיין עם מעבד Core דור 10, אבל עוצמתי למדי: Core i7-10875H, שהוא מעבד עם לא פחות מ-8 ליבות פיזיות (16 ליבות לוגיות), הפועל במהירות בסיסית של 2.3 גיגה-הרץ ויכול לנהום במהירות שיא של 5.1 גיגה-הרץ במצב טורבו עבור ליבה בודדת, וזאת עבור TDP של 45 וואט, שזה ממש לא נורא.

אבל יותר מכך, דל שילבה לצד המעבד העוצמתי כרטיס מסך מקצועי מהחזקים שיש כיום בשוק בפועל: Quadro RTX 4000 של אנבידיה. כרטיס זה מגיע עם לא פחות מ-2,304 ליבות CUDA, עם 288 ליבות Tensor ועם 36 ליבות RT, והוא צורך בערך 160 וואט, והוא מסוגל לביצועים ברמה של 7.1TFlops גם בעזרת 8 גיגה-בייט של זיכרון GDDR6 עצמאי. זה בדיוק מה שאפשר לצפות לו, ורצוי לצפות לו, שתחנת עבודה שמיועדת למשתמשים בתוכנות כבדות, מתוכנות תלת-ממד, דרך תוכנות אדריכלות, ועד יישומים תאבי ביצועים כמו עריכת וידיאו ואודיו, או שליטה במערכת AVpro עתירת נקודות קצה.

Precision 7750 Workstation. צילום: דל

Precision 7750 Workstation. צילום: דל

והביצועים הם בהתאם לתחזיות וההערכות, ובכל היבט. בהרצת בדיקת Compute של Geekbench המבוסס על ליבות ה-CUDA, הוא הגיע לציון מטורף ממש של 94,147 נקודות. בהרצה מקבילה בתקן OpenCL, המיועד יותר עבור משחקים וכדומה, הוא הגיע ל-84,834 נקודות. ה-ThinkPad P1, שהסקירה עליו עלתה כאן באנשים ומחשבים לאחרונה, צויד ב-Quadro T200, ללא ליבות RTX, והוא הגיע במבחן ה-CUDA לציון מרשים בפני עצמו של 42,163 נקודות – מה שהופך את ה-Precision 7750 למחשב תחנת עבודה מרשים אפילו יותר.

ציון מכובד של 1,328/8,456 נקודות במבחן ה-PC בליבה יחידה/ריבוי ליבות של Geekbench, יחד עם מספרים חזקים ומרשימים מאוד של 1,264/9,290 נקודות במבחן Cinebench R23, רק מיצבו את העוצמה שמציע המחשב הזה.

אבל מה שהפתיע לטובה באמת היה זמן העבודה שלו. הוא סיים את מבחן הזמן הקבוע בו אני משתמש עבור כל המחשבים ב-5:30 שעות, זמן עבודה שממש אינו מובן מאליו עבור מחשב המצויד במסך ענק של 17 אינץ' ועם מעבד וכרטיס גרפי תובעניים שכאלה. מתברר שזו אכן תחנת עבודה, שיכולה להיות ניידת – כל עוד מסתדרים עם המשקל שלה.

ויש עוד יתרון לגודל ולמאסיביות שלו. יציאות וחיבורים רבים מספור – קודם כל זה מחשב שיש לו יציאות מאחור, מתחת למסך, ומחשבים שמציעים תצורה כזו כמעט ולא קיימים יותר. מדובר בחיבורים הכי נכונים להציב מאחור: לרשת מקומית, למסך באמצעות HDMI ולמסך באמצעות DisplayPort. גם בחיבור החשמל מאחור, וטוב שכך, הכבל שלו מגיע מסוללות כבדת מידות ומשקל שמספקת לו טעינה ברמה של 240 וואט וגם עושה את העבודה שלה יחסית בזריזות.

ויש מהצדדים גם שני חיבורי USB 3.2 Gen 1 מצד ימין, יחד עם קורא כרטיסים, שאחד מהם מאפשר הטענה של מכשירים אחרים, ויש מצד צד שני חיבורי USB נוספים בתצורת Type-C מודרנית, שתומכים ב-Thunderbolt 3.0 – התקן של אינטל להעברת קצבים מהירה. ויש גם קורא כרטיסים חכם – בקיצור, אולי אפילו יותר מדי.

המקלדת סבירה ולא יותר, משטח השליטה היה יכול להיות יותר גדול, אבל הוא מכיל כפתורים פיזיים לשליטה בעכבר, וזה מצוין גם בגלל שהמסך אינו תומך במגע בדגם שבדקתי.

המחיר כצפוי יקר ועומד על 11,900שקלים, אבל מי שצריך מכונת עבודה שרצה ורצה ולא מתעייפת, ואולי רק עושה קצת רעש של מאווררים מדי פעם, ימצא כאן מחשב שיהיה חבר נאמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים