גאדג'ט לקיץ: צמיד מודד קרינת שמש

הצמיד, שישווק מסחרית החל מהאביב הקרוב, יתריע על רמת קרינה מסוכנת של אולטרה סגול ויבריח את ה-"משתזפים" לצל הבטוח ● הטכנולוגיה שעליה מתבסס הצמיד פותחה באוניברסיטה בסקוטלנד והוא ישווק על ידי חברה שבדית - שתי מדינות שלא ממש סובלות מחום ומשמש

ייתכן שהלהיט בישראל בקיץ הבא לא יהיה דווקא iPhone חדש או גלאקסי (Galaxy) שמכין קפה, אלא משהו פשוט ובריא יותר – צמיד אופנתי שיתריע על רמת קרינה מסוכנת של אולטרה סגול ויבריח את ה-"משתזפים" לצל הבטוח.

דווקא באוניברסיטה הסקוטית סטראתקלייד, שלפי המיקום שלה על הגלובוס לא ממש סובלת מעודף שמש, חשבו על המדינות החמות בעולם, שמדי שנה מתגלים בהן יותר מ-200 מיליון מקרים של סרטן העור הקטלני מלאנומה. החוקרים הסקוטיים פיתחו טכנולוגיה שמודדת את רמת הקרינה האולטרה סגולה ומתריעה בעזרת שינוי צבעים כאשר גוברת הסכנה לחשיפת יתר והגיע הזמן להסתתר בצל.

הטכנולוגיה, שהומצאה על ידי פרופ' אנדרו מילס וד"ר מייקל מק'פרליין, שניהם מהמחלקה לכימיה שימושית באוניברסיטת סטראתקלייד, תיושם בצמיד מיוחד שיושק בצורה מסחרית בשיתוף עם חברת אינטלגו (Intellego) השבדית (גם שם לא ממש חם) ותשווק החל מאביב 2013.

הצמיד משנה את צבעו מצהוב לוורוד עז ככל שעולה רמת הסיכון לכווייה. הטכנולוגיה פועלת בעזרת חומר שמתפרק באור שמש ומשחרר חומצה, ובכך גורם לתגובה על סוג מסוים של צבען, שמשנה את צבעו לפי רמת החומציות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים