אינטל השיקה את מעבדי ה-Ivy Bridge

המעבדים החדשים, שפותחו במשותף על ידי מרכזי הפיתוח של אינטל בחיפה ובארצות הברית, הם הראשונים בשוק שמיוצרים בליטוגרפיה של 22 ננו-מטר ● הם ייוצרו, בין השאר, במפעל של החברה בקרית גת ● רוני פרידמן, סגן נשיא באינטל: "יש כאן שורה של יכולות - גם בתחום הגרפיקה, גם בתחום המדיה והווידיאו וגם בתחום מהירות התגובה של המחשב, כך שניתן לבצע בעזרת המעבדים הללו דברים שאי אפשר היה לבצע קודם"

אינטל (Intel) השיקה היום (ג') באופן רשמי את הדור השלישי של מעבדי ה-Core i שלה, שמכונה Ivy Bridge. המעבדים החדשים, שמחליפים את קודמיהם מסדרת ה-Sandy Bridge, הם הראשונים בשוק שמיוצרים בליטוגרפיה של 22 ננו-מטר, המבוססת על טכנולוגיית הטרנזיסטורים התלת-ממדיים שפיתחה אינטל. יצוין, כי משפחת המעבדים החדשה במשותף על ידי מרכזי הפיתוח של אינטל בחיפה ובארצות הברית. המעבדים עצמם ייוצרו, בין השאר, במפעל של החברה בקרית גת.

השקת המעבדים החדשה מהווה חלק מהפלטפורמה החדשה שמציעה החברה, שכוללת גם ערכות שבבים חדשות מסדרה 7, המכונות Panther Point. מעבר לתמיכה במעבדים החדשים, מציעות ערכות השבבים לראשונה גם תמיכה פנימית ב-USB בגרסה 3, תמיכה בתקן הכוננים הקשיחים SATA III, תמיכה בתצוגה של עד שלושה מסכים בו-זמנית ותמיכה בתקן החיבור המהיר של אינטל, Thunder Bolt. כמו כן, מציעה אינטל החל מהיום חמישה שבבים אלחוטיים חדשים, שנועדו להציע ביצועים משופרים לעומת הדור הקודם, לרבות כרטיס שתומך בתקן המכונה Advanced N.

בסך הכל, השיקה היום אינטל 13 מעבדים חדשים, כולם מרובעי ליבה: ארבעה מעבדי Core i7 לתחום המחשבים הניידים, כולל אחד ממשפחת האקסטרים, ארבעה מעבדי Core i7 שולחניים – שניים מהם עבור צריכת כוח נמוכה, וחמישה מעבדי Core i5 שולחניים, שניים מהם עבור צריכת כוח נמוכה. במהלך החודשים הקרובים יוצעו מעבדים נוספים, כולל מעבדי Core i3.

המעבדים החדשים כוללים, בין היתר, ליבה גרפית שעברה שיפור ניכר לעומת מעבדי הדור הקודם ממשפחת ה-Core i. "מדובר במנוע גרפי חדש לחלוטין, שמציע ביצועים גבוהים הרבה יותר מבעבר, כולל תמיכה בסטנדרטים החדשים של DirectX11, לטובת יישומים ומשחקים עתידיים", הסביר רוני פרידמן, סגן נשיא תאגידי ומנכ"ל פיתוח מעבדים וערכות שבבים באינטל העולמית, במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל ההשקה. "המעבדים החדשים מציעים גם יכולות משופרות בתחום האבטחה, ותמיכה ב-PCIe 3, שמאפשר העברת נתונים מול התקני הקלט/פלט בקצב גבוה פי שלושה לעומת הדור הקודם. בקיצור: יש כאן שורה של יכולות – גם בתחום הגרפיקה, גם בתחום המדיה והווידיאו וגם בתחום מהירות התגובה של המחשב – כך שניתן לבצע בעזרת המעבדים הללו דברים שאי אפשר היה לבצע קודם".

לפי פרידמן, מעבדי ה-Ivy Bridge מאפשרים להריץ את אותם יישומים בפיזור הספק נמוך יותר, או לחילופין להריץ את היישומים תוך קבלת ביצועים גבוהים יותר, על חשבון פיזור ההספק. חלק מהשיפורים בפלטפורמה החדשה יעניינו יותר את המשתמשים מהמגזר העסקי, והם כוללים תמיכה מובנית בטכנולוגיה למניעת גניבה (Anti Theft), טכנולוגיה להגנה על זהות (Identity Protection) ושימוש במפתחות מאובטחים (Secure Key).

השקת המעבדים החדשים חשובה מאוד מבחינת אינטל גם לדחיפת קטגוריית מחשבי האולטרה-בוק אותה השיקה בשנה שעברה. "המטרה שלנו היא להציע שיפור בכל שנה בתחום הזה, והמעבדים החדשים בהחלט יאפשרו זאת", אמר פרידמן. "הבסיס הוא צריכת הספק נמוכה יותר, ביצועים גבוהים יותר וחיי סוללה ארוכים יותר".

בתשובה לשאלה, האם טכנולוגיית הייצור ב-22 ננו-מטר מהווה את קצה הדרך מבחינת מזעור מבחינתה של אינטל, אמר פרידמן, כי "תמיד אומרים שהסיליקון נגמר, אבל אני יכול לספר שכבר עכשיו עובדים בקבוצה שלי על 14 ו-10 ננו-מטר, וכמובן שבמקביל עובדת אינטל על טכנולוגיות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים