גרטנר: חלונות 7 תוביל עד סוף השנה ותותקן ב-42% מהמחשבים האישיים

מתחזית שפרסמה חברת המחקר עולה, כי עד סוף 2011 תותקן מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט ב-635 מיליון מחשבים אישיים ברחבי העולם ● מערכת Mac של אפל תותקן השנה על גבי 4.5% מהמחשבים האישיים, ותצמח ל-5.2% מהם ב-2015 ● לינוקס תמשיך לדשדש - עם נתח שוק קטן מ-2% בחמש השנים הקרובות

חלונות 7 (Windows 7) מבית מיקרוסופט (Microsoft) תהפוך עד סוף השנה למערכת ההפעלה המובילה בעולם, ותותקן ב-635 מיליון מחשבים, המהווים 42% מהמחשבים האישיים ברחבי העולם – כך עולה מתחזית שפרסמה גרטנר (Gartner).

"ארגונים רבים תכננו את תוכנית פריסת המערכת החדשה מזה שנה עד שנה וחצי, ומתקדמים כעת לקראת מעבר מלא אליה", אמרה אנט ג'אמפ, מנהלת מחקר בכירה בגרטנר. היא הוסיפה, כי ההערכה היא ש-94% מכלל המחשבים החדשים שיימכרו עד סוף השנה יכללו את חלונות 7.

משלוחי מערכות ההפעלה iMac ו-Mac של אפל (Apple) על גבי מחשבים אישיים חדשים גדלו בשנה האחרונה: Mac הותקנה על גבי 4% מהמחשבים האישיים החדשים שנמכרו בעולם ב-2010, לעומת 3.3% ב-2008. מערכת הפעלה זו צפויה להיות מותקנת על גבי 4.5% מהמחשבים האישיים ב-2011, ולצמוח ל-5.2% מהם ב-2015.

היקף המשלוחים יתחזק בעיקר בשווקים בוגרים, שם הצרכנים רוכשים מוצרים רבים של אפל. הצמיחה החזקה ביותר בנתח השוק של מערכת ההפעלה Mac צפויה דווקא בכמה מדינות מתעוררות, שם בסיס מערכות ההפעלה של אפל מצומצם מאוד.

האנליסטים של גרטנר אינם צופים, כי מערכות הפעלה נוספות – כרום (Chrome), אנדרואיד (Android) או WebOS – ישתלטו על נתח שוק משמעותי מעולם המחשבים האישיים בתקופה הקרובה. הסיבה לכך היא שמהלך שכזה יצריך מיצוב חזק בתחום מכשירי הקצה החדשים, כמו הטאבלטים. בנוסף, הוא ידרוש מארגונים רבים לבצע התאמות ליישומים מוכווני חלונות.

עוד הם מעריכים, כי מערכות ההפעלה המבוססות על לינוקס (Linux) יוסיפו להוות נישה במהלך חמש השנים הקרובות, עם נתח שוק קטן מ-2%. זאת, עקב עלויות נדידת יישומים גבוהות מחלונות ללינוקס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים