Fit SE Open Earbuds S30: אלחוטיות ללא אוזניות

הגאדג'ט מבית 1MORE מציע חדשנות בדמות אוזניות ללא קצוות סיליקון שנכנסים לתוך האוזן ● הדרייברים הדינמיים בגודל 14.2 מ"מ יושבים על הקצה של תעלת השמע ודוחפים את הסאונד פנימה מבחוץ

אוזניות אלחוטיות ללא אוזניות. Fit SE Open Earbuds S30 של 1MORE.

שוק האוזניות האלחוטיות, כך נראה, לרגע לא יכול לשקוט על שמריו. בכל פעם שחושבים שכבר ראינו הכל, תמיד יגיע זוג חדש מעבר לפינה עם סיכוי טוב להציע משהו קצת שונה, או קצת יותר טוב, או קצת יותר מתקדם – וזה קורה בקצב גבוה למדי. לאחרונה, לפחות באופן אישי, יצא לי לבדוק כמה וכמה אוזניות שמציעות שימושיות מעט אחרת, וגם האוזניות החדשות של 1MORE, ששמן המלא הוא Fit SE Open Earbuds S30, נכללות ברשימה הזו.

אם תרצו, אפשר להתייחס אל ה-S30 – שיש להן אחיות בשם S50 שמציעות קצת יותר ועולות יותר – כאל אוזניות אלחוטיות ללא אוזניות. אמנם לא מדובר באוזניות הולכת-עצם, כמו PurFree Lite של היילו ש"פגשתם" כאן לאחרונה, כי הן מתבססות על הולכת קול ויושבות על תעלת השמע, אבל זה בדיוק מה שהן עושות: רק יושבות – אין קצוות סיליקון שנכנסים לתוך האוזן, כשהדרייברים הדינמיים בגודל 14.2 מ"מ יושבים על הקצה של התעלה דוחפים את השמע פנימה, ממש כמו כל שמע חיצוני אחר בסביבה, רק יותר מקרוב וגם בעוצמה שיכולה להיות כמובן מאוד גבוהה.

זה אומר כמובן שצריך אמצעי עזר כדי להחזיק את האוזניות על האוזניים, וזה הדבר השני שבולט מאוד באוזניות הללו, גם אם לא ייחודי – קשתות שמטפסות מעל האוזן, מקדימה ועד לחלק האחורי שלה, כך שהן למעשה לא יכולות ליפול תוך כדי פעילות, ואפילו אם היא מאוד ספורטיבית ומאוד קופצנית.

האוזניות הפתוחות של העידן החדש

האוזניות הללו מוגדרות כאוזניות פתוחות, כי הן לא אוטמות מטבען את האוזן כך שאין השתקת רעשים פסיבית שבדרך כלל מלווה אוזניות נטולות חוטים מהשורה, כאלה עם קצוות שנכנסות לאוזניים עם ציפוי סיליקון רך. זה אומר שהן טובות לשימוש עבור אלו שרוצים להקפיד לשמוע את רעשי הסביבה. עם זאת, זה כמובן תלוי מאוד בעוצמת ההשמעה של המוזיקה – מעל רמה מסוימת הרעשים מסביב די מונחתים, אם כי לא בכל סביבה, ובכל מקרה לא עד כדי השתקה כמעט מוחלטת כמו בעת שימוש ב-ANC. בעוצמת קול של כ-50% הצלחתי להקשיב למוזיקה וגם לנהל שיחות עם אנשים, ובוודאי לא לפספס רעשים מסביב, כמו מכוניות חולפות או נביחות, אפילו רחוקות, של כלבים.

השימוש באוזניות התברר כנוח ביותר ואפשר לענוד אותן במשך שעות ארוכות ללא כל בעיה. הצלחתי להירדם כשהן על האוזניים ואפילו להתנהג כמו פרופסור מפוזר ששוכח שהמשקפיים שלו על הראש – וזה קרה לי יותר מפעם אחת.

כמובן שלא צריך להגזים, ובגרסאות הנוכחיות של אנדרואיד גם מקבלים אזהרה על ענידת יתר, אבל אם רוצים כן למשוך עד הסוף, אפשר להגיע עד 10 שעות של האזנה רציפה לאחר טעינה מלאה, וזה אכן התברר כמדויק למדי גם בעוצמת קול שנוגעת בדרך כלל ב-70% יותר מאשר ב-50%.

מארז הטעינה גדול המידות – אין ברירה אם רוצים לאחסן שתי אוזניות שיש להן קשתות אוזן – מספק עוד שתי טעינות מלאות, כך שאפשר להשתמש בהן במשך 30 שעות ברציפות. הוא שוקל כ-60 גרם, וכל אחת מהאוזניות – ושוב באופן טבעי בגלל הקשת והמבנה הארוך שלהן – שוקלת כ-10 גרם, שזה הרבה יחסית עבור אוזניות נטולות חוטים, אבל כאמור בכלל לא משפיע על נוחות השימוש, במיוחד עבור אלו שלא סובלים גם כך הכנסה של אוזניות לאוזניים שלהם.

שיחות הטלפון היו טובות בדרך כלל גם אם הקול היה קצת מתכתי. אחת הסיבות לכך היא שבכל אוזניה יש שני מיקרופונים שמופנים כלפי כיוונים שונים ובאמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית מצליחים לנקות את מירב הרעשים מהסביבה הקרובה. בחוץ הרוח לא הפריעה לשיחות, וגם אם חדרו רעשים מסביב, הם לא הפריעו לשיחה.

המוזיקה נשמעת טוב, לפעמים אפילו טוב מאוד

בעת ההקשבה למוזיקה החוויה טובה ואפילו מאוד לעיתים, עם באס מודגש יחסית כמו שאני אוהב, אבל עם מעט צרימות שמורגשות לעיתים לא ממש שכיחות בעיקר בצלילי הביניים. אין אקולייזר שיכול לשנות את ההגדרות הללו, אז צריך להסתפק באיזון המוגדר מראש.

מה שכן הפריע לי זה הבקרות. S30 מסתמכות על מגע, ולמרות ששטח הזיהוי ארוך למדי, יותר מדי פעמים הן לא הגיבו מספיק טוב לנגיעות. כמו ה-Buds Pro של CMF, הן לא תומכות בהקשה אחת כדי למנוע נגיעות מוטעות, במיוחד אם רוצים לכוון את האוזנייה למקום, אבל הן תומכות רק בשתיים ושלוש הקשות, וזה לא תמיד מתבצע טוב, בדיוק כמו במקרה של האוזניות מבית Nothing.

האפליקציה המלווה מאפשרת לבחור מה יעשו הקשות כפולות ומשולשות עבור כל אוזנייה, וזאת מתוך רשימה רחבה למדי של אפשרויות, והיא כמובן מאפשרת לראות מה מצב הסוללה באוזניות וגם במארז הטעינה, וכן לבדוק האם יש עדכון קושחה.

Fit SE Open Earbuds S30 של 1MORE מיובאות לארץ בידי דוגית והן נמכרות במחיר רשמי של 359 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים