CMF Buds Pro: האוזניות החכמות הזולות המובילות הבאות?

האוזניות החדשות של CMF הן טובות, קלות למדי, עם איכות שמע טובה יחסית ועם תג מחיר סביר ● עם זאת, צריך עדכון קושחה שישפר בהן כמה דברים

האוזניות Buds Pro של CMF.

CMF, אם אתם זוכרים, הוא מותג-חברה בת של Nothing – חברה צעירה שהקים קארל פיי, שצבר הרבה פופולריות מאז שהקים את יצרנית הטלפונים וואן פלוס. ההפיכה של וואן פלוס לחברה בת של אופו הייתה בין הסיבות שגרמו לפיי להקים את Nothing, כדי להביא סיפור מעט שונה, כפי שסיפר בתחילת הדרך.

האוזניות Buds Pro של CMF הן המוצר הראשון של המותג שהגיע לארץ – בייבוא של באג, שמייבאת באופן רשמי את כל מוצרי Nothing. ההבדל ביניהן לבין האוזניות של Nothing עצמה בולט מיד לעין: החלקים השקופים, שהפכו את החברה של פיי למוכרת כל כך בשוק – נעלמו. על אף שהעיצוב של האוזניות דומה מאוד, הוא לא זהה, בעיקר באזור האוזנייה עצמה. בנוסף, את המארז המרובע והשקוף חלקית של האוזניות, שעונה לשם הפשוט Ear (אוזן), החליף מארז טעינה מפלסטיק בצבע אחיד, עגול, שטוח ויחסית גדול.

אלה הם חלק מהדברים שהחברה ביצעה כדי להוריד את רמת המחיר של CMF Buds Pro, שמוצעות במחיר רשמי של 239 שקלים. בנוסף, הן שוקלות מעט יותר מהאוזניות הראשונות של Nothing – משקלן הוא 4.8 גרם לעומת 4.5 גרם, של והידית ארוכה במילימטר או שניים.

למרות המחיר ולמרות המיצוב שלהן כאוזניות חכמות יחסית זולות, הן זכו לשילוב של לא מעט טכנולוגיה. אחת מהן היא השתקת רעשים אקטיבית, שיכולה, לפי החברה, להפחית את רעשי הרקע בעד 45 דציבלים. המשתמש יכול לקבוע באפליקציה את רמת השתקת הרעשים, וכן לבחור, באמצעות לחיצה על משטח המגע שבקצה העליון של האוזניות, האם לבטל את המנגנון או דווקא במצב הגברת קולות סביבתית, כדי להגדיל יותר את המודעות ל-מה שקורה מסביב.

מושתקים ברמה מספקת

המנגנון עובד בהחלט באופן סביר, אם כי לא ברמה הכי גבוהה שפגשתי בבדיקות של אוזניות דומות, ובטח לא כשבוחרים שרמת הסינון תהיה נמוכה יותר. סגירת האוזניים היטב, על ידי בחירת קצוות הסיליקון המתאימים, תורמת גם היא להשתקת הרעשים – וגם מונעת את נפילתן מהאוזניים תוך כדי פעילות.

בכל אוזניה יש שלושה מיקרופונים, שמיועדים לא רק לעזור למנגנון השתקת הרעשים, אלא גם כדי לשפר את איכות השיחות. מנגנון בקצה האוזניות שמונע כמעט לחלוטין רעשי רוח עוזר בשיחות, אבל האיכות שלהן היא בסדר – ולא יותר מזה. כך, לעתים, מילים אבדו, בשני הכיוונים – בשימוש מחוץ לבית, בנסיעה באוטובוס וגם במשרד.

האוזניות Buds Pro של CMF.

האוזניות Buds Pro של CMF. צילום: יח"צ

בקרות טעונות שיפור

כמוזכר לעיל, CMF Buds Pro הן אוזניות מגע, ואחד הדברים שבחרו בחברה לעשות הוא לא להשתמש בלחיצות בודדות. זה מצוין, כי הן לא מגיבות לכל מגע מקרי באוזניה או בידית שלה – ומי שמשתמש באוזניות כאלה בדרך כלל מכיר את הנושא. הבעיה היא שהמגע לא מגיב באופן אחיד, וזה לא מספיק, בעיקר שיש פקודות שדורשות נגיעה כפולה ואז הנחה ארוכה של האצבע. לא ממש הצלחתי לבצע זאת, וזו הדרך היחידה למשל להנמיך את עוצמת הקול. ההגדרות הן באמצעות האפליקציה Nothing X הנגישה והמצוינת.

את הפקודות ניתן לבצע באמצעות המגעים השונים, כפי שמוסבר היטב באפליקציה, אבל יש פקודות שאפשר לבצע רק באוזניה הימנית או רק בזו השמאלית. יש צורך בעדכון קושחה שיאפשר לעשות יותר דברים, וכן ידאג שהלחיצות יזוהו היטב בכל פעם – ולא רק לפעמים.

נא לא להגזים עם הבס

האיכות שמספקות האוזניות טובה מאוד בדרך כלל, והאקולייזר הבסיסי שבאפליקציה מאפשר למשתמש לבחור הגדרות מוכנות מראש, שמקנות עדיפות לבס, לצלילי הביניים ולטרבל. ניתן להגדיר גם באופן אישי וידני את עוצמת כל אחד מתחומי הצלילים, אבל אסור להגזים עם הבס, כי לפעמים, כשיש יותר מדי ממנו, הצליל מאבד את הניקיון שלו, וזה אפילו יכול להטריד.

עם קצת תיקוני קושחה, CMF Buds Pro יכולות להפוך לאוזניות מובילות בתחום המחיר שלהן, אם כי גם במצב הנוכחי הן מספקות תמורה נאה עבור מחירן

זמן הסוללה של האוזניות עם ANC עומד, לפי ההצהרה של CMF, על 6.5 שעות בעת נגינת מוזיקה, וזה פחות או יותר מה שקיבלתי בעת הבדיקות. יחד עם מארז הטעינה אפשר להגיע עד 22 שעות. אם מבטלים את ה-ANC אפשר להגיע עד 11/39 שעות, בהתאמה. 10 דקות של טעינה מספיקות לשלוש שעות האזנה למוזיקה.

הצימוד עובד מצוין, והוא מהיר בזכות תמיכה ב-Fast Pair של גוגל וב-Swift Pair של מיקרוסופט. הוא מבוצע באמצעות Bluetooth 5.3 ויש תמיכה בתקן IP54. אם בוחרים באפשרויות, אפשר גם לגרום להפסקת המוזיקה בעת שמוציאים אוזניה מהאוזן – אבל גם זה לא עובד מספיק טוב ולפעמים, אפילו כשהאוזנייה השנייה ביד, המוזיקה חוזרת להתנגן לפתע.

לסיכום: עם קצת תיקוני קושחה, CMF Buds Pro יכולות להפוך לאוזניות מובילות בתחום המחיר שלהן, אם כי גם במצב הנוכחי הן מספקות תמורה נאה עבור מחירן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלעזר

    אוזניות מדהימות אני משתמש בהם התמורה למחיר טובה מאוד למחירים בשוק סאונד בשיחות טוב יותר באיירפודס דור שני שכפולות במחיר ממליץ מאד למי שמחפש אוזניות זולות

  2. כדאי להשוות מול 1MORE, המתחרים במחיר ובאיכות בקטגוריה הזו

    היתרון שלהם - התאמה אישית של איזון הסאונד. סינון הרעשים הוא תלוי-שבב - ככל שהשבבים שאחראים לכך נעשים יעילים וזולים, כך הם מופיעים באוזניות זולות. עד כמה הוא טוב - צריך להשוות עם המתחרים ברמת המחיר הזו.

אירועים קרובים