CES 2023: עוד כמה גאדג'טים שכדאי להכיר

שעון בלי שעון, קרש חיתוך חכם, משחק שחמט ממוחשב מ-ממציאי הקובייה ההונגרית החכמה ועוד גאדג'טים שהוצגו בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם

GoChess. האם הוא ייתן שחמט למשחק המסורתי?

בטור הקודם, ביום ה' האחרון, סקרתי כמה גאדג'טים מדליקים מתערוכת CES 2023, שהתקיימה בימים האחרונים בלאס וגאס. אלא ש-CES היא ה-תערוכה וה-מקום להציג בו גאדג'טים, וכששוטטתי בה (וירטואלית, לא נסעתי לווגאס) נתקלתי בעוד כמה מהם שחשבתי שתאהבו.

Particula GoChess
אני לא יודע עד כמה אתם חדי זיכרון, אבל כבר הצגתי כאן במדור את המוצר הראשון של החברה הישראלית הזו, ה-GoCube – שהוא החידוש הדיגיטלי של הקובייה ההונגרית. בתערוכה הנוכחית החבר'ה שלה הציגו את פרויקט הקיקסטארטר הבא שלהם (שייצא לדרך באפריל), שעוסק במשחק אייקוני אף יותר: שחמט.

לגרסה שלהם למשחק המלכים יקראו GoChess, וכמו במקרה של הקובייה, הוא מביא אותו אל העידן הדיגיטלי בדרך שבאמת פורצת את גבולות הדמיון. מדובר בלוח שחמט רובוטי חכם, עם חיישנים, תאורה וקישוריות, שמסוגל להזיז כלים באופן אוטומטי, אפילו כמה בו זמנית, כאילו משחקים נגד רוח רפאים.

החיישנים והתאורה ממוקמים בכל משבצת, והם עוקבים אחרי המהלכים, כאשר הלוח יכול לספק בהתאם עצות וציונים באמצעות תאורה צבעונית – ובכך הוא מאפשר לימוד ואימון תוך כדי משחק. הוא מאפשר גם לשחק עם חברים מרחוק, כשכל מהלך שהם עושים מבוטא בתזוזה על הלוח, או לשחק נגד בינה מלאכותית, כשהמחשב, בתורו, מזיז את החלקים. בנוסף, כשנגמר משחק, הלוח יודע לסדר את עצמו למשחק חדש.

Sony PlayStation 5 Leonardo
אמנם מדובר כרגע במשהו קונספטואלי ולא במוצר מוגמר, וזה לא אמור להגיע למדפים בקרוב, אבל סוני הציגה במהלך התערוכה את Leonardo – בקר משחק חדש עבור קונסולת ה-PlayStaion 5 שלה, שנראה כמו הרבה דברים אחרים, אבל ממש לא נראה כמו בקר משחק.

Leonardo של סוני.

Leonardo של סוני. צילום: יח"צ

הרעיון של החברה הוא להנגיש את המשחקיות בקונסולה שלה לאנשים שסובלים מבעיות מוטוריות. הפיתוח של הבקר מבוצע בהתאם עם עמותות שתומכות בקידום הנגישות, ומכיל חיבורים לעזרים שכבר קיימים בשוק.

בבסיס, המטרה היא לאפשר לכל אחד להתאים את הכפתורים – מיקומם וגודלם – לתצורה הנוחה ביותר לשימושו, לחבר ידיות משחק אנלוגיות בגדלים שונים, לשנות את התפקודים באמצעות תוכנה קלה לשימוש ועוד. מועד יעד עוד אין, אבל בסוני מבטיחים שהפיתוח ממשיך כדי להגיע לשוק.

BLOK
בעידן הנוכחי כנראה שכמעט אין דבר שאי אפשר לעשות אותו למשהו חכם הרבה יותר, וגם ממוחשב. BLOK הוא דוגמה מצוינת לכך: זהו קרש חיתוך חכם למטבח שחלקו העליון הוא תצוגה, סוג של מסך לכל דבר ועניין, והוא נתיק.

למה צריך קרש כזה? כל הרעיון שמאחורי המכשיר הוא חיתוך תוך כדי צפייה בתוכניות בישול שהחברה מציעה, כשבמקביל אפשר לשוחח עם חברים או בשלנים אחרים, באמצעות מצלמה שמשולבת בחלק העליון של הלוח.

הקרש החכם BLOK.

הקרש החכם BLOK. צילום: יח"צ

זה פרויקט שהוצג ב-CES 2023 אחרי שכמו מוצרים אחרים בתערוכה עבר קמפיין מימון המונים בקיקסטארטר.

את הקרש עצמו ניתן לרחוץ עם מים וסבון. את כל האינסטרומנט אפשר להטעין ביחד במעמד המיוחד, והטעינה היא אלחוטית. המחיר לא זול: 699 דולר לקרש ו-39 דולר לחודש לערוץ הבישולים של החברה.

Nowatch
מה כבר אפשר לספר על שעון חכם שהשם שלו הוא Nowatch? מסתבר שדי הרבה. הרעיון שעומד מאחורי היצירה הזו, שעולה 393 יורו, הוא שהרבה אנשים לא משתמשים בשעון/רצועה החכמים שלהם כדי לבדוק מה השעה, אלא רק כדי לאסוף נתונים על הפעילות הספורטיבית שלהם ועל מצבם הרפואי.

לכן, לפי החברה, לא צריך מעל החיישנים שום דבר שדומה לשעון, ואפשר להפוך אותו לקישוט שניתן להחליף בקלות עם אבנים כאלה או אחרות בעיצובים מיוחדים. החיישנים מתקשרים עם האפליקציה המלווה את הכמו שעון הזה, ואפשר לבדוק רמות לחץ, קצב פעילות לב, צעדים, נשימות ועוד.

שעונים? לא שעונים! Nowatch.

שעונים? לא שעונים! Nowatch. צילום: יח"צ

יש גם שירות שמלווה את היצירה, והוא מאפשר לקבל עדכונים שוטפים, לאבטח את הנתונים בענן ועוד. מישהו חושב שזה יהפוך לסיפור הצלחה?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים