אוזניות קשת אלחוטיות של אפוס: קלות ונוחות במיוחד לשיחות ועידה

ה-EPOS ADAPT 560 הן אמנם אוזניות קשת, אך משקלן, העומד בסך הכל על 229 גרם, והעובדה שתוכננו כך שלא ילחצו על האוזניים והראש הופכים אותן למוצר נוח שמתאים במיוחד לשיחות, כולל לפגישות עבודה ב-Teams

ה-ADAPT 560 של אפוס.

באופן שכבר לא ממש מפתיע, מגיעות אל שולחנו של כל סוקר טכנולוגי כמויות גדולות מאוד של אוזניות לבדיקה, וברובן המכריע כאלו אלחוטיות, המבוססות על חיבור בלוטות' ברמה כזו או אחרת. חלקן הן אוזניות נטולות חוטים, קטנות כאלה שנכנסות לאוזן, וחלקן אוזניות קשת עם כריות שמונחות או מכסות לגמרי את האוזניים – ומה עדיף זה לא תמיד רק טעם וריח, אלא גם של סביבת הפעילות.

ADAPT 560 של אפוס (EPOS) הן אוזניות קשת מהסוג שהכריות שלהן לא מכסות לחלוטין את האוזניים. הן שוקלות 229 גרם בלבד, ואולי בגלל שהן לא סגורות לחלוטין, ובגלל שהקשת ביניהן לא לוחצת מדי, הן מתגלות מהר מאוד כנוחות לשימוש ממושך, כמעט בלי שמרגישים אותן. הן גם מתאימות לצימוד לכמה מכשירים, כך שאפשר לדוגמה לחבר אותן לטלפון ולמחשב ולהשתמש לפי הצורך – מיקרוסופט אפילו סיפקה להן אישור כמתאימות לשימוש עם יישום ועידות הווידיאו שלה, Teams.

כל הכפתורים הפיזיים וחיבור ה-USB לטעינת האוזניות ממוקמים באוזניה עצמה. הראשי ביניהם הוא כפתור השליטה בעוצמת הקול, שמשמש גם לעצירה/הפעלה של המוזיקה וגם, בכמות לחיצות שונה, לדלג קדימה ואחורה בין השירים ואפילו בתוך השירים/ההקלטה בעצמה. יש גם כפתור להפעלת תכונת השתקת הקולות של האוזניות, שלחיצה קצרה עליה גם מספרת כמה זמן סוללה נותר פחות או יותר. יש כמובן גם כפתור מענה/ניתוק שיחות, כולל במקרה של שימוש ב-Teams, כמוזכר.

האוזניות מתואמות מולו. Microsoft Teams. אילוסטרציה.

האוזניות מתואמות מולו. Microsoft Teams. אילוסטרציה. צילום: BigStock

הכל בקול?

את האיכות הקולית של ADAPT 560 בניהול שיחות טלפון, או כל שיחה אחרת שמבוססת על חיבור בלוטות', מזהים מייד בשיחה הראשונה שמבצעים עם האוזניות. המיקרופון שלה, שניתן להזיז מעלה בעת שמשתמשים באוזניות לצורך הקשבה בלבד או באמצע שיחה כשרוצים להשתיק אותו, מכיל מיקרופון אחד בקצה הקרוב לפה ואחד ממש באמצע. מעבר לכך יש עוד שני מיקרופונים בצד שני, שמאפשרים יכולת ביטול רעשים אקטיבית – שכמובן ניתן לבטל אם רוצים.

המיקרופונים הללו יחד עושים עבודה נהדרת בנטרול רעשי רעש. אמנם לא מדובר בהשתקה כללית של הסביבה, אבל במשרד עמוס, באוטובוס וגם ברחוב השיחות היו פשוט באיכות יוצאת מן הכלל, ללא כל בעיה, כשהצד שהשני אפילו לא הרגיש רעש סביבתי, גם כשצעדתי ליד כביש עמוס במכוניות.

למרות שיש לאוזניות יכולת הפחתת רעשים, בגלל המבנה שלהן – כאמור, אוזניות שיושבות במלואן על האוזניים אבל לא מכסות אותן – לא צריכים להוריד אותן באופן פיזי כדי לנהל שיחה עם אנשים, וזה דווקא נחמד. למעשה ברוב המקרים לא הרגשתי אפילו צורך לבטל את ה-ANC כדי לנהל שיחה, אלא רק מעט להנמיך את עוצמת הקול, אם לא רציתי להפסיק את המוזיקה.

מבחינה מוזיקלית הן בסדר, אבל הן לא מיועדות לאודיופילם, מכיוון שהצליל די שטוח לאורך כל הסקאלה, ובאופן אישי, למרות שהוא נקי וללא לכלוכים מיותרים בעוצמות הגבוהות, היה חסר מאוד עומק בבס, אבל גם בצלילי הביניים. אפשר כמובן ליהנות, אבל לא אנשים שכל צליל חשוב להם.

ומה עוד?

האוזניות מתקפלות לצורך הובלה קלה כשהן לא בשימוש, כשבחבילה יש תיק נשיאה קטן כדי לשמור עליהן. החיבור הוא באמצעות בלוטות' 5.0 ואם צריך יש דונגל, שמאפשר לחבר אותן למכשירים בהם אין תמיכה ישירה. הן אמורות להספיק לעד 24 שעות, עם השתקת קולות פעילה ,וזה בלשון המעטה די והותר – ואם רוצים יותר אז אפשר להגיע עד 41 שעות דיבור בלי ה-ANC, וזה מרשים.

יש גם אפליקציה, כולל ל-Windows, בשם EPOS Connect, אך ממש לא חייבים אותה כדי להתחבר באמצעות צימוד רגיל באפליקציית הבלוטות' של המחשב, טלפון וכדומה.

בשורה התחתונה ADAPT 560 הן אוזניות שמתאימות יותר לסביבה משרדית, ובהיבט של ביצוע שיחות הן מספקות איכות יוצאת מן הכלל גם בסביבה רועשת.

האוזניות הללו לא מיועדות לספורט. כבר בהליכה מהירה הן די זזות מהמקום, גם אם מבצעים התאמה טובה לראש, וכנראה זה בגלל שאין לחץ מסיבי לנעילה על הראש. למעשה יותר מפעם אחת הרגשתי צורך להושיט ידיים ולמצב אותן שוב במקום בזמן תנועה.

אבל כאמור, לעסקים מדובר בפתרון מצוין, ומהר מאוד מתרגלים לעבוד איתן גם שעות ארוכות. הן הגיעו לבדיקה מהאתר אודיו גרופ של חברת מהלב, והיא דורשת עבורן 1,250 שקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים