מחשב נייד ודק במיוחד של לנובו

ה-Lenovo Yoga Slim 7i Carbon Gen 7 זועק יוקרתיות, ובא עם תצורה וביצועים שחלקם שוברים תקרות זכוכית בעולם המחשבים הניידים

ה-Yoga Slim 7i Carbon Gen 7 של לנובו.

בהיבטים מסוימים, אפשר לומר שה-Yoga Slim 7i Carbon Gen 7, המחשב דק הגזרה החדש במשפחה המפורסמת, דומה למדי ל-Latitude 7330, שהסקירה שלו הופיעה כאן, באתר, ביום ה'. שניהם בכל זאת קלים מאוד, ודי דקים, לשניהם מסכי 13 אינץ', שניהם בתצורת ה-"צדפה" המסורתית ושניהם מבוססים על מעבדי Core מהדור ה-12 ההיברידי הראשון של אינטל – ממשפחות שבהן חושבים בעיקר, גם אם לא רק, על זמן עבודה.

אם המחשב מבית דל זועק חזק "פרקטיקה", ומציע הרבה יציאות וגם מראה קצת קשוח, המחשב הנסקר כאן, מבית לנובו, זועק: "תראו, אני יוקרתי". הוא דק הרבה יותר, עם עובי של 14.8 מ"מ בלבד, השוליים מסביב למסך – גם הם דקים יותר, כך שהוא קצר יותר מיריבו באופן שמבחינים בו בקלות בעין, והוא גם מציע מסך טוב ובהיר יותר, עם רזולוציית 2.5K, תמיכה ב-Dolby Vision ובהירות של 400 ניט, וכן קצב ריענון של 90 הרץ ותמיכה של 100% במרחב הצבעים sRGB. המחשב הזה גם תומך במגע. אפשר לומר בקצרה שהוא מחשב שממוקד במדיה, בעוד שהמחשב של דל ממוקד בעבודה בשטח.

יש ל-Yoga Slim 7i Carbon Gen 7 גם חיסרון משמעותי, שדי מוכר בסוג המחשבים הזה: הוא מגיע רק עם שני חיבורי USB-C – גורם שיכול בפני עצמו להוציא את המכשיר הזה מהרשימה הקצרה של המועמדים לרכישה של לא מעט אנשים.
טוב, יש גם מתג חשמלי להסתרת המצלמה, וגם, כמובן, כפתור הפעלה וכיבוי, שיושב בצד. מהצד השני, אין חרירי אוורור מהצד או מאחור, כך שכל האוויר שנכנס לקירור צריך להגיע למטה, כאשר כל מה שמרים את הקצה האחורי הוא רגלית אחת דקיקה. ואם מניחים את המחשב על הברכיים? צפויה התחממות קלה.

ה-Core 12 ההיברידי וה-P שלו

המעבד שנמצא בלב המחשב – כאמור, Core מהדור ה-12 ההיברידי של אינטל – מגיע מסדרת ה-P, שהיא סדרה חדשה שנגזרה מסדרת ה-U. היא מציעה קצת יותר ביצועים בהשוואה לסדרה הקודמת, ולו מאחר ש-TDP ברירת המחדל של מעבדי ה-P עומד על 28 וואט מול 15 וואט בלבד של מעבדי ה-U – לדוגמה, כמו זה ששובץ ב-Latitude 7330.

יש לציין שהמעבד שבחרה לנובו להתקין ב-Slim 7i Carbon שהגיע אליי לבדיקה הוא Core i-1260P, שכולל ארבע ליבות ביצועים לצד שמונה ליבות יעילות. על הנייר, זה הרבה כוח מחשוב, שלא לומר המון, כי ארבע ליבות הביצועים תומכות בעבודה בריבוי נימים, כך שהמעבד מציע לא פחות מ-16 ליבות לוגיות. זה אומר של-Thread Director יש הרבה אפשריות בחירה – וזו עוד שבירה של תקרת זכוכית בשוק המחשבים הניידים.

למה אני כותב את זה? כי אם נשווה אותו ל-Core i7-1195G7, המעבד הכי חזק בסדרת ה-U מהדור ה-11, נגלה שיש לו רק ארבע ליבות פיזיות או שמונה לוגיות, עם אותו הספק ואותו תהליך ייצור, והוא גם לא תומך בזיכרון DDR5 כמו המעבד החדש.

כדי להשלים את ההיבט הטכנולוגי אזכיר שהמחשב משתמש בשבב הגרפי המובנה Iris Xe של אינטל, שלא עבר קפיצת דור. לנובו שילבה לצידו 16 גיגה-בייט זיכרון LPDDR4 דו ערוצי במהירות גבוהה מאוד של 4,800 גיגה-הרץ, וכן כרטיס אחסון מבוסס SSD, עם תמיכה ב-NVMe, בנפח של 1 טרה-בייט.

על סיבים ואמצעים אחרים

כפי שניתן ללמוד משמו, ל-Yoga Slim 7i Carbon Gen 7 יש קשר חזק מאוד לפחם – או, יותר נכון, לסיבי פחם. השלדה שלו מיוצרת מסיבים אלה, ולכן היא גם קלה וגם עמידה ברמה מספקת. המשקל של המחשב עומד על 970 גרם – משקל שפעם היה נחשב למדהים וכיום כבר מצוי למדי במחשבים דקים וקלים. לנובו גם שמרה פעם את השימוש בסיבי פחם לטובת מחשב הדגל העסקי שלה X1, במהדורה מתאימה, ועכשיו משלבת אותו בעוד מחשבים.

הסוללה של ה-Carbon Gen 7 מציעה נפח עבודה של 50 וואט/שעה, וזה, לפי החברה, אמור להספיק ל-10 שעות עבודה. במבחן המשרדי הסטנדרטי שלי, עם PCMark10, הגעתי לקצת יותר משבע שעות ורבע – שזה יפה מאוד ומצביע על מחשב שאכן יחזיק בקלות יום עבודה משרדי, ואפילו של צריכת מדיה וגלישה.

כמו בכל מחשב דקיק, קל וקטן, גודלו של משטח העכבר סביר ולא יותר, אבל התמיכה של המסך במגע מפצה על כך. מקשי המקלדת מציעים ירידה של 1 מ"מ, וזה סביר בהחלט למחשב דק שכזה, ויש שני רמקולי 2 וואט, המבוססים על טכנולוגיה של הארמן ותומכים ב-Dolby Atmos. מבחינת קישוריות, יש תמיכה ב-WiFi 6E וב-Bluetooth 5.1.

המחיר של המחשב בתצורה שבה הוא הגיע אליי לבדיקה עומד על 6,400 שקלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים