"הקסם האדום" של נוביה – עם מצערת פתוחה ובהגשה מרהיבה

ה- Nubia Redmagic 7 הוא מכשיר מרשים, שמיועד לשוק ההולך ומתפתחת של מארטפונים לגיימרים, ובוודאי ירשים אותם ● צבי קצבורג מתלהב

ה-Redmagic 7 Supernova של נוביה.

בערך לפני ארבע שנים נולדה נישה חדשה בשוק הטלפונים החכמים: סמארטפונים לגיימרים. אם אני לא טועה, אסוס הייתה הראשונה שהשיקה סמארטפון עבורם – ה-ROG Phone, אבל מאז, כל יצרנית משמעותית בשוק הטלפונים הצטרפה למהומה, וגם כמה יותר קטנות. אחת הראשונות לעלות במהירות על העגלה הזאת הייתה נוביה, מותג המשנה של ZTE, עם מכשיר שקראו לו השטן האדום (Red Devil).

מאז השטן הפך לקסם – ולא בגלל סדרת הנטפליקס הפופולרית מאוד לוציפר, והיום (ג') הכריזה נוביה על מכשיר חדש לעולם הגיימרים, Redmagic 7, שמציג קפיצת מדרגה קטנה בכל מה שקשור לתחום הזה.

סוג של ביצה או תרנגולת

טלפונים לגיימרים הם אמנם נישה חדשה, אבל כבר יצאו כמה וכמה מכשירים שניסו לדבר אל ליבם של השחקנים, בעיצובים שחלקם ניסו להידמות לקונסולות ניידות של משחקים. עוד בימים שלפני מסך המגע, שנראה כל כך בסיסי כיום, המכשירים האלה הציעו אותו. עם זאת, הם לא צלחו, והחברות לא הוציאו עדכונים עבורם ופרשו מהתחרות עוד לפני שהייתה תחרות של ממש.

מה קרה הפעם? למה עכשיו החברות משיקות עוד ועוד טלפונים כאלה? כי שוק המשחקים המשמעותיים והמושקעים הגיע גם לטלפונים הניידים, וכמו שקרה בשוק ה-PC, כך קורה בו כעת. הגיימרים דוחפים את המגבלות של העולם הזה עוד ועוד קדימה, עם דרישה ליותר ביצועים מתמיד – והיצרנים בעקבותיהם. יהיה כאלה שיגידו שהמשחקים הגיעו בזכות היכולות המדהימות של המעבדים והשבבים הגרפיים החדשים, והזינוק בכמויות הזיכרון, אבל כך או כך, השורה התחתונה היא שהנישה חיה, קיימת ודוחפת במידה רבה את השוק קדימה.

עוד הזזה של הגבול קדימה

כאמור, ה-Redmagic 7 הוא יותר מדוגמה מצוינת למה שנכתב בפסקה הקודמת. קיבלתי לבדיקה את גרסת הסופרנובה (Supernova) שלו. זו מגיעה עם גב שקוף, שמציג את חלקי המערכת, מערכת אוורור עם מאוור שמציע תאורת RGB כחלק ממערכת קירור, שכוללת גם לוח גרפיט וג'ל תרמיות שעוזרים מאוד לפיזור החום, ויציאות אוויר חום, שנמצאות בקצה של תעלה שנמתחת מצד לצד בחלק העליון של המכשיר, במקום שלא מפריע לידיים.

סדרת ה-Redmagic 7 של נוביה.

סדרת ה-Redmagic 7 של נוביה. צילום: יח"צ

לצד זה יש גרסה שמכונה Obsidian, עם מעטפת שמזכירה לבה מותכת, מראה והשתקפות של זכוכית, וגרסה בשם Pulsar, שמזכירה שמיים שמעוטרים באורות כמו זוהר הצפון ועם תאורת לד מסביב למאוורר. אבל אלה לא רק הצבעים, זה גם הזיכרון, וגרסת הסופרנובה מגיעה עם כמות מדהימה של 18 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-256 גיגה-ביט זיכרון אחסון, לעומת 16/256 ו-12/128 ב-Pulsar וב-Obsidian, בהתאמה. כאן כבר מדובר ממש בפריצת דרך, שמראה שהגבול בשוק הסמארפונים הוא משהו שתמיד אפשר להזיז עוד ועוד קדימה.

אי אפשר לטעות בייעוד

אומרים שחייבים להיות קווים ברורים בכל מחשב נייד, שמראים מיד שהוא קשור לשוק המשחקים, ובטלפונים זה לא שונה. ב-Redmagic 7 זה בא לידי ביטוי מאחור, בעיצוב ייחודי ובלעדי של גב הזכוכית, עם פס לכל האורך, שיש בו, בחלק התחתון, את הלוגו של הסדרה, באמצע את השם ולמעלה שלוש מצלמות מעל מבזק משולש שלא חורג מהגוף. כל זה מגיע עם מסגרת אדומה דקיקה שמצוירת מסביב למצלמה הראשית. בנוסף, יש כיתובים על הגב שמראים את המיקומים של חלקי הטלפון והתצורה שלו באופן מיוחד במינו.

מקדימה, המסך נקי לחלוטין, מקצה לקצה, כאשר מתחתיו יש, במיקום נוח מאוד, חיישן טביעות אצבע, ולמעלה, בתוך שול מאוד צר, מצלמת סלפי בגודל 8 מגה פיקסל. אמנם, יש סוג של מצלמה גם מתחת למסך, אבל בכל מקרה, זה עדיף על חריר שפוגע באזור התצוגה או, חס וחלילה, מגרעת. במקרה הזה, מסך ה-AMOLED הענק (בגודל 6.8 אינץ') באמת פנוי למשחקים מקצה לקצה. הוא מציע רזולוציית +FHD, קצב ריענון מרשים של עד 165 הרץ, בהירות גבוהה, שמאפשרת לשחק גם בחוץ, זכוכית הגנה Gorilla Glass 5 וקצב דגימת מגע מטורף ממש של 720 הרץ – מה שמבטיח תגובתיות גבוהה במיוחד בזמן משחקים. אין סיכוי שהם יחמיצו פקודה.

בלב החגיגה נמצא המעבד הכי חזק שיש כיום בשוק – ה-Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום, עם שבב התצוגה Adreno 730. שניהם הוכיחו, בכל המבחנים, ביצועים יוצאים מן הכלל. בזכות מערכת הקירור של הטלפון, לא הרגשתי התחממות יתר. מה שכן הרגשתי – או, יותר נכון, שמעתי – הוא רעש, ומזל שצמד הרמקולים הסטראופוניים עוצמתיים ומדויקים במידה שמשכיחה לרוב את הנוכחות שלו ברקע.

הסוללה שמגיעה עם הטלפן מציעה 4,500 מילי אמפר לשעהעם טעינה בהספק מרבי של 65 וואט. זה הספיק בבדיקות שביצעתי ל-10 שעות לערך בקצב ריענון מסך של 60 הרץ, ופחות מעט יותר משעה במקרה של קצב ריענון של 165 הרץ עם מאוורר פעיל ועם חיבור Wi-Fi פעיל.

מערכת הפעלה מותאמת

מה שהופך את הסמארטפון הזה בעצם לקונסולה ניידת הוא שני הדקי שפה שנמצאים על המסגרת ומשמשים להפעלת משחקים. הם לא מוגדרים באופן אוטומטי. צריך להגדיר אותם במצב המשחקים של הטלפון, שהמעבר אליו אפשרי על ידי הזזה של כפתור אדום ייעודי בקצה העליון השמאלי של המסגרת, בצד ההפוך להדקים.

מצב זה הוא הליבה של מערכת ההפעלה של המכשיר, שהיא Redmagic 5 OS, שמולבשת מעל אנדרואיד 12. מעבר לכך שהיא מאפשרת לרכז את כל המשחקים המותקנים במקום אחד, היא מגישה כמות אדירה של אפשרויות הגדרה באופן כללי ועבור כל משחק בפני עצמו. אחת מאותן אפשרויות היא הגדרת ההדקים לפעולות שונות בכל משחק. יש גם כמות גדולה של כלים שמיועדים להקלטה ושידור של המשחק, כפי שנהוג בעולם ה-eSports, שמתחיל לחדור גם לסמארטפונים.

קצת קשה במסגרת מצומצמת זו להציג את כל האפשרויות שיש במכשיר, ואת הכמות היפה של הכלים למי שאוהב לצלם, אבל בשורה התחתונה, מדובר בטלפון משחקים שהוא יותר ממרשים.

ה-Redmagic 7 יושק גלובלית ב-10 במרץ ויהיה זמין באתר מיוחד שנוביה הקימה לצורך כך. המחיר של גרסת הסופרנובה צפוי לעמוד על 799 יורו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים