גוגל הכריזה על השלמת רכישת פיטביט – על אף שבדיקת הממשל נמשכת

גוגל ופיטביט הודיעו על מיזוג ביניהן, אך משרד המשפטיים האמריקני אך לפי פרסומים, משרד המשפטים האמריקני עדיין מצוי בעיצומה של החקירה בנוגע לרכישה ● דובר של גוגל: "אנו מצייתים לבדיקה המקיפה של משרד המשפטים ב-14 החודשים האחרונים ולתקופת ההמתנה המוסכמת, שתוקפה תם מבלי שקיבלנו התנגדות"

האם עברה סופית לבעלות גוגל? פיטביט. צילום: Bigstock

גוגל (Google) ופיטביט (Fitbit) הודיעו על מיזוג ביניהן, אך לפי פרסומים, משרד המשפטיים האמריקני עדיין מצוי בעיצומה של החקירה בנוגע לרכישה.

"אני נלהב להכריז היום, כי גוגל השלימה את הרכישה של פיטביט, ואני רוצה לקדם בברכה באופן אישי את הצוות המוכשר שמצטרף לגוגל", כתב ריק אוסטרלו, סגן נשיא להתקנים ושירותים בגוגל, בבלוג שפרסם ביום ה' האחרון. המנכ"ל של פיטביט, ג'יימס פארק, כתב גם הוא באתר של פיטביט, "כי פיטביט היא עכשיו באופן רשמי חלק מגוגל".

ואולם נראה כי השניים הקדימו לשמוח ולשתף, כי לפי באתר Politico, ממשלת ארה"ב לא הגיעה עדיין להחלטה האם לנקוט צעדי אכיפה או רגולציה כלשהם. לפי הדיווח, משרד המשפטים האמריקני ממשיך לבדוק האם הרכישה של פיטביט בידי גוגל עלולה לפגוע בתחרות ובצרכנים בארה"ב.

דובר של גוגל מסר, כי "אנו מצייתים לבדיקה המקיפה של משרד המשפטים ב-14 החודשים האחרונים ולתקופת ההמתנה המוסכמת, שתוקפה תם מבלי שקיבלנו התנגדות. אנו ממשיכים במגעים מולם ומחויבים להשיב לשאלות נוספות. אנו בטוחים שהעסקה תגביר את התחרות בתחום הצפוף של מחשוב לביש, והתחייבנו גם לתוכניות שאנו עומדים ליישם בעולם".

גוגל שילמה סכום של 2.1 מיליארד דולר על רכישת יצרנית רצועות הכושר פיטביט, ואולם הרכישה עוררה ביקורת בנושא פרטיות, שלפיה תנצל גוגל את פיטביט כדי לדעת פרטים נוספים על המשתמשים – בייחוד בהתחשב בכך שמקור הכנסותיה העיקרי הוא פרסום מבוסס מידע שהיא אוספת על מיקום או עניין של מיליארדי משתמשיה בעולם.

לצורך קבלת אישור הרגולטורים התחייבה גוגל באירופה ובמדינות נוספות שלא להשתמש בנתוני הכושר והבריאות של 29 מיליון משתמשי פיטביט לצורך מכירת פרסום, והדגישה כי היא מעוניינת בפיטביט כדי להרחיב את מגוון המוצרים המחוברים שלה.

אוסטרליה עדיין לא אישרה את הרכישה, אך בחודש שעבר קיבלה גוגל את אישור האיחוד האירופי לרכישה, תוך התחייבות לעמוד בהגבלות על אופן השימוש שתעשה בנתוני הלקוחות הקשורים לבריאות וכושר. החברה התחייבה לעשות הפרדה טכנית בין נתוני המשתמשים שלה לאלה של משתמשי פיטביט, ולהבטיח שתהיה להם אפשרות בחירה יעילה לסרב לשיתוף נתוני בריאות וכושר עם שירותים אחרים שלה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים