אוזניות אלחוטיות AirAux AA-UM2 – תמורה מצוינת למחיר

AirAux AA-UM2 מתיישבות בנוחות באוזן, מספקות צליל באיכות טובה, כולל סינון רעשי סביבה, ונמכרות בפחות מ-85 שקלים

בפעם האחרונה שבה התמודדתי עם סקירה של אוזניות שהגיעו מיצרנית לא ממש ידועה בסין די התאכזבתי בשורה התחתונה. ה-X3 של מיפה (MIFA) לא סיפקו לא סחורה ולא ממש תמורה למרות מחירן הזול.

כנראה שלא סתם אומרים שמי שנכווה ברותחין נזהר בצוננים. כשהגיעה האפשרות לבדוק שוב אוזניות של חברה לא ממש מוכרת, אייראוקס (Airaux), צצה לה באופן מיידי מחשבה בסגנון: "מה, להתאכזב עוד פעם?" אבל הסקרנות גברה, ואם אקדים כאן במעט את העגלה לסוסים, בשורה התחתונה ציפתה לי דווקא הפתעה די נעימה.

אייראוקס, היא למעשה מעין מותג בת של חברת בליצוולף שמוכרת היטב, באופן יחסי, בתחום האביזרים לטלפונים. היא מתמקדת בעיקר באוזניות שונות ומשונות בתצורות מגוונות. ה-AA-UM2 שהגיעו לבדיקה הן אוזניות שעונות למגמה החמה של אוזניות נטולות חוטים. עם זאת מבחינת עיצוב ומחשבה הן שונות, ובכמה מובנים, מהממוצע בשוק הזה, ואפשר לראות זאת לפי התמונה שעל הקופסה עוד לפני שפותחים אותה.

הדבר הראשון שבולט הוא הקשת הגדולה שמחוברת אליהן, כל אחת בפני עצמה כמובן. זה מוכר כמובן מה-Backbit FIT 3200 של פלנטרוניקס (https://pc.co.il/pcplus/305795/), אבל הן גדולות יותר, רחבות, דקות וגמישות ומאפשרות לכוון במידה מסוימת באופן מותאם יותר את האוזניות עצמן ואת הכיוון שאליו הן נוטות. כך או כך, הן מבטיחות שהאוזניות יישארו במקומן גם בזמן ריצה או הליכה מהירה מאוד – ואני חושב שזו הפעם הראשונה, להוציא האוזניות של פלנטרוניקס, שבה אני נתקל ברעיון הזה.

זה כמובן גורם להן להיראות גדולות יותר, אבל זה לא ממש משנה במקרה של AA-UM2, כי גם כך או כך הן גדולות למדי. הן למעשה מעוצבות באופן הפוך לחלוטין לרוב אוזניות ה-TWS כיום בשוק, שמנסות להיות קטנות ככל האפשר כדי שלא יבחינו בהן. עם אורך של 3.6 ס"מ וגובה של 1.5 ס"מ, ועם כפתור לחיצה אדום וגדול, אי אפשר שלא להבחין באוזניות הללו כשהן יושבות באוזן, והן היו בולטות לעין גם בלי הקשת.

למרות זאת, הן לא שוקלות יותר מדי: כל אחת מהן מזיזה את המחוג על המשקל עד ל-10 גרם בלבד, וזה בסדר גמור. למעשה, הגודל שלהן והעובדה שהמיקרופונים שלהן נמצאות בקצה הקדמי, מעניקים להן אלמנט דיבורית מוצלח מאוד, שיכול להתמודד היטב עם כל מתחרה TWS יקר שיש בשוק. הן פשוט טובות לשיחה, והן יכולות לתפקד כל אחת באופן עצמאי כדיבורית.

הן גם נוחות ומשתלבות היטב אוזן בזכות מבנה שבו החלק המסוים הזה של האוזנייה בנוי משלושה אלמנטים. הוא גם תורם לכך, שעם ההכנסה שלהן למקום יש הנחתת רעשים חזקה מאוד בלי כל טכנולוגיה נוספת. לא השתקה מוחלטת, אבל כדי לנהל שיחה טבעית עם אדם אחר ברוב המקרים כדאי להוציא אותן מהאוזניים. לא יודע אם זה בגלל או למרות המבנה הזה, אבל הן נוחות לשימוש גם לאורך זמן רב.

כמה רב? לפי החברה 8-10 שעות האזנה למוזיקה בעוצמה של כ-60% מהעוצמה המרבית של הטלפון – וכן, הטלפון קובע את העוצמה: שינוי עוצמת הקול באוזניות (לחיצה משולשת בימנית להגברה, ואותו הדבר בשנייה להחלשה) הוא במסדרת המרבית שמציע הטלפון. הסוללות בפועל מציעות כ-7-8 שעות עבודה, וזה בהחלט יפה עבור סוללת ה-80 מילי-אמפר/שעה שיש בכל אחת מהן. המארז מגיע עם סוללת 480 מילי-אמפר/שעה, וזה אמור להספיק לעוד שלוש טעינות, או במקרה הכי גרוע יותר מיום ללא הפסקה של השמעה.

האיכות של המוזיקה גם סבירה לחלוטין. אמנם אין להשוות לאוזניות הטובות בשוק, אבל מי שאינו מגדיר את עצמו אודיופיל יוכל בהחלט להסתדר עם מה שמציעות ה-AA-UM2 של אייראוקס. גם הצלילים עצמם מוגדרים על ידי ההשמעה בטלפון, באופן די שטוח, אבל עם מעט דגש על הבס, אולי בגלל הצורה שהן נכנסות לאוזן.

אז הכל טוב? לא, בכל זאת מדובר באוזניות זולות, וזה בא לידי ביטוי בהטענה. הקופסה מאוד מזכירה גם כן את זו שעוטפת לטעינה את האוזניות של פלנטרוניקס, אבל בזה נגמר הדמיון. חיבור ההטענה של האריזה נמצא בפנים וזה קצת מגוחך. בנוסף, אי אפשר לדעת מה מצבה: כל עוד נורית הטעינה דולקת יש מטען כלשהו. בזמן ההטענה הנורית מהבהבת ויודעים שהיא הסתיימה כשהיא שהיא מפסיקה להבהב. מאוד מוזר.

גם הטעינה של האוזניות עצמן לא איכותית מספיק. יש אמנם כוח משיכה מגנטי, אבל לא תמיד הן יושבות טוב במקום וצריך להדק קצת למטה/למעלה כדי למצוא את נקודת ההטענה, אחרת הן מתחברות מייד שוב לטלפון – שזה טוב מאוד כשעושים זאת באופן יזום, ובזכות השימוש בבלוטות' 5.0, אם כי המרחק מוגבל לעד עשרה מטרים. בנוסף, בזמן ההטענה של האוזניות, שנמשכת מעט יותר משעה למילוי מלא, לא כדאי לסגור את הרוכסן של המארז כי זה גורם לפחות לאחת מהן להתרומם וכן, כבר הבנתם, להתחבר שוב בחזרה.

אבל מעבר לנושא ההטענה, שהוא די סביל בסופו של דבר, יש לאוזניות הללו תמורה מצוינת. הן עולות ב-Banggood, שממנה הן הגיעו לסקירה, 24 דולרים (פחות מ-85 שקלים) ואף פחות אם תופסים יום של קוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים