Dynabook Portege X30L-G – דקיק וקל = ניידות גבוהה

ה-Portege X30L-G של דיינבוק מוכיח, שבשביל דקיקות ומשקל נמוך לא צריך לוותר על ביצועים

במשך תקופה ארוכה למדי אחת התחרויות הגדולות ביותר בשוק הטלפונים התמקדה בעובי של המכשירים. ברגע שחברה הכריזה על הטלפון הכי דק אי פעם, כולם ידעו שזו רק שאלה של זמן מתי תגיע אחת היריבות שלה ותכריז על אחד דק יותר. תופעת הלוואי של הריצה אחרי הרזון, כמו במסלול הדוגמנות, הייתה ברוב המקרים מכשירים ששוקלים פחות ופחות.

הימים ההם עברו. אני לא ממש עוקב מה קורה בעולמם של הטופפים על המסלול, אבל בעולם הסלולרי התחרות כיום מתמקדת בעיקר בעיצובים שמנסים להפתיע, ועם מסכים גדולים במיוחד כבר אף אחד כמעט לא מדבר על עובי ולא על משקל – טוב, כל עוד הוא לא מוגזם.

אבל בשוק המחשבים, המשקל הוא מאפיין שחזר באחרונה להיות חשוב. הוא תמיד היה חשוב למעשה, במיוחד בתחום העסקי, שבו התרגום המיידי של משקל נמוך יותר הוא ניידות רבה יותר, כל עוד הסוללה מציעה זמן עבודה סביר ומעלה, ובהיבט הזה ה-Portege X30L-G של דיינבוק הוא אחד המתמודדים החזקים ביותר על התואר – הוא מציג משקל התחלתי של 870 גר' בלבד, ואם לא השתנה משהו מאז שהוכרז בתחילת החודש בכנס CES 2020, זה כנראה המחשב הקל ביותר כיום בשוק מבין אלו שמצוידים במסך בגודל 13.3 אינץ' – וכן, אתם קוראים כעת את הסקירה הראשונה על המחשב הזה בארץ, ואחת הראשונות בעולם.

רק לאחרונה ממש, ה-U939X של פוג'יטסו הצליח להרשים עם קלות המשקל שלו שנע סביב הקילוגרם היחיד, אז תחשבו מהי ההרגשה להחזיק מחשב ששוקל 200 גרם פחות… ואם אתם חושבים שזה לא משמעותי, אז אתם טועים – זה מורגש מאוד, ואני לא בטוח שדגם מקרטון עבה של מחשב דומה היה שוקל הרבה פחות.

באופן ברור, אחת הדרכים להשיג את המשקל הזה הייתה לצמצם את הגודל הפיזי של המחשב. העובי, 17.9 מ"מ, אינו יוצא דופן עבור מחשבים בתחום המחשבים שמכונה 'דק וקל', אבל כשמניחים אותו מעל לאחיו למשפחה v-Portege X30T עם המסך הנתיק, שגם הוא נסקר כאן לפני כמה חודשים, מבינים את השינוי המשמעותי בגודל – ואם אני רוצה להיות קטנוני, עוד יש קצת מקום לצמצמם בשולי המסך אם רוצים להוריד קצת במשקל. אבל רק עוד קצת, לפחות עבור מחשב עם מסך בגודל כזה אני לא ממש בטוח שאפשר להוריד עוד באופן משמעותי: הטבאלט המוביל של אפל, ה-iPad Pro, עם מסך 12.9 אינץ' דקיק וללא מקלדת, שוקל קצת יותר כ-630 גר'.

כמובן שהמחשבה הראשונה שליוותה אותי עם ההכרזה על המחשב הייתה מה התמורה, על מה ויתרו? אז בפועל אני מתקשה למצוא. למעשה, למרות דקיקותו ומשקלו, המחשב עבר אפילו, לפי דיינבוק, את מבחני ה-MIL-STD-810 הקשיחים מאוד של הצבא האמריקני, כך שהוא לא ממש אמור "לפחד" מנפילה מגובה סביר כפי שיכול לקרות בזמן שמניידים אותו ממקום למקום. הוא גם לא נופל בזמן הסוללה. בדיינבוק מדברים על 14.5 שעות עם סוללת ה-42Wh שלו, ובבדיקות הוא בהחלט הגיע לזמן יפה מאוד של 5:35 שעות, שמראות שהוא לא ממש יהיה צמא לחשמל לאורך יום שלם.

הוא גם מציע מסך נהדר, לפחות בדגם המסוים שהגיע לבדיקה: מדובר במסך IGZO בציפוי מאט של שארפ, בבהירות נהדרת של 470 ניט, שמאפשרת עבודה באור שמש מלא, כשבחדר, גם בבהירות מינימלית, אין כל קושי לראות היטב את המוצג על המסך.

גם מבחינת ביצועים אין כל תלונות, אם משווים למחשבי אולטרה בוק סטנדרטיים אחרים שאינם תומכים במגע. הדגם שהגיע לבדיקה צויד ב-Core i5-10210U, מעבד דור עשירי ממשפחת ה-Comet Lake ב-14 ננו-מטר, שהגיע יחד עם 8 גיגה-בייט זיכרון DDR4 וכונן SSD בנפח 256 גיגה-בייט. מעבר לכך הוא מציע מצלמה שמלווה בחיישן אינפרה-אדום לזיהוי לצורך שימוש ב-Windows Hello, כמו גם חיישן טביעות אצבע המשולב במשטח השליטה ומשמש לאותו צורך.

המשטח, כמו גם המקלדת, נוחים מאוד לשימוש ומגיבים היטב, ולמרות שמדובר במחשב יחסית קטן, גם אין ויתור על יציאות, כמו שנתקלים לעיתים במחשבים דומים, כולל כמובן USB Type-C, שיכולה לשמש גם לצורך טעינת המחשב.

דיינבוק, שמה החדש של חטיבת המחשוב של טושיבה, שנרכשה ברובה על ידי שארפ – שהיא בכלל חברה שנשלטת בידי פוקסקון, היא אחת החברות היפניות הבודדות שפעילות כיום בשוק המחשוב. היא לא מציפה את השוק כמו חברות אחרות, אבל סדרת ה-Portege – עם הגוון הכחול העמוק הייחודי שלה – הייתה מתחילת דרכה ממוקדת בדקיקות ובמשקל ותקשרה באופן הישיר ביותר שאפשרי עם הפרויקטים התואמים של אינטל, מהאולטרה-בוק ועד פרויקט אתנה בימים אלו. ה-Portege X30L-G בהחלט ממשיך ליישר קו עם המגמה הזאת – ועם העובדה שממש לא צריך לוותר על ביצועים, ועם תג מחיר שהוא סביר ואף יותר מכך, של 4,999 שקלים בתצורה שבה הגיע לבדיקה, הוא בהחלט צריך להיות ברשימה של מקבלי ההחלטות עבור מי שמחפש ניידות גבוהה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אהרון

    תגובה לרענן - קודם כל לPortege X30L-G יש אפשרות למסך מגע (IN CELL - ללא תוספת למשקל), המחשב שנסקר פה על ידי צבי היה ללא מגע במקרה. לFujitsu U939 יש אפשרות למעבדים מהדור השמיני בלבד ואילו הPortege X30L-G בעל מעבדים מהדור העשירי עם תמיכה בדגמי הI7 עם ה6 ליבות ובטכנולוגיית Optane של אינטל - כך שבחינת ביצועים וחדשנות הPortege X30L-G לוקח ובגדול (ותכלס זה מה שחשוב). ואגב לידיעתך, גם לPortege X30L-G יש דגם מקביל ביפן בלבד ששוקל 100 גר' פחות אז מבחינת משקל הוא עדיין מנצח.

  2. רענן

    צבי - ראשית שאפו, היפנים שולטים בזירה !!! לגבי ההשוואה, כמה הערות: ה Portege X30L-G מתחרה ב Fujitsu U939 השוקך 920 גרם בלבד. ההפרשד אם כך רק 50 גר'. ה U939x שבדקת הינו טאבלט, בעל מסך מגע (מה שאין בטושיבה בכלל) המסתובב 360 מעלות ומגיע עם עט. לכן משקלו קרוב ל- 1 ק"ג. ל U939x אפשרות למודם סלולארי בילט-אין. ואחרון חביב - ל U939 יש דגם מקביל הנמכר רק ביפן ומשקלו ... 784 גר'. 100 פחות מזה של טושיבה ככה שהקל בעולם הוא לא ...

אירועים קרובים