CES 2020: כמה ממכשירי העתיד… הקרוב

חברות גדולות לא רק משיקות מוצרים ב-CES, אלא גם מציגות כאלה שיושקו רק בעוד כמה חודשים, וכן אבטיפוסים שייתכן שבכלל לא יגיעו לשוק ● צבי קצבורג סוקר כמה מהם

תערוכת CES 2020. צילום: יח"צ

תערוכת CES משמשת בכל שנה כמקום שבו חברות לא מעטות מביאות אל השולחן בדוכן שלהן דוגמאות למוצרים שהפיתוח שלהם עוד לא הסתיים. בחלק מהמקרים, המוצרים האלה מגיעים לאירוע בלאס וגאס רק להוכחת יכולת, וייתכן שבסופו של דבר הם בכלל לא יגיעו לשוק. כך או כך, היצרניות רוצות להראות את מה שיש להן במחסן החדשנות – וגם לבדוק מה המשוב שהן יקבלו מהציבור.

המצלמות שנעלמות

וואן פלוס, לדוגמה, הציגה ב-CES את מה שהיא מכנה Concept One. מדובר בגרסה של מהדורת הפרימיום של OnePlus 7T Pro, שנושאת את שם חברת המכוניות מקלארן, ומה שהיא מציעה הוא ציפוי של זכוכית אלקטרוכימית שיושב מעל מערך המצלמות מאחור. מדובר ביישום שמוכר היטב מחלונות של בתי מלון, למשל, שמספקים הצללה אוטומטית, וזהו חומר שרמת השקיפות שלו משתנה בהתאם למעבר זרם חשמלי. בהיבט של הטלפון, זה אומר שהזכוכית המצפה הופכת לכהה ואטומה לחלוטין, וכך היא מסתירה את מה שמתחתיה, כדי להעניק מראה ייחודי ואחיד יותר לגב. המצלמות "מופיעות מחדש" כשאפליקציית המצלמה נכנסת לפעולה.

ה-Concept One של וואן פלוס. צילום: יח"צ

ה-Concept One של וואן פלוס. צילום: יח"צ

היכולת של וואן פלוס להשתמש בטכנולוגיה הזו נובעת מכך שהיא משתמשת בפאנל שעקב תהליך ייצור חדיש, יש לו דקיקות מרשימה, כך שאפשר "להדביק" את המוצר גם לגב טלפון. החברה אף מציעה פתיחה וסגירה בקצב מהיר במיוחד של 0.7 שניות בלבד.

האם המוצר הזה יגיע לשוק? עוד לא בטוח, וכנראה שאם כן – לא בדיוק בתצורה הזו.

זה לא Switch, זה רק נראה ככה

הנה עוד סוג של אבטיפוס שלא בטוח שיהפוך למוצר סופי. הפעם מדובר במוצר ששייך לתחום שפורח בתערוכת CES – המשחקים. מדובר ב-Alienware Concept UFO, שמנסה לחקות את Switch של נינטנדו, שהוא, ככל הנראה, התקן המשחק הפופולרי ביותר, לפחות בקונסולות המוכרות, ובטח בניידות שבהן.

ה-Alienware Concept UFO. צילום: יח"צ

ה-Alienware Concept UFO. צילום: יח"צ

מדובר בטאבלט בגודל של 8 אינץ' עם שתי ידיות משני הצדדים, שמתפקדות כמעט בדיוק כמו במקרה של ה-Switch: הן הופכות אותו לקונסולת משחק ניידת. הן גם מתפרקות – תכונה נוספת שמציעה הקונסולה של נינטנדו. ההבדל הגדול הוא שבאמצעו, ה- Alienware Concept UFO הוא בעצם טאבלט שמריץ Windows 10, וזה אומר שמה שירוץ בפלטפורמה הזו הם משחקי Windows ולא משחקים שנכתבו במיוחד עבור הקונסולה.

כשסמסונג משיקה כרומבוק פרימיום

בדרך כלל, מחשבי כרומבוק, אותם מחשבים ניידים שמבוססים על מערכת ההפעלה Chrome OS מבית גוגל, מגיעים לשוק עם תג מחיר נמוך יחסית, ולכל היותר בינוני. זה סוג של מחשב שמדברים עליו בעיקר בהקשר של מוסדות חינוך, כאמצעי זמין עבור התלמידים. אם תרצו, גרסת הניכר של מחשב לכל ילד – בעיקר בארצות הברית, שרק בה התחום הזה תפס נתח שוק באמת משמעותי.

אבל פה ושם יש מחשבי כרומבוק שמציעים קצת יותר מבסיס בלבד. בפעם האחרונה דאגה לכך גוגל בעצמה עם Pixelbook. כעת מגיע תורה של סמסונג, שהיא אחת השחקניות והתומכות הגדולות ביותר במערכת ההפעלה של גוגל: הענקית מדרום קוריאה הציגה ב-CES את Galaxy Chromebook, שהוא מחשב שבכל היבט שלו מציע איכות ברמה הגבוהה ביותר.

ה-Galaxy Chromebook של סמסונג. איור: יח"צ

ה-Galaxy Chromebook של סמסונג. עיבוד מחשב: יח"צ

מדובר במחשב הפיך דקיק במיוחד, עם עובי של 9.9 מ"מ מזעריים כשהוא סגור, מסך מגע בטכנולוגיית OLED בגודל של 13.3 אינץ', שמציע רזולוציית 4K, ועט אלקטרוני מובנה. המחשב מבוסס על מעבד Core i5 ממשפחת ה-Comet Lake U החדשה של אינטל, ויש לו 16 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ו-1 טרה-בייט זיכרון אחסון בתצורת SSD.

המחיר בהתאם: זה מחשב שעולה 999.99 דולר. נכון יותר, הוא יעלה ככה שהוא יגיע בעוד כחודשיים לשוק – וזה הרבה מאוד כסף במונחים של כרומבוק.

לנובו מציגה קטגוריה חדשה של ניידים

לנובו לא הסתפקה ב-CES 2020 בהצגת המחשב המתקפל שלה – תצורה שכעת מתברר שהרבה מאוד חברות הולכות לעקוב אחריה, גם מאחר שאינטל נמצאת במחלקת הדחיפה שלה. היצרנית הסינית הביאה לתערוכה עוד מחשב, שמציג רעיון חדש, שלפי דעתה מתאים במיוחד עבור הדור הנוכחי והצעיר, שרובו נולד עם אמצעי דיגיטלי כזה או אחר ביד ורוצה כוח עבודה חזק.

מדובר ב-ThinkBook Plus – מחשב נייד שמצדו האחד, כרגיל, הוא מציע מסך FHD בגודל של 13.3 אינץ', אבל מהצד השני יש עוד מסך, הפעם בגודל 10.8 אינץ', שמציע יכולות מגע ומבוסס על תצוגת דיו אלקטרונית (e-Ink). הוא גם מגיע עם עט אלקטרוני מובנה, ששמור בגוף המחשב.

ה-ThinkBook Plus של לנובו. צילום: יח"צ

ה-ThinkBook Plus של לנובו. צילום: יח"צ

המחשב תומך בקבלת הודעות והתראות גם כשהמכסה סגור, כך שאפשר לעקוב אחריהן גם מבלי לפתוח אותו. על המסך אפשר לשרבט תרשימים והודעות, שאותם אפשר לאחר מכן לסנכרן ל-OneNote של מיקרוסופט.

בלנובו טוענים שזו תשובה לצרכי העבודה בריבוי משימות של העובדים, והם ישיקו אותו במרץ הקרוב, במחיר התחלתי של 1,199 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים