CES: עוד הכרזות של חברות מובילות

תערוכת CES 2020 יצאה היום (ג') לדרכה באופן רשמי, עם פתיחת הדוכנים השונים בפני הקהל ● לפניכם עוד כמה מוצרים שהוכרזו, והפעם: מחשב מתקפל, מחשב נייד קליל, סמארטפונים חדשניים ושעון חכם

שורה של מוצרים חדשים - ב-CES

תערוכת CES 2020 יצאה היום (ג') לדרך באופן רשמי, עם פתיחת הדוכנים השונים בפני הקהל. הפתיחה הרשמית, כך נראה, רק הגבירה את הקצב שבו חברות מכריזות על מוצרים חדשים, אז הנה עוד רשימה של מוצרים שהוכרזו, כשהמחשבים השונים ממשיכים לתפוס מקום נכבד בהכרזות האלו.

תתקפל מחשב, תתקפל

לנובו הציגה לפני קצת יותר מחצי שנה את הקונספט שלה לגבי מחשב מתקפל במלואו בשם ThinkPad X1 Fold שמבוסס על מסך AMOLED אשר בפתיחה מלאה מציע גודל של 13.3 אינץ'. המחשב המסוים הזה פותח בעבודה מקבילה עם צוות מהנדסים של אינטל כדי שאפשר יהיה להשתמש בו כמחשב לכל דבר באמת.

 Horseshoe Bend של אינטל. צילום: יח"צ

Horseshoe Bend של אינטל. צילום: יח"צ

בעוד לנובו מציגה כעת ב-CES 2020 את המחשב החדש ופורץ הדרך שלה, אינטל לקחה את מה שלמדה כדי לפתח דגם אב למחשב עם מסך OLED מתקפל, במטרה להראות את היכולת ואת האפשרות לעשות זאת, עם שימושים שונים ומגוונים בהתאם למצב בו משתמשים במחשב, ממסך מלא ועד מצב 'מחשב', אבל עם שני מסכים.

באינטל קוראים לתצורה הזו, לפחות בינתיים, Horseshoe Bend, בגלל צורת הסגירה שמשאירה בקצה מעין פרסה קטנה. המחשב שהציגה החברה מתקפל למחשב נייד עם מסך בגודל 12 אינץ' ובמצב מלא מציע מסך 17 אינץ'. אחרי ש-X1 Fold יושק באמצע 2020, תמורת כ-2,499 דולרים, אמור להגיע גם מחשב של דל בשם Concept Duo. האם זה יתפוס יותר או פחות מהטלפונים המתקפלים?

יוצאת אל מאחורי הקלעים

לפני שנים, שאולי נראות רבות מאוד לאור השינויים בשוק הטלפונים, TCL מכרה קצת טלפונים משל עצמה, אבל די מהר היא הפכה פשוט ליצרנית ה-OEM של מותגים שונים כולל אלקטל ובלקברי, בין השאר. אולם החברה החליטה שהיא רוצה להפוך גם ליצרנית בזכות עצמה בחזרה, והיא מנצלת את CES – אולי בדרך להכרזות ממשיות יותר בתערוכת הסלולר בסוף החודש הבא בברצלונה – כדי להציג טלפונים שעל גבם מתנוסס שמה בגלוי ובגאון.

החברה הציגה שלושה טלפונים בשם 10 Pro, 10L וגם 10 5G, אבל לא הציגה את הפירוט המלא עבור כולם. כל הטלפונים מצוידים במערכים של ארבע מצלמות מאחור, אבל רק ה-Pro מציע גימור גבוה עם מסך OLED קמור לצדדים, ועם חיישן טביעות אצבע מתחת למסך. שני המכשירים אולי יותר שטוחים מבחינת העיצוב, אבל ה-10 5G מגיע, וקל לנחש, עם תמיכה בדור הסלולרי החמישי, כך שהוא ככל הנראה מבוסס על המעבד Snapdragon 765 החדש של קוואלקום. בחברה גם ציינו שהוא אמור לעלות פחות מ-500 דולרים, וזה מחיר נמוך במיוחד נכון להיום עבור טלפונים עם תמיכה בדור הסלולרי החדש.

בדוכן הוצג גם קונספט של, איך לא, טלפון מתקפל, אך עדיין ברמה שאינה עולה בהרבה על אבטיפוס. מה שכן ניתן לראות בו כבר זה שימוש במסך OLED עם ציר מתקדם, שמאפשר, כמו ב-RAZR של מוטורולה, קיפול ישר לחלוטין בלי רווח. המסך של המכשיר פנימי, אין תצוגה חיצונית, וגם במקרה הזה יש ארבע מצלמות מאחור. מתי זה יקרה? עוד לא ממש ברור.

סונטו פוגשת את גוגל ו-Wear Os

השעונים של סונטו כבר נמכרים בארץ מזה זמן מה, והם נחשבים לחביבים במיוחד בקרב אנשים שהספורט נמצא בדמם. הסיבה לכך היא היכולת שלהם לעקוב אחר עשרות סוגי ספורט שונים, עם שמירה מדוקדקת לצורך מעקב, אבל גם שיתוף, באפליקציה של החברה או בכמה אחרות. עם זאת מערכת ההפעלה שלהן, שתוכננה בידי סונטו עצמה, לא ממש הלהיבה ואף זכתה לביקורות לא מעטות בגלל שלא אפשרה לעשות עם השעונים הרבה מעבר לכושר.

Suuntu 7 של סאנטו. צילום: יח"צ

Suuntu 7 של סונטו. צילום: יח"צ

בחברה הפינית לקחו את הביקורות והגיעו לתערוכה הנוכחית עם Suuntu 7, השעון הראשון של החברה שיהיה מבוסס על Wear OS של גוגל ויאפשר לו ליהנות מכל מה שמוצע בחנות האפליקציות המתאימה – מבלי לוותר על ההיבט הספורטיבי שלו כמובן. הוא מאפשר בנוסף לשמור מפות גוגל אזוריות בזיכרון הפנימי, כדי שאפשר יהיה לנווט עם ה-GPS המובנה גם אם אין חיבור לאינטרנט.

השעון מציע מפרט המתאים לפעילות בשטח, אפילו אקסטרימית משהו, עם גוף מפלדת אל-חלד המשלב גם חלקים מפלסטיק קשיח, וזכוכית הגנה מסוג Gorilla Glass שגם עוזרת להגן מפני שריטות. מצד שני אפשר לצלול אתו לעומק של עד 50 מטרים.

המעבד הוא Snapdragon 3100 החדש יחסית של קוואלקום, והוא מציע עד 48 שעות עבודה בשימוש רגיל, ועד 12 שעות אם ה-GPS פעיל ללא הפסקה. הוא אמור להגיע לישראל בחודש הבא ויימכר תמורת 2,000 שקלים.

קלות כשיא

עד לאחרונה כשאמרו שהמשקל ההתחלתי של מחשב נייד עומד על קצת פחות מקילוגרם התכוונו לומר בערך 990 גרם פחות או יותר, והכוונה למחשבים שעוד אפשר לראות מה שכתוב על המסך שלהם. ההתקדמות בחומרים מהם מייצרים מחשבים עוזרת להוריד את משקלם, וה-Portégé X30L-G של דיינבוק, זו שפעם קראה לעצמה טושיבה, כבר עוצר את מחוג המשקל על 870 גרם בלבד, וזה מדהים עבור מחשב שמסכו בגודל 13.3 אינץ' ושגם קשיח מספיק לעבור את מבחני העמידות הצבאית MIL-STD-810G.

Portégé X30L-G של דיינבוק. צילום: יח"צ

Portégé X30L-G של דיינבוק. צילום: יח"צ

בחברה אף טוענים שהוא המחשב הקל ביותר בעולם, מסוגו, או מחשב עם מסך 13.3 אינץ' עם מעבד Core U מהדור העשירי של אינטל, וזה נכון ל-27 בדצמבר האחרון.

המחשב אמור להיות זמין בארץ כבר במהלך החודש הבא, תמורת מחיר התחלתי של 4,990 שקלים, והוא יציע, כמזוכר לעיל, מעבדי Core i3 עד i7 ממשפחת ה-U מהדור העשירי לצד עד 32 גיגה-בייט זיכרון RAM מהיר במיוחד, נפח אחסון SSD שיכול להגיע לשני טרה, וכן עם תמיכה ב-Optane, הזיכרונות המהירים המיוחדים של אינטל.

להכרזות נוספות אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים