סקירת מחשב נייד: Asus ZenBook Pro Duo UX581

המחשב החדש היחיד והמיוחד של אסוס מציע מסך אחד בגודל 15.6 אינץ' רגיל, ועוד אחד קטן יותר, בערך בגודל 14 אינץ', הממוקם מעל המקלדת מתחת למסך הראשי - שניהם ברזולוציית 4K ושניהם מספקים איכות צפייה נהדרת עם צבעים מלאי חיים

ZenBook Pro Duo UX581 של אסוס. צילום: יח"צ

הרבה מאוד אנשים עובדים מול יותר ממסך מחשב בו-זמנית בכל עת. יש כאלה שבהחלט זקוקים לכך, למשל בחדרי בקרה או בחדרי אבטחה, ויש כאלה שפשוט נהנים לחלק את העבודה שהם לשני מסכים שונים.

אבל בדרך כלל זה כמובן אומר שעל השולחן צריך הרבה מקום יחסית. גם אם משתמשים במסך של המחשב הנייד כאחד מהמסכים, עדיין צריך מקום למסך אחד לפחות, ולא תמיד יש לזה מקום בכל מקום, וזה גם כמעט ולא אפשרי תוך כדי תנועה. אני לא מכיר מישהו שברכבת ישים ליד המחשב שלו גם מסך.

ZenBook Pro Duo UX581, המחשב החדש היחיד והמיוחד של אסוס, יכול לפתור את הדילמה הזו עבור משתמשים רבים, אם הכיס שלהם עמוק מספיק ואם הגב שלהם חזק מספיק: זהו מחשב שתמורת כ-12,000 שקלים מספק במעטפת של מחשב, עם מסך בגודל 15.6 אינץ' רגיל, עוד מסך קטן יותר, בערך בגודל של 14 אינץ', שממוקם מעל המקלדת מתחת למסך הראשי – שניהם ברזולוציית 4K ושניהם מספקים איכות צפייה נהדרת עם צבעים מלאי חיים. יחד הם יכולים לספק סוג של פתרון למי שזקוק לשני מסכים אבל רוצה רק מכשיר אחד.

התוספת של המסך המשני, ScreenPad Plus שמו, מוסיפה כמובן לחוויית העבודה עם המחשב הרבה דברים שאין במחשבים אחרים: פס תוכנות והגדרות ייעודיות למסך התחתון בפני עצמו שמאפשר, לדוגמה, להגדיר קבוצה של יישומים שייפתחו בו-זמנית על המסך הראשי ועל המסך המשני; מקשים מיוחדים להעברת תכנים בין שני המסכים, וגם לכיבוי המסך הנוסף; שינוי בהירות ותמונת רקע באופן עצמאי; ועוד. יש מה ללמוד ויש עם מה לשחק.

מי הזיז את העכבר שלי?

השילוב שלו גם גורם לכך שכל חוויית ההקלדה והשימוש במשטח השליטה עברו שינוי מהותי. המקלדת הוזזה מטה, כדי לפנות מקום לתוספת המסך, וכדי שיהיה מקום למשוח את העכבר הוא הוזז ימינה, הוקטן והוצב מעין מנח על הראש, והוא בא במקומה של המקלדת המספרית, שיש בדרך כלל במחשבים עם מסך בגודל כזה. עם זאת, בלחיצה על כפתור מגע ייעודי, אפשר להפוך את משטח השליטה ללוח מספרים, וזו תכונה נחמדה וקניינית של אסוס, שכבר שולבה בכמה וכמה מחשבים שלה.

הוסיפו לחבילה גם עט אלקטרוני שמגיע כחלק ממנה, שמאפשר לשרבט על כל פיסת מסך פנויה, אם מריצים בה את התוכנה המתאימה, כל תרשים וכל אות, כיש כמובן גם יישום שיודע לתרגם כתב יד לכתב מודפס, כדי לשלב במסמכים לדוגמה, אם כי הוא מוגבל בשפות – ועברית היא לא שפה נתמכת, כמובן.

מה שזה אומר שיש עקומת למידה גבוהה וחדה למדי שצריך לעבור כדי להוציא מה-ZenBook Pro Duo UX581 את המיטב שבו. כך למשל, צריך להבין שלא כל יישום מתאים למסך התחתון, שאפשר לשים זה לצד זה שניים או שלושה יישומים ולא יותר, שלא כל יישום יכול לעבוד על שני המסכים ביחד, וכן – צריך להתרגל לכמה כלים חדשים שאין במערכת Windows 10 רגילה.

גם מתחת למכסה המנוע אפשר לומר שאסוס לא חסכה. המחשב מגיע עם מעבד Core i7-9750H, שמציע 6 ליבות פיזיות שמתפקדות כתריסר ליבות לוגיות, במהירות בסיסית של 2.6 גיגה-הרץ ומהירות טורבו מרבית של 4.5 גיגה-הרץ, ועם TDP של 45 וואט, שמתאים למחשבים בגודל הזה. הוא הגיע עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM ועם כונן SSD בנפח של 512 גיגה-בייט. ואם לא מספיק שיש בו מעבד חזק במיוחד, אסוס שילבה בו גם את כרטיס התצוגה GeForce RTX 2060 של נבידיה, עם 6 גיגה-בייט של זיכרון התצוגה החדש והמהיר במיוחד GDDR6.

חיה רעה? כן. אולי לא מחשב המשחקים האולטימטיבי, אבל במבחני הביצועים הוא הפגין את העוצמה שלו, ולמעבד Core i7 מדור תשיעי יש הרבה עוצמה.

יש גם במפתיע זמן עבודה לא רע בכלל. ב-אסוס ניצלו את גודלו הפיזי של המחשב, ואת העובי שלו (24 מ"מ) כדי לדחוס פנימה סוללה גדולה יחסית, בת שמונה תאים בנפח עבודה של 71Wh. במבחן הזמן הרגיל הוא הגיע ל-3:26 שעות עבודה, וזה מכובד מאוד למחשב בתצורה כזו גבוהה, ועם שני מסכים ברזולוציה גבוהה כל כך.

באופן מפתיע העיצוב נאה למדי, עם שוליים דקיקים מסביב למסך, ויש גם מספיק מקום לשלב חריצי אוורור מסביב יחד עם מספיק חיבורים להתקנים חיצוניים.

בשורה התחתונה: מחשב מאוד מעניין, ומאוד ייחודי כמובן, אבל עם תג מחיר שמצריך מהצרכן לחשוב לפני הקנייה האם באמת צריכים את כל הטוב הזה יחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים