מחשב נייד הפיך – Lenovo Yoga C940

מחשב שמיועד לאנשים שמחפשים ניידות עם איכות וגימור גבוהים, כאלה שהמחיר קצת פחות חשוב ברשימה שלהם

במבט ראשון, כשמתסכלים על ה-Yoga C940 החדש של לנובו יש הרגשה של מעין דז'ה-וו. הקפיצה בזמן אל הזיכרון המדויק לא ממש רחוקה, ולא צריך מכונה מיוחדת בשבילה: בינואר סקרתי את ה-Yoga C930, וההבדלים מבחינת העיצוב בין שני המחשבים הללו, בין זה שקידם את השנה לבין זה שחותם אותה, מזעריים מאוד ויש צורך ביותר מרגע אחד של השקעה כדי לזהות אותם.

למעשה, חלק מהזיהוי לא ממש נראה לעין. המידות של C940 קצת קטנות יותר מאלו של ה-C930 לאורך ולרוחב: 320.3×215.6 מ"מ לעומת 322×227 מ"מ, כשהעובי המינימלי נותר כמות שהוא ועומד על 14.5 מ"מ. המחשב החדש יותר גם קל יותר ב-20 גרם, אבל כל זה לא היה ממש משנה, להוציא העובדה שבמידות הללו הצליחה הפעם לנובו לדחוס מסך 14 אינץ' לעומת 13.9 אינץ'. לא יותר מדי, ובכל זאת קצת שיפור.

גם הפעם קיבלתי לבדיקה את המחשב עם מסך שמציע רזולוציית 4K, וזה אחד המסכים הכי טובים שנתקלתי בהם בשנה האחרונה. זה לא רק בגלל הצבעים החדים והבהירים, זה לא רק בזכות הניגודיות שבאה לידי ביטוי בתמיכה בתקן DisplayHDR – זהו מסך שמציע גם בהירות גבוהה מאוד של 500 ניט, המאפשרת לעבוד איתו כמעט ללא בעיות גם באור שמש, וגם אם זה אולי לא ממש מדבר אל אנשי עסקים ועבודה מהשורה, יש לא מעט אנשים שדווקא לא מבלים את רוב יום העבודה שלהם ספונים במשרד, או בכיתה. מה שממש מפתיע במסך המסוים הזה הוא, שגם אם בוחרים ברמת הבהירות הנמוכה ביותר הוא בהיר דיו כדי לעבוד בלי לאמץ את העיניים.

מעל המסך אפשר לזהות עוד שינוי קל בעיצוב. המצלמה הקדמית נמצאת במעין מגרעת משל עצמה, יחד עם תריס הפרטיות, שמאפשר להסתיר אותה פיזית כשלא משתמשים בה, כעוד מאמץ למנוע מהאקרים לחדור פרטיות שלנו גם אם הם מצליחים להגיע אל המצלמה. התריס היה קיים כבר ב-C930, אבל המגרעת חדשה והיא בולטת קצת החוצה מהגוף כדי לאפשר לפתוח את המסך ולמשוך אותו מעלה בקלות רבה יותר.

עוד תכונות שממשיכות מה-C930 הן העט האלקטרוני, שממוקם בחריץ משלו בחלק האחורי של המחשב, שבו הוא נטען בעת שהוא לא בשימוש, וכן הרמקול הסיבובי שנמצא ממש על הציר ומסתובב כדי לספק, גם בזכות התמיכה ב-Dolby Atmos, צליל היקפי שהוא לא רק עוטף, אלא גם רב עוצמה עד מאוד. בדומה למה שנכתב לגבי המסך, איני זוכר שנתקלתי ברמקולים מובנים שמגיעים לעוצמת קול חזקה כמו המערכת שמשובצת ב-Yoga C940, והיא חזקה גם כשעוצמת הקול מינימלית למדי.

אבל כל אלו רק קישוטים לדבר האמיתי, שנמצא עמוק בליבת העניינים. Yoga C940 הוא המחשב הראשון שאני בודק עם מעבד Ice Lake, מעבד הדור העשירי של אינטל שמיוצר ב-10 ננו-מטר. כבר קראתם כאן סקירה לאחרונה על מחשב ה-Yoga C740 עם מעבד דור עשירי, אבל במקרה ההוא זה היה מעבד ממשפחת ה-Comet Lake, שמיוצרת ב-14 ננו-מטר.

המעבד ב-C940 הנבדק הוא Core i7-1065G7 ,וכן, המספור שלו מעט שונה מזה של מעבדי ה-14 ננו-מטר, וה-G7 בסופו מציין שהוא מגיע עם השבב הגרפי Iris Pro gen 10. בשורת הביצועים, למרות שהמהירות הבסיסית שלו עומדת על 1.5 גיגה-הרץ הוא השיג תוצאות מעט טובות יותר במבחנים מזה של ה-Core i7-10510U, שארבע הליבות שלו פועלות במהירות בסיסית של 1.8 גיגה-הרץ.

במבחן Geekbench 5 הוא השיג במבחני המעבד ציונים של 5,494/17,045 נקודות מול 4,953/16,334 נקודות של ה-C740 ובכל המבחנים האחרים ההפרשים היו פחות או יותר דומים. במבחן הסוללה הוא סיים לאחר 232 דקות, 8 דקות לפני אחיו, כך שקשה לומר שיש כאן שינוי כלשהו.

המחשב שהגיע לבדיקה צויד ב-16 גיגה-בייט זיכרון RAM וכונן SSD בנפח אחסון של 1 טרה-בייט. יש לו שתי כניסות USB Type-C, שיכולות לשמש גם להטענה וכניסת USB Type-A 3.1 אחת, וכולן, יחד עם חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות/מיקרופון, בצדו השמאלי של המחשב. יש גם חיישן טביעות אצבע כנדרש כיום, והכל מוצע בתוך שלדת מתכת בעיצוב שמקרין מעין סמכותיות ואפילו מודעות עצמית גבוהה.

המחיר, כמתבקש עם מסך 4K, אינו זול ועומד באופן רשמי על 9,190 שקלים, אם כי אפשר כבר למצוא מבצעים שמורידים את המחיר בצורה נכבדה. כמו בכל מחשבי סידרת ה-9 של לנובו, זהו מחשב שמיועד לאנשים שמחפשים ניידות עם איכות וגימור גבוהים, כאלה שהמחיר קצת פחות חשוב ברשימה שלהם. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים