סקירת דיבורית: Vox 55 של חברת טלור

היצרנית היא חברה שעושה את צעדיה הראשונים בארץ, אחרי שזכתה לפופולריות יחסית באירופה בשווקים בהם התמורה לכסף, ועדיף פחות כסף, היא החשובה ביותר - האם המוצר הבאמת זול שלה מספיק מוצלח?

דיבורית Vox 55 של חברת טלור. צילום: יח"צ

אין ספק שאחד האביזרים הלוהטים ביותר כיום בשוק, לפחות בהיבט של טלפונים חכמים, הוא אוזניות נטולות חוטים, שמשום מה זכו בלועזית לשם הקצת מגוחך, אם חושבים על זה, True Wireless. זה אפילו הופך למעט יותר כזה כשמעברתים את זה, אבל ניחא, בכל מקרה מדובר בלהיט אמיתי בכל רמות המחירים כמעט.

עם זאת, אם יש דבר אחד שבדרך כלל עולה כמעט בכל בדיקה, הוא שגם באוזניות האיכותיות ביותר בדרך כלל השימוש בהן כדיבורית אינו מן המשובחים. זה בא לידי במיוחד באותם מקרים בהם נאלצים להשתמש רק באוזניה אחת – כן, כמובן, בעת נהיגה.

דיבורית - כשחייבים להשתמש רק באוזניה אחת - כן, כמובן, בעת נהיגה. צילום אילוסטרציה: BigStock

דיבורית – כשחייבים להשתמש רק באוזניה אחת – כן, כמובן, בעת נהיגה. צילום אילוסטרציה: BigStock

זו כנראה הסיבה ששוק הדיבוריות עדיין חי ונושם לא רע. אמנם לא כל החברות שמייצרות אוזניות גם מייצרות דיבוריות, אבל יש היצע מכובד למדי, ובארץ הוא גדל עכשיו עם דיבורית בשם Vox 55 של טלור. מדובר בחברה שעושה את צעדיה הראשונים בארץ אחרי שזכתה לפופולריות יחסית באירופה בשווקים בהם התמורה לכסף, ועדיף פחות כסף, היא החשובה ביותר.

דיבורית שלא מנסה להתחכם יותר מדי

ובהתאם לקו של החברה, Vox 55 היא דיבורית שלא מנסה להתחכם יותר מדי, אלא לספק את היכולות הנדרשות ממי שמשתמש באביזר מסוג זה: איכות שיחה טובה, צימוד קל לטלפון, זמן שיחה וזמן המתנה שעומדים בתקן הסביר, ולא פחות חשוב: נוחות שימוש.

בטלור העריכו על הנייר את זמן השיחה של הדיבורית ב-4 שעות, ובמהלך הבדיקות התברר שזה פחות או יותר מה שמקבלים. עבור הרוב המכריע של המשתמשים, זה יותר ממספיק ליום בעבודה, גם אם נתקעים בפקקים למשך יותר משעה בדרך למקום שמספק את הפרנסה. עם זמן המתנה שעומד על 120 שעות זה אומר שהסוללה בהחלט מספיקה אפילו לכמה ימים של שימוש קל.

הצימוד אכן היה קל. יש כמה דרכים לעשות זאת, אבל הכי פשוטה היא פשוט לכבות ולהדליק את הדיבורית, ותוך שנייה או שתיים לאשר את ההודעה בטלפון. את Vox 55 אפשר לצמד לשני טלפונים במקביל, וזה יכול להיות שימושי במיוחד למי שלמרות סצנת ה-BOYD אוהב להפריד בין הטלפון של העבודה לפרטי. אחרי שמצמדים אותה למכשיר הראשון, מכבים אותה, נכנסים לתפריט הבלוטות' במכשיר השני, ומדליקים אותה שוב. זהו.

מאותו רגע בלחיצה עונים לשיחה ולא משנה מאיזה טלפון היא נכנסת, ויש אפשרות אפילו לקיים שיחת ועידה באמצעות שני המכשירים. יש רק לזכור שאם רוצים לבצע שיחה חוזרת, זה יקרה מהטלפון האחרון ממנו בוצעה התקשרות – וכדאי לא לשכוח במקרה של שני טלפונים שאחד משמש למטרה זו והשני לאחר.

טכנולוגיה של הנחתת רעשי רקע

הדיבורית שוקלת 11 גרם בלבד ואורכה 54 מ"מ. בהיבט הזה היא כמעט ולא מורגשת, אחרי שמכוונים אותה נכון לתוך האוזן. ההליך הזה זקוק קצת לתרגול. מצד אחד יש לכוון את כיסוי האוזנייה כך שישב בנוחות, ומצד שני צריך לכוון את הקשת המובנית, אך מעל האוזן. הקשת אינה ניתנת לפירוק, וזה קצת מפריע לפעמים, במיוחד אם רוצים להכניס את הדיבורית במהירות לאוזן כדי לענות שליחה, אך היא ממוקמת על ציר קשטן, שמאשר לחבוש את הדיבורית בקלות באוזן ימין – כמו גם באוזן שמאל.

העיצוב של ה-Vox 55 קצת מרובע, אבל מה שחשוב הוא, כאמור, שהיא כמעט לא מורגשת. טוב, בכל זאת יש דבר יותר חשוב והוא איכות השיחה. בשימוש בתוך בית, משרד הומה, נהיגה עם חלון פתוח ואפילו טיול עם הכלב ברחוב עמוס תנועה, השיחות התנהלו ללא בעיה מיוחד – כי הדיבורית המסוימת הזו מכילה טכנולוגיה מסוימת של הנחתת רעשי רקע, ולפי התגובות של הצד השני היא עובדת די טוב.

איכות השמע המקומי סבירה, יש דיבוריות שהאוזנייה שלהן מספקת עוצמה יותר גבוהה, ובכל מקרה היא ניתנת לכיוון בעזרת שני כפתורים. חיבור הטעינה הוא microUSB 2.0, ובחבילה יש כבל הטענה בלבד. חבל שלא הוסיפו גם מתאם סיליקון נוסף בגודל אחר, או להחלפה במקרה הצורך. היא תומכת בתקן בלוטות' 4.2 ואפשר להשתמש בה במרחק של עד 10 מטרים.

המחיר של Vox 55 הוא כנראה האטרקציה שלה: היא עולה 85 שקלים. אז נכון שכנראה אפשר למצוא בשוק דיבוריות טובות ממנה, אבל לא ביחס לתמורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים