ThinkBook 13s של לנובו – מחשב אולטרה בוק לשוק ה-SMB

המחשב, מסידרת ThinkBook החדשה של החברה, מתעדף זמן עבודה וניידות על פני ביצועים, בעל מפרט סטנדרטי מוכר, בתוספת תכונות ייחודיות, ובעצם ממוצב בין סדרת המחשבים הצרכנית לסדרת המחשבים העסקיים

לפני חודשים ספורים בלבד, למעשה במאי, הכריזה לנובו בכנס Transform 3.0 על מותג מחשבים חדש שלה שעונה לשם ThinkBook. לפי החברה, מדובר במחשבים עסקיים שמיועדים לשוק ה-SMB ומציעים לפחות חלק ממה שמוצע במשפחת מחשבי ה-ThinkPad שמוצעים קודם כל לארגונים – אבל במחירים נוחים בהרבה עבור מגזר שוק שבדרך כלל אינו משופע בתקציבים כמו ארגונים גדולים.

ה-ThinkBook 13s שהגיע לבדיקה מביא לידי ביטוי כמה מהמחשבות הללו, גם אם בפתיחת המכסה הוא מזכיר יותר מחשב מסדרת ה-IdeaPad הצרכנית, שעבר שדרוג מעלה, מאשר מחשב ThinkPad שעבר סוג של שנמוך. הסיבה העיקרית היא מקלדת הצ'יקלט ששולבה במחשב, וגם החוסר של מערכת השליטה המשנית שכל כך מוכרת ממחשבי ה-ThinkPad.

אבל לא משנה מהיכן מסתכלים, מלמעלה או למטה, זה עדיין מחשב שמגיע עם מעטפת אלומיניום קשיחה, שמתאימה לעבודה בתנאים קשים יותר מאשר מעטפות מבוססות פלסטיק ששייכות לשוק הצרכני בעיקר.

ויש גם היבטים שאנשי עסקים ישמחו לפגוש, כמו הצירים של מסך ה-13.3 אינץ' (ברזולוציית FHD ובציפוי מאט שמונע השתקפויות מיותרות), המצופים במתכת אינדיום כדי להקטין את ההפרעות ל-WiFi; שילוב של קורא טביעות אצבע בכפתור ההפעלה, הנמצא מעל המקלדת, המאפשר חזרה מהירה מאוד ממצב שינה, עם הדלקה וזיהוי בלחיצה אחת בלבד; מקלדת עם הגנה נגד מים; כיסוי מצלמה פיזי בשם ThinkShutter כדי להוסיף עוד ממד לפרטיות; וגם מודול TPM 2.0, שמטרתו להצפין בשבב נפרד את נתוני המשתמש בשימוש עם Windows Hello.

המקלדת גם מציעה שני כפתורים ייעודיים למענה וניתוק שיחות רשת, בעיקר באמצעות סקייפ, וכמו רוב המקלדות כיום בשוק, בייחוד אלה המשולבות במחשבים עסקיים, יש גם תאורת לד אחורית בשתי רמות (שניתן גם לכבות). המקלדת נוחה למדי בשימוש, גם אם היא כמובן אינה ברמה של מקלדות ה-ThinkPad.

כמו חברות רבות אחרות בשוק, גם לנובו הביאה לידי ביטוי ב-ThinkBook 13s את הנטייה לצמצם מסגרת, והצמצום של הגודל הכולל של המסך גם מאפשר הקלה במשקל, ו-1.29 ק"ג זה בהחלט משקל קל למחשב עם מסך 13.3 אינץ'.

המפרט של ThinkBook 13s הוא מפרט סטנדרטי, שמוכר היטב מהרבה מחשבי אולטרה-בוק שהושקו בשנתיים האחרונות, ולא משנה אם מדובר במחשבים סטנדרטיים או מחשבי 2-ב-1 בצורה כזו או אחרת. מדובר במעבד Core i5-8265U עם ארבע ליבות פיזיות ותמיכה בעבודה בריבוי נימים.

כמעבד בסדרת ה-U של אינטל מהדור השמיני של מעבדי ה-Core, מעטפת צריכת הכוח שלו נמוכה ועומדת על 15 ואט בלבד. זה בא לידי ביטוי בכך שהמחשב לכל היותר מתחמם קלות ברמה שאינה מטרידה עד אינה מורגשת, גם בעומסי עבודה. זה גם עזר לסוללת ה-45,000mWh להגיע במבחן הזמן של PCMark 8, בתצורת העבודה הסטנדרטית הרציפה, עד 4:17 שעות – וזה זמן מכובד ביותר עבור כל מחשב, תוצאה שמבטיחה שמדובר במכשיר שאפשר להגיע איתו הביתה לאחר יום עבודה ועדיין לא לרוץ לחפש שקע פנוי.

ובכל מקרה, אם נתקעים, המחשב הוא אחד הראשונים של החברה שתומך בפועל בטכנולוגיה שהיא מכנה בשם RapidCharge שמבטיחה לפי לנובו הטענה של 80% מהסוללה תוך שעה אחת בלבד, ועד שעתיים להטענה מלאה.

המעבד, כאמור, שייך למשפחת ה-U, וזו משפחה ששמה זמן עבודה וניידות בראש, עוד לפני ביצועים. זה גם אומר מהירות בסיסית יחסית נמוכה של 1.6 גיגה-הרץ עם מהירות טורבו מרבית של 3.9 גיגה-הרץ. המחשב הגיע לבדיקה עם זיכרון RAM בנפח של 8 גיגה-בייט וכונן SSD של ווסטרן דיגיטל בנפח אחסון של 256 גיגה-בייט, וכאמור בהיבט הזה מדובר בתצורה מוכרת היטב ממחשבים דומים שהושקו לאחרונה ואף יותר, כשבמקרה הזה לנובו מסתפקת בשבב ה-HD620 הגרפי המובנה במעבד.

זה בא לידי ביטוי גם במבחנים עם תוצאות בינוניות משהו, כצפוי, כדוגמת 3,139 נקודות במבחן של PCMark 10, שממצבות את המחשב, מבחינת מאגר המידע של UL ו-Futuremark שאחראיות למבחן, באחוזון ה-21 של השוק הכללי, בסביבה של מחשבי שוק ביניים עסקיים אחרים. גם במבחני המעבדים של Geekbench, עם תוצאות של 4,464 נקודות במבחן הליבה היחידה ו-13,010 נקודות במבחן ריבוי הליבות – ושוב בסביבה המוכרת של מחשבי אולטרה-בוק אחרים שמצוידים במעבדים זהים או מעט חזקים יותר.

בסופו של דבר, מה שהכי חסר במחשב הזה זה לא ביצועים, שהם כאמור צפויים וסבירים מאוד עבור מחשב בתצורה המוצעת, וגם לא התכונות שיש או אין לעומת מחשבי ה-ThinkPad. מה שחסר זה בסופו של דבר תמיכה של המסך במגע. זה לא רק בגלל שאני רגיל ממחשבים אחרים שכן מגיעים עם מסך כזה, אלא בגלל שבדור שכבר חי על שימוש בטלפונים חכמים ושהכל מבוצע מגע, כולל חלק לא קטן מהעבודה, הושטת היד אל המסך היא פשוט טבעית.

המחשב נמכר בתצורה שבה הגיע לבדיקה בכ-3,650 שקלים במחירי שוק, ועבור אנשי עסקים קטנים שרוצים מחשב עסקי במסגרת תקציב בסיסי, זה אכן מחיר נוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים