ל-Yoga של לנובו יש עוד הרבה מה לומר

לנובו מכוונת בזמן האחרון יותר ויותר לשווקים שלא יכולים להרשות לעצמם מחשבי פרימיום, אבל לא זונחת את השוק הזה ● עם חיצוניות מרשימה, ציר מיוחד ועוצמת רמקולים נוחה, ה-Yoga C930 בהחלט מוכיח זאת

ה-Yoga C930 של לנובו. צילום: יח"צ

כמו שנוכחנו ממש לא מזמן, מותג ה-Yoga של לנובו כבר לא שמור בהכרח למחשבים הפיכים ברמת הפרימיום, אלא גם לכאלה שמוצעים ברמות מחיר נוחות הרבה יותר לכיסי הלקוחות הפוטנציאליים. עם זאת, בלנובו לא התכוונו ולא מתכוונים לזנוח את חבורת הקצה של המחשבים בסדרה הזו וה-Yoga C930 מוכיח זאת היטב בהיבט של העיצוב, ולא פחות בכך – ברמת התצורה והביצועים.

כפי שניתן לראות, משהו קטן השתנה גם בשם של המחשב, עם התוספת של האות C לפני המספור. בדיוק כמו שהאות L מציגה כעת את מחשבי ה-Yoga בשוק הכניסה, כך החליטה החברה להצמיד את האות C למחשבי הנדבך העליון. מה היא מסמלת? אפשר לנחש שמדובר בסימון ל-Classic, כדי להראות שבכל זאת רמת הפרימיום היא הדבר הכי טבעי לסדרה הזו? כאמור, ניחוש בלבד.

כך או כך, כמעט כמו תמיד, קשה שלא להתרשם גם מבחינה חיצונית מה-C930. עם עובי של קצת יותר מ-14.5 מ"מ יש מחשבי אולטרה-בוק יותר דקים בשוק, אבל עם מסך בגודל של 13.9 אינץ' עדיין מדובר במחשב שנראה ומרגיש דקיק במיוחד, ועם משקל של 1.36 ק"ג הוא מאוד נוח לנשיאה ולעבודה.

ב-C930 יש עוד משהו בולט מאוד: את ציר רצועת השעון המאוד ייחודי של הדורות האחרונים, כפי שבא לידי ביטוי בקודמו, ה-Yoga 920, החליף ציר ששוב מביא משהו מיוחד לשולחן, תרתי משמע. הפעם מדובר בציר ארוך בעיצוב מלבני/ריבועי מיוחד, שרובו המוחלט הוא רמקול סיבובי, שמבוסס על כמה רמקולים פנימיים קטנים בטכנולוגיית Dolby Atmos. הציר והרמקולים בנויים כך שבכל מצב עבודה וכמעט בכל זווית, הרמקולים מופנים כלפי המשתמש ללא הפרעה.

יכולות בידוריות מרשימות

העוצמה שמספקים הרמקולים אולי לא יכולה לספק אנשים שמגיעים למסיבת ריקודים, אבל היא מספיק חזקה – בעוצמת קול מלאה – בכדי למלא בצלילים את הסלון בבית, ובוודאי חדר במלון (טוב, אולי בכל זאת בשביל מסיבה קטנה). אבל יותר מהעוצמה תופתעו לגלות שמדובר במערכת רמקולים איכותית, שגם בעוצמה המלאה לא מעוותת צלילים, והבעיה היחידה שיש לה היא בס שיכול להיות יותר מרשים.

יחד עם מסך ה-4K מעל (בדגם שהגיע לבדיקה), שנהנה ממסגרת צרה במיוחד, ה-Yoga C930 הוא מחשב שמספק יכולות בידוריות מרשימות למדי, וזאת כצפוי ממחשב ברמת פרימיום. עבור משתמש שנמצא הרבה בדרכים, בעיקר בנסיעות לחו"ל שבהן מעבירים זמן לא מועט בנסיעות או בהמתנות, מדובר ביכולת מבורכת. העובדה שמדובר במסך בהיר למדי, שבבהירות מלאה יכול אפילו לאפשר לעבוד ברמה מסוימת באור שמש כמעט ישיר, בטח שאינה מזיקה – ובכל מקרה, ניתן לבחור ב-Windows 10 לעבוד עם הפחתת אור כחול, ותמיד הרי אפשר גם להוריד את הבהירות באופן ידני.

כמו הרבה מחשבי אולטרה-בוק שעליהם דווח במסגרת המדור הזה באחרונה, אם יש מעט אכזבה היא נובעת מזמן העבודה שלו. במבחן הקבוע, שעוברים כל המחשבים שמגיעים לסקירה באנשים ומחשבים, תחת התנאים של מבחן Work של PC Mark 8, המחשב נדם לאחר 3:21 שעות עבודה רצופות. אמנם, זה מראה שביום עבודה רגיל לא תצטרכו לחפש שקע חשמלי כדי להטעין אותו, אבל ייתכן מאוד שבקצה טיסה ארוכה, שבה תצפו בשניים-שלושה סרטים, זה בהחלט יקרה.

מעט כניסות

עוד נקודה שכדאי לציין ב-C930, וקשורה לעיצוב שלו, היא מיעוט יחסי של כניסות: חיבור USB Type-A 3.0 יחיד, שני חיבורי USB Type-C 3.1 וחיבור 3.5 מ"מ לאוזניות/מיקרופון. המטען שעימו מגיע המחשב מצויד במחבר Type-C, כך שלא משנה לאיזה משני מהחיבורים הקיימים מחברים אותו. הדבר חוסך את המקום שהיה נדרש אם היה צריך גם מחבר ייעודי לצורך הטענתו של המחשב – שהינה יחסית מהירה.

כפי שהוזכר לעיל, התצורה של המחשב יחסית גבוהה עבור מחשבי אולטרה-בוק. הוא מבוסס על Core i7-8550U, ממעבדי הדור השמיני החזקים ביותר שיש לאינטל להציע עבור מחשבים דקים וקלים, עם שבב התצוגה המובנה UHD Graphics 620. מדובר במעבד שעוזר למחשב לא להתחמם, עם צריכות כוח טיפוסיות של 15 וואט ופחות, וזה אחד האלמנטים החשובים, שבא היטב לידי ביטוי גם ב-Yoga C930, ש-'סירב' להגיע לטמפרטורות גבוהות גם בעבודה הקשה ביותר שהטלתי על כתפיו.

מעבר לכך, הגיע המחשב עם 16 ג'יגה-בייט זיכרון DDR4 וכן עם כונן SSD בנפח יפה של 512 ג'יגה-בייט. הוא גם תומך ב-Wi-Fi 802.11ac ובבלוטות 4.1, ומגיע עם אלקטרוני אקטיבי של לנובו, שנשמר בתא מיוחד מאחור בקצה השמאלי של המחשב, שגם מטעין את העט בזמן שהיא נמצאת בו.

עם תגית מחיר שעליה כתוב 8,190 שקלים לא מדובר במחשב זול, אבל ה-Yoga ברמת הפרימיום הגבוהה שלו אף פעם לא היה מחשב זול, אלא כזה שמנסה להביא את הביצועים הטובים ביותר שאפשר לאנשים שצריכים מחשבי 2-ב-1 תוך כדי תנועה. כך או כך, גם לאור התחרות החזקה בתחום, ה-C930 מוכיח שלסדרת ה-Yoga של לנובו יש עוד הרבה מה לומר בצמרת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים