חדש: מקלדת חכמה שמתלבשת על כף היד

TAP היא רצועה לבישה, שהופכת את האצבעות שלנו למקלדת ומאפשרת הקלדה בכל מקום ועל גבי כל משטח ● בשלב הראשון הושקה הגרסה האנגלית, כאשר זו העברית תושק מאוחר יותר השנה

תן לאצבעות להקליד על המקלדת הלבישה. צילום: יח"צ

הצעצוע החדש של מקים פאוארמייט: רן פוליאקין השיק היום (א') את חברת TAP Systems – סטארט-אפ שפיתחאת מקלדת Tap – רצועה לבישה לכף היד, שהופכת את האצבעות שלנו למקלדת ומאפשרת הקלדה בכל מקום ועל גבי כל משטח.

מקלדת Tap פועלת בטכנולוגיית בלוטות' (Bluetooth) עם כל התקן בעל קישוריות בלוטות' וניתנת להפעלה ביד אחת. ההקלדה מתבצעת באמצעות הקשה על כל משטח שהוא – למשל על גבי הגוף או על שולחן – בכל מקום ובכל זמן, וגם כאשר הידיים עסוקות. כך, ניתן להקיש עליה גם כשמדובר בהורה שנושא תינוק, בזמן רכיבה על אופניים או כשמשחקים עם הילדים. ההקלדה מתאפשרת על ידי קישור בין צירופי הקשות עבור אותיות האלפבית השונות במגוון שפות – בשלב הראשון באנגלית ובשלב מאוחר יותר יהיו גרסאות זמינות בעברית ואף ביפנית. ניתן להקליד סוגים שונים של סמלים וסימנים, כולל טקסט, מוזיקה ומשחקים.

יצוין כי המקלדת החדשה מאפשרת הקלדה מהירה, מדויקת וללא צורך בקשר עין עם משטח הקלדה או מכשיר כלשהו. המקלדת מתממשקת ומשדרת פקודות ומידע למכשירים שונים, כגון סמארטפונים, טאבלטים, טלוויזיות חכמות ומחשבים אישיים. טכנולוגיית TAP פועלת באמצעות שידור קוד, שנקבע על פי צורת ההקשה של האצבעות על פני המשטח. טכנולוגיה זו פותחה במיוחד כדי לאפשר תקשורת בלתי נראית, שעונה על הצרכים של מציאות מדומה, וירטואלית ושאר טכנולוגיות ניידות. המקלדת אף מהווה פתרון לבעלי לקויות ראייה ועיוורים.

"הדור שאחרי מסכי המגע"

פוליאקין אמר כי "מדובר בדור הבא, שאחרי מסכי המגע. המקלדת החדשה תחליף את השיטות המיושנות של הזנת טקסט, לרבות המקלדת המסורתית וההכתבה הקולית. הטכנולוגיה הלבישה נועדה למצות את המיומנות והארגונומיה של היד האנושית כאמצעי תקשורת".

עוד הוא הוסיף ש-"באמצעות השחרור מהמקלדת הפיזית, אנחנו נותנים מענה לבעיות המרכזיות הקיימות כיום בתחום, למשל אפשרות להקלדה בעת פעילות או תנועה. בנוסף, כולנו מתמודדים עם טעויות ההקלדה הרבות שנגרמות מהקשה לא נוחה של האותיות הצפופות, בעיקר במכשירים ניידים. כמו כן, אנחנו מציעים פתרון חלופי לפקודות הקוליות, שמשמשות את המשתמשים במכשירים מתקדמים, כגון שעונים חכמים. ההקלדה הקולית מהווה את המחסום העיקרי עבור המשתמשים, כיוון שהיא לא מדויקת ומביכה אותם, בעיקר כשהם נמצאים במקום ציבורי".

בשלב הראשון תכלול מקלדת Tap תכלול חבילת יישומים הכוללת את מערכת הלמידה להקלדה TapGenius, שמבוססת על משחק ומארגנת את אותיות הא"ב בסדרות וסטים קלים לשינון, כך שעל פי החברה, תהליך הלימוד אורך כשעה-שעתיים בממוצע. כמו כן, כוללת החבילה אפליקציות לשליחת הודעות SMS, מוזיקה ומשחקים. החברה תשתף פעולה עם מפתחי תוכנה ותשיק בקרוב ערכת פיתוח חינמית.

פוליאקין הוסיף כי "חשוב לבנות אקו-סיסטם של משתמשים, מפתחים, התקנים תואמים ויצרני התקנים עבור המקלדת החדשה, שיניעו את ההתנסות והאימוץ של הטכנולוגיה. לשם כך אנחנו מבצעים ניסוי ציבורי ובדיקת בטה בעמק הסיליקון, שיחלו בקרוב, באמצעות מיזם ציבורי שיתופי, שימחיש את היתרונות והיישומים המציאותיים של יכולות שיגור ההודעות של Tap. כמו כן, אנחנו פועלים על מנת לשלב את הטכנולוגיה בקווי מוצר של יצרני ציוד ומבצעים את שיתוף הפעולה המתוכנן עם מפתחי תוכנה".

הוא ציין ש-"זמינות רחבה יותר של Tap צפויה להתממש לקראת סוף השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים