ה-FBI לכד את ההאקר שגנב את תמונות העירום של ג'ניפר לורנס

החשוד בן ה-36 הודה כי הוא עומד מאחורי גניבת התמונות, וכבר מסתמנת עסקת טיעון בעניינו שתביא אותו לרצות עונש מקוצר ● למרות זאת, הלכידה והגשת האישום אמורות להרתיע אחרים מהתנהגות דומה

לא שערורייה - אלא פשע מין. ג'ניפר לורנס. צילום: BigStock

כאשר התמונות הפרטיות והאישיות של מפורסמות כמו ג'ניפר לורנס, סלינה גומז, קירסטן דאנסט, כריסטין ריטר, אריאנה גרנדה, קייט אפטון, ריהאנה ורבות אחרות הופיעו באינטרנט באוגוסט 2014, התעורר ויכוח גדול סביב השאלה איך לכנות את האירוע. המילה "דליפה" נדחתה על-ידי רבים מכיוון שנשמעה פסיבית מדי, והמילה "שערורייה" נתפשה כמאשימה חלקית את הקורבנות.

בריאיון שנתנה לוואניטי פייר (Vanity Fair), אמרה לורנס עצמה כי "זאת לא שערורייה. זה פשע מין. זוהי אלימות מינית. זה מגעיל". בכך סיפקה מילה שתתאים לתיאור העניין – פשע. אחד הגברים האחראים להפצת התמונות, ריאן קולינס שמו, נלכד והודה בפשע שהעונש המקסימלי עליו הוא עד חמש שנות מאסר.

וראייטי (Variety) מדווח כי קולינס, בן 36 מפנסילבניה, חתם על הסכם טיעון עם הרשויות בלוס אנג'לס ביום ג' האחרון והודה כי פרץ לחשבונות והשיג גישה בלתי מורשית לחומרים אישיים על מחשביהן של הקורבנות. אבל מפני ששיתף פעולה עם התובעים, קולינס עשוי לקבל עונש מופחת של 18 חודשים בלבד.

לורנס הבהירה בזמנו כי "החוק צריך להיות שונה, ואנחנו צריכים להשתנות". החוק לא בדיוק השתנה בינתיים, אבל הן הלכידה המוצלחת והן הגשת כתב האישום אמורות לשמש הרתעה משמעותית בעבור כל מי שקיווה ללכת בעקבות תביעות הרגל הפולשניות של קולינס.

פישינג של הקורבנות הסלבריטאיות

לדברי גורמים רשמיים בארצות הברית, קולינס קיבל גישה לנתונים האישיים על-ידי מה שמכונה "פישינג" של הקורבנות הסלבריטאיות שלו. בין נובמבר 2012 וספטמבר 2014, שלח קולינס אימיילים "שהגיעו לכאורה מאפל (Apple) או גוגל (Google) וביקשו שמות משתמש וסיסמאות". התובעים גילו כי בחלק מהמקרים "קולינס הוריד את כל תוכן גיבויי ה-iCloud של הקורבנות". בהודעתו של התובע צוין שלמרות שקולינס גנב את תמונות העירום, אין ראיה לכך שהוא זה שאחראי להפצתן ברשת.

אז כל זמן שיש עדיין מי שמאשים את הקורבנות של הפשע הזה, דיוויד בוודיץ', סגן המנהל האחראי על המשרד בתחום לוס אנג'לס של ה-FBI, דוחק בכולם – בסלבריטאים או באלו שאינם-ממש-כאלו לנהוג ביותר זהירות באינטרנט: "על-ידי גישה בלתי חוקית לפרטים אינטימיים של החיים הפרטיים של קורבנותיו, הפר מר קולינס את הפרטיות שלהם והותיר רבים להתמודדות עם מצוקה רגשית ממושכת, מבוכה ורגשות של חוסר ביטחון. אנו ממשיכים לראות גם את הידוענים וגם קורבנות מכל תחומי החיים סובלים מהתוצאות של הפשע הזה, ומעודדים בנחישות משתמשים של מכשירים המחוברים לאינטרנט לחזק סיסמאות וכן להיות סקפטיים כאשר הם משיבים להודעות דוא"ל המבקש מהם למסור פרטים אישיים".

למרות שלורנס טרם הגיבה על מעצרו של קולינס, היא הבהירה לחלוטין את רגשותיה כלפי הפושע כבר בשנת 2014. "זה כל כך נשגב מבינתי", היא אמרה בזמנו בתגובה לגניבה והוסיפה, "אני פשוט לא יכולה לתאר לעצמי אדם שהוא כל כך מנותק מהאנושות. אני לא יכולה לדמיין איך זה להיות כל כך לא מתחשב וחסר אכפתיות וכל כך ריק מבפנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים