מצילים מאבדון: משחקי Apple II כאן כדי להישאר

ארכיון האינטרנט העלה אוסף שלם של המשחקים שההגנה שלהם פוצחה על ידי האקרים אנונימיים, וכעת ניתן לשחק בהם ישירות דרך הדפדפן

מי התגעגע ולא אכלו אותו עדיין? Pacman

ארכיון האינטרנט (Internet Archive) עושה זאת שוב. האתר שהוקם כדי לשמור על מורשת האינטרנט והמחשוב רשם אבן דרך נוספת כשהעלה אוסף שלם של משחקי Apple II שההגנה שלהם פוצחה עם ידי האקרים אנונימיים, וכעת ניתן לשחק בהם ישירות דרך הדפדפן.

האוסף, שמכונה The 4am Collection, הוא לא הראשון שעולה לאתר הארכיון וקשור ל-Apple II האגדי – למעשה יש באתר אוספים שמקיפים כמה אלפים של תוכנות ומשחקים – אבל הוא הראשון שמציע משחקים שהיו להיט של ממש מאמצע שנות ה-80 ועד תחילת שנות ה-90, וכאמור, במקור מדובר במשחקים שהיו מוגנים ולא ניתן היה להעתיק את הדיסקטים עליהם הם הגיעו.

כמו חדש. Apple II. צילום: ויקיפדיה

כמו חדש. Apple II. צילום: ויקיפדיה

בסך הכל מציע 4AM Collection למעלה מ-640 משחקים שונים ומשונים כולל Gulf Strike ,Iakri Warriors ,Garfield Double Dares ,Spy Hunter ,Frogger ,Dig Dug ועוד רבים אחרים שהפכו לשמות שגורים בפי חובבי משחקים באותה תקופה, וגם הרבה אחריה, כשחלקם נחשבים אפילו לקלאסיים.
"המטרה הייתה להציל את המשחקים הללו מאבדון", הסביר מייסד האתר ג'ייסון סקוט את הסיבה להעלאת האוסף, למרות שמדובר למעשה במשחקים מפוצחים.

אז אם בא לכם להיזכר, או לראות איך היו משחקים פעם, לחצו כאן.

יש צורך באחד הדפדפנים המודרניים עם תמיכה מלאה ב-JavaScript. ההוראות לא תמיד ברורות, אז צריך להתנסות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים