גרסה 10.04 של אובונטו – בסוף אפריל 2010

המיקוד של הגרסה החדשה יהיה באיכות וביציבות, והיא כוללת שיפורים בממשק המשתמש, באתחול המערכת ובתהליך ההתקנה לעומת הגרסאות הקודמות ● כמו כן, תהיה לה תמיכה נרחבת יותר בחומרה ● השאיפה של מפתחי המערכת היא, כי זמן האתחול של הגרסה החדשה לא יעלה על 10 שניות

הגרסה המשמעותית הבאה של אובונטו (Ubuntu), מהדורת הלינוקס (Linux) הפופולרית ביותר בקרב הצרכנים האישיים, תושק ביום האחרון של אפריל 2010 – כך מסר מרק שאטלוורת', מנכ"ל קנוניקל (Canonical) והאיש שעומד מאחורי מערכת ההפעלה הזו. הגרסה החדשה, שמספרה יהיה 10.04, זכתה לכינוי "חתול בר שקול" (Lucid Lynx), הוכרזה בנוסף לגרסת האלפא השישית של אובונטו 9.10, שאמורה להיות מושקת ביום האחרון של אוקטובר 2009.

לדברי שאטלוורת', המיקוד של אובונטו 10.04 יהיה באיכות וביציבות. הוא אמר, כי הגרסה כוללת שיפורים ניכרים בממשק המשתמש, באתחול המערכת ובתהליך ההתקנה לעומת הגרסאות הקודמות, וכן תמיכה נרחבת יותר בחומרה, באיכות שתתחרה בכל מערכת הפעלה אחרת בשוק. אחת המטרות של צוות אובונטו היא שזמן האתחול בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה יהיה 10 שניות לכל היותר.

לפי לוח הזמנים שפורסם, אמורה גרסת האלפא הראשונה של "חתול הבר השקול" להגיע אל בוחני הבטה ב-3 בדצמבר שנה זו, כשגרסת הבטה הראשונה אמורה להיות משוקת ב-4 במרץ 2010. בסך הכול, מתוכננים למערת ההפעלה החדשה שלושה שלבי אלפא ושני שלבי בטה, לפני שתושק מהדורת ה-RC (ר"ת Release Candidate).

שאטלוורת' אמר, כי "בגלל ההתמקדות באיכות וביציבות, יהיו בגרסה החדשה מספר התאמות לעומת התהליך הרגיל. אנחנו נהיה שמרניים יותר בהוספת קוד חדש שנשלב באובונטו במהלך מחזור הפיתוח, ותקופת הבחינה של הגרסה החדשה תהיה ארוכה יותר".

אובונטו 10.04 תהיה גרסת ה-LTS (ר"ת Long Term Service) השלישית של מערכת ההפעלה. כמו קודמותיה, מהדורות השרתים שלה יזכו לשירות ותמיכה במשך חמש שנים, ומהדורות שולחן העבודה – במשך שלוש שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים