סקירה: מדפסת משולבת אלחוטית, Brother MFC-490CW

אם מחיר הוא הכל עבורכם - ה-MFC-490CW עשויה להיות בחירה מצוינת עבור המשרד הקטן או הביתי שלכם ● לעומת זאת, אם אתם מחפשים איכות בלתי מתפשרת, אולי כדאי שתחפשו במקום אחרי ● ציון סופי: 73

הדבר שבולט מיד כשמניחים את ה-MFC-409CW – מדפסת משולבת עם פקס וסורק מבית ברדר (Brother), הוא דווקא הגודל שלה: היא קטנה מאוד ביחס למדפסות דומות מסוגה, וזה חשוב למי שרוצה לחסוך במקום במשרד קטן או במשרד הביתי. כמו כן, בולט לעין מסך צבעוני בגודל 3.3 אינץ' שמציג בבהירות את כל המידע הדרוש בנוגע להדפסה, הסריקה או ההעתקה, ומדובר במסך שניתן לשנות את זוויתו כדי שיהיה נוח לצפייה.

מאפיין אחר של המדפסת המשולבת הזו שאינו גלוי כל כך לעין הוא היכולת שלה לתקשר עם המחשב באופן אלחוטי. השילוב של ה-MFC-409CW ברשת, באמצעות האשף המוצע בתפריט הראשי, מתבצע בקלות – גם בחלונות ויסטה (Windows Vista) וגם בחלונות 7 (Windows 7). חלונות 7 זיהתה את המדפסת והתקינה את מנהל ההתקן (דרייבר ) מהזיכרון – וכמדפסת בלבד היא החלה לעבוד מיד. בוויסטה היינו צריכים להתקין את כל תוכנית ההתקנה, כמו גם במחשב המקומי שהתחבר למדפסת בכבל USB רגיל – אבל מדובר היה בהתקנה סטנדרטית שלאחריה עבד המכשיר מול המחשב המרוחק בקלילות, ובהפרשי זמנים זעומים.

כך, למשל, בעת הדפסה של תמונה בגודל 10×15 מהמחשב המקומי, נאלצנו להמתין דקה ו-37 שניות עד להדפסתה באיכות פוטו. כשהדפסנו את אותה התמונה מהמחשב המרוחק, המתקנו בסך הכל שלוש שניות יותר – וזה ממש לא נורא. איכות ההדפסה הייתה סבירה ולא יותר, וניתן היה להרגיש בנטייה להדגשת הצבעים הכהים בתמונות שבדקנו, אבל לא ברמה שתמנע את הצגת התמונות לעיני חברים ומשפחה. הדפסת תמונה ברמת "Normal" קיצרה את זמן ההדפסה ל-28 שניות במדפסת המקומית, אבל את מה שיצא ממש לא אהבנו – לא לנסות!

איכות הדפסת הטקסטים הייתה סבירה בהחלט – גם באיכות המהירה ביותר, שהיא מילה פחות גסה להדפסה באיכות טיוטה. הטקסט, למרות שהיה מעט בהיר, היה בהחלט ברור. הבעיה היא שלא התקרבנו בכלל למהירויות המרביות שמציינת החברה. בהדפסת טקסט בלבד הדפסנו 25 העתקים בדקה ו-31 שניות – שזה בערך 18 עמודים בדקה. שילוב של תמונות צבעוניות העלה את הזמן לשתי דקות ו-25 שניות, שהצניח את הממוצע ל-11 דפים לדקה. לא מדהים.

ביצוע עשרה העתקים באיכות המהירה ביותר באמצעות הסורק, נמשך כדקה וגם זו מהירות נמוכה למדי. עם זאת, התוצאות, אפילו ברמה הזו, היו בהחלט מספקות. הבעיה העיקרית היא הזמן הרב שלוקחת למדפסת עד שהיא פולטת עותק אחד של צילום מקרביה: 15 שניות – ולא משנה אם סורקים מהזכוכית או מה-ADF.

המדפסת מאפשרת גם לסרוק קבצים אל כרטיס זיכרון או התקן פלאש נייד ("דיסק-און-קי") שניתן לחבר בחלקו הקדמי של המכשיר. ניתן גם להדפיס תמונות ישירות מכרטיס זיכרון (הדפסה ללא גבול) ואפילו לבחור בתפריט לבצע מקצה שיפורים כללי או חלקי.

ה-MFC-490CW מתאימה בסופו של דבר למשרד קטן או לשימוש של עסק שפועל מהבית ורוצה לספק גם את צרכי שאר בני המשפחה, אבל רק אם אין ציפיות גבוהות מדי ממנה. תג המחיר סביר בהחלט, ולכן גם התמורה יחסית טובה. אי אפשר להתעלם מכך שזו מדפסת משולבת שניתן להניח באופן מעשי בכל מקום כמעט על השולחן בגלל שהיא קומפקטית יחסית למדפסות משולבות אחרות בשוק שמציעות גם פקס. עוד נקודה שיש לציין לטובת המדפסת הוא המדריך למשתמש בעברית שמוגש במלואו – בלי קיצורים – ומסביר כל נקודה בהפעלת המדפסת באופן מלא וברור. יודגש שזה לא כל כך טריוויאלי בשוק המיחשוב הישראלי.

אם נקודת המחיר אינה מהווה נושא לדיון, יש בהחלט מדפסות טובות יותר מבחינת מהירות ואיכות הדפסה, ובעיקר באיכות ההדפסה של התמונות, אבל לצרכים כלליים ביתיים ובינוניים – היא בהחלט מתאימה.

ציון: 73

מידע
מחיר: 799 שקלים
אחריות: שנה
ספק: רשף פתרונות הדפסה

נתוני יצרן
ראשים: שחור, מגנטה, צהוב, ציאן
מהירות הדפסה ש/ל: 33 דפים לדקה
מהירות הדפסה צבע: 27 דפים לדקה
מהירות צילום ש/ל: 22 העתקים לדקה
מהירות צילום צבע: 20 דפים לדקה
מהירות פקס: 33,600 סיביות לשנייה
רזולוציית הדפסה: 1,200×600
רזולוציית צילום: 1,200×1,200
רזולוציית סריקה אופטית: 2,400×1,200
מגש הזנה ראשי: 100 דפים
מגש ADF: 15 דפים
מגש תמונות: 20 דפים
מגש יציאה: 50 דפים
תצוגה: מסך LCD בגודל 3.3 אינץ', נע על ציר
תקשורתיות: כבל USB, רשת מקומית, רשת אלחוטית
ראש דיו שחור: LC1100BK, 450 דף, 150 שקלים
ראש דיו צבעוני: LC1100Y/C/M, 325 דף, 85 שקלים
מידות: 390x375x180 מ"מ
משקל: 8.2 ק"ג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים