חדש: כונן קשיח למחשבים ניידים בנפח של 1 טרה-בייט

הכונן, פרי ייצורה של חברת Western Digital, מצמצם את הפער בין הכוננים המיועדים למחשבים ניידים לאלה המיועדים למחשבים שולחניים ● בנוסף, השיקה החברה כונן בנפח של 750 ג'יגה-בייט ● בין הטכנולוגיות שיושמו בכוננים החדשים: WhisperDrive לפעולה שקטה יותר, ShockGuard להגנה מפני זעזועים ונפילות ו- SecurePark לשיפור האמינות ● המחירים: בין 190 ל-250 דולרים

פער הנפחים בין הכוננים הקשיחים המיועדים למחשבים שולחניים לבין אלה המיועדים למחשבים ניידים הולך ומצטמק: Western Digital הציגה שלשום (ב') שני כוננים קשיחים חדשים למחשבים נישאים, עם נפח אחסון גבוה במיוחד. האחד הוא Scorpio Blue בנפח של 1 טרה-בייט והשני Scorpio Blue בנפח של 750 ג'יגה-בייט.

עד כה עמד הנפח של הכונן המתקדם ביותר למחשבים ניידים על 500 ג'יגה-בייט, ואילו הנפח של הכונן המתקדם ביותר למחשבים שולחניים עומד כיום על 2 טרה-בייט. הצעד של Western Digital מרשים נוכח העובדה שהקוטר של הכוננים הקשיחים למחשבים שולחניים הוא 3.5 אינץ', בעוד שהקוטר של כונני Scorpio Blue הוא 2.5 אינץ' בלבד. אלה הם גם הכוננים הראשונים שיושמה בהם טכנולוגיה של 333 ג'יגה-בייט לדיסק (Platter).

כונני Scorpio Blue החדשים אינם מתאימים לכל חריץ המיועד לכונני 2.5 אינץ', משום שהעובי שלהם – 12.5 מ"מ – גדול מהנתון המקובל, של 9.5 מ"מ. משום כך, Western Digital מייעדת אותם להתקני אחסון ניידים, דוגמת הכוננים החיצוניים מסדרת My Passport.

בין הטכנולוגיות שיושמו בכוננים החדשים: WhisperDrive לפעולה שקטה יותר, ShockGuard להגנה מפני זעזועים ונפילות ו- SecurePark לשיפור האמינות. שני הדגמים מצוידים בזיכרון מטמון של 8 מ"ב ופועלים בקצב של 5,200 סל"ד (בהשוואה לנתון המקובל של 5,400 סל"ד).

מחירי הכוננים החדשים ינועו בין 190 דולרים לדגם בנפח של 750 ג'יגה-בייט (שכבר זמין) ו-250 דולרים לדגם בנפח של 1 טרה-בייט (שמותקן, לפי שעה, רק בכונני My Passport).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניר

    לא הבנתי מה כל כך מרשים - במקום שליש משטח המוצר - הגדילו בשליש את גובה המוצר...

אירועים קרובים