סקירה: טאבלט Samsung Galaxy Tab 8.9

ה-Galaxy Tab 8.9, שלפי שמו ניתן להבין שהוא מצויד במסך 8.9 אינץ', עונה מבחינות רבות להגדרה מכשיר משלים למחשב אישי – כזה שנוח לשימוש ומתאים לכל בני המשפחה ● היתרונות הבולטים שלו הם התצוגה המרהיבה וזמן העבודה הממושך ● החיסרון העיקרי הוא המחיר ● ציון סופי: 78

שיגעון הטאבלטים בתקופה האחרונה משאיר אותנו עם מספר שאלות, כמו מהו בדיוק המכשיר הזה ואיזה מקום הוא אמור לתפוס בחיינו? למרות שיותר ויותר טאבלטים מצטופפים על המדפים ומנסים למכור את עצמם לקהל הצרכני והעסקי, קשה לומר שיש תשובה מוחלטת לשאלות הללו. אותו הדבר תקף גם לגבי שאלה נוספת, חשובה לא פחות: מהו גודל המסך האידיאלי לטאבלט?

ה-Samsung Galaxy Tab 8.9, שלפי שמו ניתן להבין שהוא מצויד במסך 8.9 אינץ', עונה מבחינות רבות להגדרת הטאבלט כמכשיר משלים למחשב אישי, נוח לשימוש ומתאים לכל בני המשפחה. אך גודל המסך הוא לא הגורם היחיד שמשפיע על ההרגשה הזו. היכולת של היצרן להוציא מפסי הייצור שלו טאבלט דקיק היא לא פחות חשובה, ובמקרה שלפנינו מדובר בטאבלט דק במיוחד – 8.6 מילמיטרים בלבד בעובי. יש לא מעט סמארטפונים עבים יותר ממנו. לכן, מבחינת שוק הצרכנים, אין ספק שמדובר בטאבלט נוח מאוד לשימוש ולהחזקה.

להרגשה הצרכנית תורם גם המראה הכללי של המכשיר. המודל הספציפי שבדקנו מכונה Pure White, בגלל הגב הלבן והנקי שלו. גב הטאבלט לבן לחלוטין, להוציא פס אלומיניום אפור בחלק העליון, שם יושבת לה המצלמה האחורית עם נורית ההבזק שלה. התוצאה? מראה חלק ויפה במיוחד.

אין הרבה הבדלים מבחינת מיקומי היציאות בין הטאבלט הזה לאחיו הגדול, שמוצע עם מסך 10.1 אינץ'. זה כולל פס אחיזה רחב יחסית מסביב. במילים אחרות: נוח להחזיק את המכשיר גם מבלי לגעת במסך אם לא צריכים, גם עושים זאת עם יד אחת בלבד. בחלק העליון של המסגרת השחורה הזו מוצאים גם את המצלמה הקדמית, שממוקמת כמה מילימטרים ימינה מהמרכז, ומיועדת לביצוע שיחות וידאו. כנראה היא הוסטה מעט ימינה, כי האחורית נמצאת בדיוק במרכז.

עם זאת, משהו חסר בטאבלט הזה, ומרגישים זאת בן רגע – אין חריץ לכרטיס זיכרון. לא מיני, לא מיקרו ולא SD מלא. רוצים לשמור תוכניות, תמונות וכדומה? צריך ללמוד להסתדר עם 16 ג'יגה-בייט. החטא השני, שלא יבוא על עונשו ככל הנראה, הוא שימוש בחיבור קנייני לצורך חיבור כבל ה-USB 2.0 של הטאבלט הזה. קשה להבין מדוע בחרה סמסונג בדרך הזו, בעיקר לאור העובדה שטלפוניה החכמים מצוידים בחיבור miniUSB סטנדרטי לחלוטין. אולי בדגם הבא יוותרו על השטות הזו? צריך לקוות שכן.

רמקולים
הערה נוספת מתייחסת לרמקולים. הם ממוקמים היטב למטה, ואי אפשר "להשתיק" אותם גם אם מניחים את הטאבלט על גבו. אבל הם קטנים, חלשים וזה ממש לא מתאים לטאבלט שמטרתו להיות מכשיר מדיה משפחתי. לא היה עדיף קצת לחזק אותם גם על חשבון כמה גרמים ועוד מילימטר בעובי?

מסך ה-TFT של ה-Galaxy Tab מספק רזולוציה מכובדת של 1,280 על 800 פיקסלים – נתון מרשים אם לוקחים בחשבון את העובדה, כי זו גם הרזולוציה שמציע ה-Galaxy Tab 10.1. למעשה, רוב הטאבלטים שנמצאים כיום בשוק, החדשים ביניהם לפחות, הם בעלי מסכים בגודל של כ-10 אינץ'. כעת ניתן למצוא את אותה הרזולוציה במסך קטן יותר. התוצאה: יחס פיקסלים לאינץ' הרבה יותר טוב לטובת הקטן שבחבורה.

וזו אכן אחת הנקודות החזקות ביותר של הטאבלט הזה. התצוגה לא פחות ממרהיבה, התמונה בהירה, הניגודיות טובה, ושעתוק הצבעים בהחלט מוצלח. פשוט כיף לצפות בתמונות ולראות סרטונים, וכן, גם לשחק. עם זאת, מסך המגע לא עומד בסטנדרטים הללו עד הסוף. לפעמים יש הרגשה שמחמיצים לחיצה כאן ושם. כלומר, לוחצים ולא ממש קורה מה שרוצים. עם זאת, זה קורה לעתים נדירות בלבד, וגם אז קשה לקבוע אם זה בגלל שהמסך לא קלט את הלחיצה או שבדיוק היה איזשהו עומס שגרם למעבד לקבל את ההוראה מאוחר מהצפוי.

ביצועים
באשר לביצועים, המעבד של Nvidia – עם היכולות הגרפיות שלו, בהחלט מנצל את שתי הליבות כדי לספק מהירות עבודה שלא מביישת אף טאבלט בשוק, ואף מעבר לכך. כל המעברים מבוצעים באופן חלק ונקי. גם כשהעמסנו רבות על הטאבלט – שילבנו מספר הורדות מה-Market עם עבודה של תוכנה ועם הרצה של משחק – הרגשנו במקרה הרע בגמגומים מינימליים בזמן שניסינו לעבור בין היישומים הפתוחים, אבל לא משהו מטריד במיוחד.

המצלמה הראשית, האחורית, היא באיכות של 3.15 מגה פיקסלים, וזה אומר שהיא יכולה לצלם באיכות מרבית של 2,048 על 1,536 פיקסלים. בעצם, אין ממש אפשרויות בחירה: ההתלבטות היא בן האופציה הזו לבין 1,024 על 768 פיקסלים בלבד. אל המצלמה וביצועיה נחזור בהמשך.

זמן עבודה
מבחינת זמן עבודה הטאבלט בהחלט עושה את העבודה שנדרשת ממנו. עם סוללה בנפח של 6,100 mAh הצלחנו לחלץ זמן עבודה מרשים העומד על 11 דקות מעבר לשבע שעות עבודה, כלומר 431 דקות. זה בהחלט מרשים במבחן שמעמיס היטב את המערכת. זו למעשה התוצאה הטובה ביותר שהשגנו מטאבלט בזמן האחרון, מה שאומר שבשימושים יום-יומיים ניתן יהיה להרחיק את הטאבלט משקע בקיר למשך הרבה יותר מ-24 שעות. הרבה יותר…
המחיר

המחיר
אך ישנה בעיה אחת גדולה במיוחד במכשיר: ה-Galaxy Tab 8.9 נמכר ברשת אורנג' ב-99 שקלים כפול 36 תשלומים, כלומר 3,564 שקלים. המדובר במחיר מרתיע למדי, שככל הנראה ימנע מרבים לקנות אותו. בחיפושים שערכנו לא הצלחנו למצוא אותו בינתיים בשוק החופשי. עם כל הכבוד לכיף, לנוחות, להנאה הצרופה בעת השימוש בטאבלט, למראה המרהיב שלו, לזמן העבודה המרשים ולעיצוב הדקיק שלו – קשה להמליץ עליו לאור המחיר, וזה מוריד לו את הציון באופן משמעותי – וחבל שכך.

ציון סופי: 78

תצורה המכשיר נבדק:

מערכת הפעלה – Android 3.2

מעבד – Nvidia Tegra 2, 1 ג'יגה-הרץ

זיכרון עבודה – 1 ג'יגה-בייט

זיכרון אחסון – 16 ג'יגה-בייט

תצוגה: מסך TFT, 8.9 אינץ'

רזולוציה – 1,280 על 800 פיקסלים

מצלמות – מצלמה אחורית 3.15 מגה-פיקסלים (כולל מבזק), קדמית 2 מגה-פיקסלים

קישוריות – WiFi 802.11n (דו ערוצי), בלוטות' 3.0, סלולרי דור 3.5 ו-A-GPS

חיבורים – אוזניות (3.5 מ"מ), USB (חיבור 30 פין קנייני)

מידות: MM 8.9X157.8X230.9

משקל: 465 גרם

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים