אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים

מעוניינים בטראפיק? כיצד מתחילים? התחילו בניתוח התחרות הניצבת מולכם ופעלו בהתאם

מידת הנוכחות של המתחרים שלכם ברשת הינה אחד הגורמים המשפיעים ביותר על אסטרטגיית קידום אתר האינטרנט שלכם. אם ברצונכם להביס את המחרים, עליכם לגלות את נקודות החוזק והחולשה שלהם ברשת – ואז לפעול!

הבנה עמוקה של התנהגות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם באינטרנט, יחד עם הבנת הטקטיקה של המתחרים, הן הכרחיות על מנת להשיג הצלחה במנועי החיפוש. הסיבה העיקרית לכך היא שהינכם פעילים באותו השוק ומעוניינים באותו טראפיק. כולכם "רודפים" אחר אותם גולשים פוטנציאליים.

התוכן הוא המלך

אחד הפקטורים המשמעותיים באלגוריתם של גוגל (Google) הינו מידת רעננות התכנים באתר שלכם. גוגל הצהיר לא פעם שאתרים אשר מתחדשים חדשות לבקרים תורמים לקהילה, ובשל כך הוא מזכה אותם בנקודות רבות. עליכם לעקוב אחר התכנים החדשים המתווספים לאתרים האחרים בענף שלכם. אם לא תדעו על מה המתחרים כותבים, יפגעו הסיכויים שלכם להצליח. שימו דגש על הדרך שבה המתחרים משבצים את מילות המפתח בתכנים החדשים. מעקב מסוג זה יספק לכם מודיעין עסקי שלא יסולא בפז.

אני ממליצה לכם לבצע חקר מתחרים אשר יבדוק את הנושאים הבאים:

•    באילו מילות מפתח משתמשים בעלי עסקים אחרים מן הענף שלכם?
•    כמה ביטויי זנב ארוך (Long Tail Keywords – ביטויים שאורכם שלוש מילים ויותר) הם מצליחים ללכוד?
•    עד כמה מקוריים וייחודיים התכנים באתר שלהם?
•    מה מספר הדפים שלהם אשר מאונדקסים במנועי החיפוש?
•    האם דפי המתחרים כוללים הצעה ייחודית המניעה לפעולה? למשל, הרשמה לרשימת תפוצה? יצירת קשר? הורדת מסמך אודות המוצר?
•    כמה קישורי Back Links נכנסים לאתרים שלהם? (הכוונה לקישורים לאתר שלהם מאתרים אחרים).

ולבסוף:

•    כיצד אתם יכולים לעשות זאת טוב יותר?

מתחרים און-ליין ומתחרים אוף-ליין

חושבים שאתם מכירים את המתחרים שלכם זה מכבר? לתשומת ליבכם: אין זה נדיר לגלות שהיריבים ברשת שונים מאלו אשר בעולם האמיתי. אם כך, נגד מי הינכם מתמודדים ברשת האינטרנט? ביסודו של דבר, כל האתרים אשר ממוקמים גבוה מכם בביטויי החיפוש שאליהם אתם מכוונים, הם המתחרים שלכם און-ליין. עליכם לזהות אותם ולהבין את האסטרטגיות שלהם. מומלץ לבדוק את הדירוג שלכם ושלהם במילות מפתח רלבנטיות באופן תדיר – לפחות אחת לשבוע. תוך כדי בדיקה זו, תגלו שינויים בתחרות ותוכלו לעדכן את האסטרטגיה שלכם.

מתחרים בעלי Page Rank גבוה

יתכן ותגלו, כי האתר של המתחרים זוכה לדרוג Page Rank גבוה משלכם. איני ממליצה לכם להתמקד ב-Page Rank, שכן בימים אלו חשיבותו הולכת ופוחתת. הפרמטר הקובע הינו הדירוג שלכם במנועי החיפוש. בסופו של דבר, מיקומכם בתוצאות החיפוש הוא זה אשר ישפיע על היקף התנועה הפוטנציאלי. לא תשיגו טראפיק מוגבר לאתר האינטרנט שלכם אם ה-Page Rank שלכם הוא יהיה 6 במקום 3.

מתחרים שיש להם יותר Back Links

אחד הפרמטרים לפיהם מחליט גוגל כי האתר שלכם ראוי להיות בראש תוצאות החיפוש, הינו כמות הלינקים הנכנסים (Back Links). סביר להניח שתמצאו מתחרים בעלי כמות קישורים נכנסים גבוהה יותר משלכם. אינכם צריכים להתמקד בכמות. הגורם העיקרי והמכריע הוא איכותם. חפשו את הלינקים האיכותיים של המתחרים ונסו לחקות אותם.

שינויים בדירוג בין המתחרים

אנו ממליצים לעקוב אחר דירוג המתחרים שלכם במנועי החיפוש. יש לבצע מעקב אחר מילות המפתח החשובות ביותר שלכם, וגם שלהם. כך תוכלו לקבוע במהירות אם הם ביצעו שינויים כלשהם.

עקבו אחריהם, ועשו את זה טוב יותר!

הכותבת הינה מומחית לקידום אתרים וקידום ברשתות חברתיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים