ה-XPS 15 9570 של דל – המחשב שלא מאכזב

אם אתם רוצים מחשב עסקי נייד איכותי ובעל ביצועים משופרים, ומוכנים להיפרד מלא מעט כסף - המחשב בסקירה שלפניכם בהחלט יכול לבוא בחשבון

ה-XPS 15 9570 של דל. צילום: יח"צ

מאז שהדגם הראשון במשפחת מחשבי ה-XPS של דל ראה אוויר עולם ונשם אבק מדפים, היא זכתה תמיד להערכה רבה. המשפחה הגדולה הזו שומרת על המעמד היחסית גבוה שלה מאז ועד עתה, עם דגמי דגמים שונים. הפעם הגיע אליי לבדיקה ה-XPS 15 9570, שהחברה מכנה אותו נייד הביצועים עם מסך ה-15.6 אינץ' הקטן ביותר בעולם, ועם גוף שקרוב במידותיו למה שהיה פעם הגוף של מחשב נייד עם מסך 14 אינץ' סטנדרטי.

אחת הסיבות לכך היא שב-XPS 9570 הצליחה דל, כמו יצרניות אחרות, לצמצם מאוד את שולי המסך, ומהצדדים יש מסגרת בעובי של 5.7 מ"מ בלבד. החברה גם טוענת שהמחשב שוקל 1.8 ק"ג וככזה, הוא נייד הביצועים הקל ביותר מסוגו.

המחשב שמאפשר לשכוח שהוא מיועד לשוק העסקי

ה-XPS 9570 הוא מחשב שמצויד במסך מגע ברזולוציית 4K, והוא מרשים בכל בדיקה שעשיתי של כל סרטון וכל משחק ספורט באיכות הזו, אם כי הבהירות שלו הייתה יכולה להיות מעט יותר גבוהה. הדבר שאכזב אותי מעט בבדיקות הללו הוא איכות הקול של המחשב. היא אמנם גבוהה למדי, אבל הצליל היה קצת שטוח ומתכתי מדי וניכר חוסר מובהק בבסים. כן, לרגע אפשר לשכוח שמדובר במחשב עסקי, גם אם לא מדובר באחד ממחשבי ה-2-ב-1 שאפשר למצוא בסדרה הזו.

אחד הדברים הבולטים הנוספים הוא שב-דל החליטו לוותר על לוח המספרים, וטוב שכך. המקלדת באמצע עם הפרדה יוצאת מן הכלל בין המקשים, מהגדולות שאפשר למצוא בשוק המסוים הזה, וגם משטח העכבר מתחת הוא ענק, גבוה ונוח מאוד לשימוש. כפתור ההפעלה של המחשב נמצא מצד ימין למעלה, אבל אין חיישן טביעות אצבע וחבל.

כפי שצוין לעיל, מטרתו של ה-XPS 9570 היא קודם כל להציע ביצועים משופרים. ואכן, התצורה שבה הוא הגיע לבדיקה היא מהגבוהות שיש לדור ה-9570 להציע, לפחות בין המחשבים שכמותו, מבוססים עדיין על מעבדי ה-Core מהדור השמיני של אינטל. המעבד, Core i9-8950HK, הוא אכן הדבר הבולט ביותר כאן. מדובר במעבד שמציע שש ליבות פיזיות, שהן למעשה 12 ליבות לוגיות, במהירות בסיסית של 2.9 ג'יגה-הרץ ומהירות טורבו מרבית של 4.8 ג'יגה-הרץ. זאת, יחד עם זיכרון מטמון חכם של 12 מגה-בייט ותחת צריכת כוח של 45 וואט.

זהו מעבד בסדרה הביצועית של מעבדי ה-Core מבית אינטל. יחד עמו היא שילבה ב-XPS 9570 המסוים הזה 16 ג'יגה-בייט של זיכרון DDR4 במהירות גבוהה של 2,666 מגה-הרץ, ויותר חשוב – כרטיס תצוגה GeForce GTX 1050 Ti של נבידיה עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון תצוגה מסוג GDDR5, ברוחב פס של 128 ביט.

ביצועים גבוהים מאוד לאורך כל הדרך

כבר כתבתי כאן על מחשבים עסקיים שבהם שולבו כרטיסי תצוגה מהסוג הזה. לכן, ובשילוב מעבד ה-Core i9, הנחתי שהביצועים של ה-XPS 9570 יהיו גבוהים מאוד. הנחתי ולא התאכזבתי: לאורך כל הדרך לא היו הפתעות.

במבחני הביצועים של Geekbench הוא הגיע לציון של 5,455 נקודות, שהוא הגבוה ביותר שהתקבל במבחנים שנערכו עבור אנשים ומחשבים אי פעם. במבחן ריבוי הליבות הוא קיבל 22,080 נקודות, וכאן הייתה הפתעה קטנה לגלות שמחשב עם Core i7-8750H, גם הוא מהדור השמיני ועם ארבע ליבות, הצליח להגיע לתוצאה גבוהה יותר של 22,523 נקודות. עם זאת, בשני המקרים מדובר ברמת ביצועים של מעבדים למחשב שולחני מאותו הדור ועם אותו מספר ליבות.

אין ספק שהשילוב של הכרטיס הגרפי הייעודי הוסיף רבות לציונים הללו, וזה גם בא לידי ביטוי במבחן הגרפי של Geekbench עם ציון של 86,256 נקודות, שאומר שבהחלט אפשר לשחק עם המחשב הזה. קצב של 20.9 פריימים לשנייה במבחן Valley, בתצורת בדיקה של 4K, מראה גם הוא שזו מכונה שיכולה לספק לכל איש עסקים את הביצועים הגבוהים שהוא צריך, וכן מכונת בידור לכל דבר ועניין.

גם מבחן PCMark 10 של UL מעיד על העוצמה שלו: כשבדקתי את המכשיר במבחן זה, הוא קיבל ציון של 4,922 נקודות, שלפי החברה ממקם אותו קצת מתחת למחשב משחקים ממוצע, נייח, ומעל לניידי משחקים ממוצעים.

אבל הדבר שבאמת הפתיע אותי היה שלמרות הביצועים, ועל אף הכרטיס הגרפי והמעבד החזק, שדורשים משאבי מחשוב רבים, בבדיקת זמן העבודה הוא הצליח לחצות את קו החמש שעות. מדובר בתוצאה מרשימה למחשב בקנה מידה כזה. סוללת הליתיום-יון בנפח העבודה המרשים של כ-97 אלף מילי-וואט/שעה בוודאי עזרה.

הבעיה במחשבים מסוג זה היא אחת: תג המחיר, וזה נכון גם במקרה של ה-XPS 9570. כדי שהמחשב הזה יהיה ברשותכם בתצורה שהוא הגיע לבדיקה, עם כונן SSD בנפח 512 ג'יגה-בייט, תצטרכו להעביר למוכר כ-11,800 שקלים. אבל אם זו לא בריקדה בשבילכם, תקבלי מחשב עוצמתי ויותר מזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים