פורסקאוט תובעת את הקרן שרכשה אותה: "מעכבת האקזיט"

פורסקוט הגישה תביעה לבית משפט נגד אדוונט בגין הפרת תנאי הרכישה ● פורסקאוט: "ולא התרחשה השפעה שלילית מהותית" ● אדוונט: "הגענו למסקנות שלנו לאחר ניתוח מקיף, שכלל מידע שנמסר על ידי פורסקאוט, תוצאותיה הכספיות של החברה ברבעון הראשון של 2020 ותרגיל חיזוי מפורט"

חוזרים לשולחן המשא ומתן על רכישת פורסקאוט

יומיים לאחר שפורסם, כי הושהה אקזיט הענק מפברואר השנה, שבמסגרתו פורסקאוט (Forescout) הישראלית תירכש תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן – הנרכשת תובעת את הרוכשת, אדוונט אינטרנשיונל (Advant International), קרן הון סיכון פרטית.

פורסקוט הגישה תביעה לבית משפט בדלאוור נגד אדוונט, הקרן מבוסטון, המנהלת נכסים בסך של יותר מ-50 מיליארד דולרים – בגין הפרת תנאי הרכישה. זאת לאחר שלפני ימים אחדים, ביום האחרון למימוש הרכישה, הודיעה אדוונט על השהייתה בגין "השפעה שלילית מהותית". תרזיה גואו, יו"רית דירקטוריון פורסקאוט, אמרה, כי "קיימנו את כל התנאים במסגרת הסכם המיזוג שלנו, ולא התרחשה השפעה שלילית מהותית. השינוי היחיד מאז הסכם המיזוג מפברואר הוא העמקת מגיפת הקורונה, שהשפיעה באופן משמעותי על התנאים המקרו-כלכליים העולמיים".

על פי התלונה, פורסקאוט טוענת, כי אדוונט שוקלת שלא לסגור את רכישתה, או אולי לחפש עסקה טובה יותר, בגלל חששות הקשורים לווירוס. הוויכוח נוגע לשאלה עד כמה אדוונט יכולה לחזות את ההאטה הכלכלית הפתאומית שהתרחשה כתוצאה מהנגיף.

על פי פורסקאוט, "המיזוג יצר גם שאלות בקרב לקוחותינו, שהיו סקפטיים מכך שהחברה, שהיא בבעלות ציבורית – תישלט על ידי קרן הון סיכון פרטית". על פי הנרכשת, "אדוונט החלה לאחוז בשורה של עמדות סותרות ובלתי סבירות באפריל 2020 – ככל שהמיזוג התחיל להיראות פחות אטרקטיבי מבחינה כלכלית".

עוד נטען בתלונה, כי "באפריל 'רקחה' אדוונט השקפה שלילית לא מציאותית לעתיד המיידי של פורסקוט. אנליסטים של אדוונט הציעו תרחישים חסרי בסיס במציאות, שלפיהם פורסקאוט תהיה חדלת פירעון בעת ​​הסגירה".

דובר אוונט מסר בתגובה, כי "הגענו למסקנות שלנו לאחר ניתוח מקיף, שכלל מידע שנמסר על ידי פורסקאוט, תוצאותיה הכספיות של החברה ברבעון הראשון של 2020 ותרגיל חיזוי מפורט, כדי להבין טוב יותר את הביצועים העתידיים". עוד הוסיף הדובר, כי "שתי החברות עוסקות כעת בדיונים מתמשכים על עסקה חלופית. אדוונט תגן באופן נמרץ על עמדתה בבית המשפט".

פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון, דורון שקמוני – סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי, דרור קומאי – שמשמש כארכיטקט ראשי, נוגה אלון ועודד עמיר. היא מאוגדת כחברה אמריקנית, והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה, שם יושב גם המנכ"ל, מייקל דה סזארה – לשעבר נשיא מק'אפי.

בתחילת דרכה התמקדה פורסקאוט בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 החברה הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC (ר"ת Network Access Control  – בקרת גישה לרשת הארגונית). ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad, כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת ה-BYOD (הבא את מכשירך לעבודה, י.ה.) ועימה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש – החל ביקוש למוצר הנראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק באוקטובר 2017 על פי שווי של 800 מיליון דולר, ובחלוף פחות משנתיים היא הייתה שווה יותר מכפול מכך – יותר מ-1.6 מיליארד. פורסקאוט היא אחת משלוש חברות האבטחה הציבוריות הישראליות היחידות, והכנסותיה, עד הקורונה, צמחו בשיעור שנתי דו ספרתי.

הטכנולוגיה של החברה מנטרת רכיבי רשת של מאות ספקים באמצעות חיבור לרשת התקשורת ובלי צורך בהתקנה של תוכנות קצה או רכישת חומרה. בנוסף, באמצעות ממשקים לרכיבים ברשת, היא מבצעת עשרות פעולות לתיקון פערי אבטחה שהתגלו. לקוחותיה הם ארגונים גדולים יחסית, בהם גופים פדרליים בארצות הברית וארגוני תעשייה. לחלקם יש יותר ממיליון מחשבים, ובסך הכל היא מסייעת להגן על עשרות רבות של מיליוני מחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים