ישראל "מככבת" ברשימת הפיראטיות של ארצות הברית לצד מדינות כמו סין ורוסיה

ברשימת "מעקב בעדיפות עליונה" הוצבו גם קנדה, ארגנטינה והודו ● המדינות הנכללות ברשימה זו אינן נתונות בסכנה של סנקציות מצד ארצות הברית, אך זו מקווה שעצם השילוב ב-"רשימת הקלון" יעודד את הממשלות של מדינות אלה להגביר את המאבק בפיראטיות ● בין המדינות שנמצאות ברשימת מעקב בעדיפות נמוכה יותר: לבנון, מצרים, כוויית, אוזבקיסטן, טורקמניסטן ופרו ● רון קירק, מנציגות הסחר של ארה"ב: "הדו"ח השנה חשוב מאי פעם"

ישראל "מככבת" ברשימה השנתית של המדינות בעלות הרקורד הגרוע ביותר במניעת גניבה של חומרים שמוגנים בזכויות יוצרים, ושל קניין רוחני מסוגים נוספים – כך על פי הדו"ח של הממשל האמריקני. בין המדינות שנמצאות ברשימת מעקב בעדיפות נמוכה יותר – כלומר, שהשמירה בהן על זכויות יוצרים טובה יותר מאשר בישראל – אפשר למנות את טורקיה, לבנון, מצרים, יוון, ברזיל, כוויית, אוזבקיסטן, טורקמניסטן, וייטנאם, מכסיקו, פרו והפיליפינים.

בראש רשימת "המעקב בעדיפות עליונה" (Priority Watch List) הוצבו סין ורוסיה, כשאחריהן נמצאת קנדה, ארגנטינה והודו, וכן מדינות נוספות דוגמת אלג'יריה, צ'ילה, אינדונזיה, פקיסטן, תאילנד, אוקראינה ו-ונצואלה. המדינות הנכללות ברשימה זו אינן נתונות בסכנה של סנקציות מצד ארצות הברית, אך זו מקווה שעצם השילוב ב-"רשימת הקלון" יעודד את הממשלות של מדינות אלה להגביר את המאבק בפיראטיות.

"הדו"ח המתפרסם השנה חשוב מאי פעם, נוכח הנתונים של הממשל האמריקני, על פיהם התעשיות בעלות הקניין הרוחני הרגיש אחראיות ל-40 מיליון משרות בארצות הברית, וחלקן ביצוא האמריקני הוא עד 60%", אמר רון קירק, מנציגות הסחר של ארצות הברית.

קנדה, שכנתה מצפון של ארה"ב, נכללת ברשימה זו השנה הרביעית ברציפות. זאת, משום שהיא אינה מיישמת שינויים נחוצים, לטענה, בחוק לשמירה על זכויות יוצרים. רוסיה נכללת ברשימה זו השנה ה-16 ברציפות, וסין נכללת בה זו השנה השמינית ברציפות. אוקראינה נכנסה השנה לרשימה, לאחר שלא נכללה בה מאז 2007. זאת, משום שההתקדמות במסגרת תוכנית לרפורמה משנת 2010 הייתה "מועטה בלבד", כמצוין בדו"ח.

מלזיה הוסרה מרשימת המעקב לאחר שנקטה באמצעים הנחוצים לשמירה על זכויות יוצרים. גם ספרד הוסרה מהרשימה בשל המאמצים להילחם בפיראטיות באינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים