פאגאיה הישראלית גייסה כ-400 מיליון דולר באג"ח מגובה נכסים

מדובר בגיוס ה-ABS השני של חברת הפינטק השנה, וה-49 מאז היווסדה ● פאגאיה עוסקת בהערכת סיכונים לנותני אשראי, ומשתמשת לצורך כך בכלי ביג דאטה, למידת מכונה ו-AI

גל קרובינר, מנכ"ל ומייסד משותף של פאגאיה.

חברת הפינטק הישראלית פאגאיה הודיעה היום (ג') כי היא השלימה גיוס ABS של כ-400 מיליון דולר – 396 מיליון, ליתר דיוק. מדובר בגיוס ה-ABS השני שלה מתחילת השנה (הראשון היה בהיקף של 280 מיליון דולר) וה-49 מאז שנוסדה. מאז 2018 היא גייסה יותר מ-20 מיליארד דולר בצורה זו.

גיוס ABS הוא גיוס של אגרות חוב המגובות בנכסים פיננסיים. מדובר בשוק שהחל עוד בסוף שנות ה-80', וממשיך לצמוח. הגיוס, או האיגוח, הנוכחי דורג על ידי סוכנות דירוג האג"ח קרול בונד, והרוכשים הינם כ-25 גופים מוסדיים, שרכשו שטרות מגובים שמקורם בהלוואות אישיות שניתנו דרך רשת שותפי ההלוואות של פאגאיה, המופעלת ב-AI.

פאגאיה עוסקת בהערכת סיכונים לנותני אשראי, ומשתמשת לצורך כך בכלי ביג דאטה, למידת מכונה ו-AI. החברה נוסדה במרץ 2016 על ידי גל קרובינר, המנכ"ל, אביטל פרדו ויהב יולזרי. בין המשקיעים בה בעבר נמנים קרן כרמל ונצ'רס וסיטיגרופ. באמצע 2022 היא השלימה מיזוג עם EFJA, שהיא חברת SPAC. בחודש שעבר דיווחה החברה, שנסחרת בנאסד"ק, כי היא מעבירה את המטה שלה מישראל (הוא ממוקם במגדלי עזריאלי בתל אביב) לארצות הברית, עקב דרישה של המשקיעים המוסדיים בארצות הברית. עם זאת, על פי פאגאיה, מדובר בשינוי טכני בלבד, ומרכז המו"פ שלה נשאר בארץ.

בפאגאיה אומרים שהגיוס הנוכחי "מדגיש את עוצמת יכולות המימון של החברה ואת יכולתה לגשת למקורות הון מגוונים, כולל מסגרת אשראי שהוכרזה באחרונה בהשתתפות גופים פיננסיים גלובליים מובילים", בהם ג'יי.פי. מורגן.

"אמון המשקיעים בשוק ה-ABS לצרכנים נותר גבוה", אמר פול לימאני, מנהל תחום שוק ההון בפאגאיה. "אנחנו ממשיכים לראות ביקושים חוזרים ומשקיעים מוסדיים חדשים שמשתתפים בעסקאות שלנו, והם מגבשים את המוניטין של פאגאיה כמנפיקת המוצר הזה בארצות הברית".

בתוך כך, פאגאיה הודיעה על מינויו של אוונג'לוס פרוס לסמנכ"ל הכספים הקבוע של החברה. פרוס שימש כסמנכ"ל הכספים הזמני של פאגאיה בשלושת החודשים האחרונים. הוא בעל 25 שנות ניסיון וכיהן בתפקידי ניהול בחברות כגון ג'יי.פי. מורגן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים