הממשלה אישרה את עקרונות הרפורמה בענף הסלולר

הרפורמה כוללת, בין היתר, את ביטול קנסות היציאה ואיסור על החברות לפרוע באופן מיידי את התשלומים שנותרו למנוי ● סעיפים חשובים נוספים שאושרו בהצעה היו ליברליזציה בתחום ייבוא מכשירים סלולריים, הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרד התקשורת אשר תגבש המלצות בעניין מודל לשיתוף תשתיות הסלולר, וקיום השוואה תקופתית על ידי משרד התקשורות בין מחירי שירותים הניתנים על ידי מפעילי הסלולר ● כן אישרה הממשלה הקמת חברה בת של חברת חשמל שתפרוס רשת FTTH

הממשלה אישרה שלשום (ו') את הצעת תקציב המדינה ועמה גם את חוק ההסדרים הכולל מספר רפורמות חשובות בתחום התקשורת ובהן אוסף רפורמות בשוק הסלולר והקמת תשתית שלישית לגישה לאינטרנט באמצעות חברה בת של חברת חשמל שתעביר סיבים אופטיים לבתים.

הרפורמה בענף הסלולר כוללת בין היתר את ביטול קנסות היציאה במתכונת שהציע משרד התקשורת ואיסור על החברות לפרוע באופן מיידי את התשלומים שנותרו למנוי. כן תחויבנה החברות לאפשר למנוי שביקש לעזוב את החברה לפרוע את התשלומים שנותרו לו, באמצעות עסקת אשראי בתשלומים, ולא בדרך של פירעון מיידי, דבר אשר מהווה חסם מעבר משמעותי בין החברות.

בנוסף מחייבת הרפורמה את החברות הסלולריות לאפשר שירותי נדידה פנים ארציים לחברות סלולריות חדשות, מה שיקל מאוד על כניסתו של מפעיל חדש לתחרות בענף הסלולר. סעיפים חשובים נוספים שאושרו בהצעה היו ליברליזציה בתחום ייבוא מכשירים סלולריים, באמצעות קביעת סטנדרטים שייתרו את הצורך בקבלת אישורים מצד משרד התקשורת. העניין יקל הן על ייבוא בודד של מכשירים והן על יבוא מקביל; הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרד התקשורת בהשתתפות נציגי אגף התקציבים באוצר, הרשות להגבלים עסקיים, משרד הפנים והמשרד להגנת הסביבה, אשר תגבש המלצות בעניין מודל לשיתוף תשתיות הסלולר; הקמת צוות משותף של משרדי התקשורת, האוצר והביטחון לשם פינוי תדרים שיוקצו לדור הרביעי בתחום הסלולר; קיום השוואה תקופתית בין מחירי שירותים הניתנים על ידי מפעילי הסלולר שיערוך משרד התקשורת ויביא זאת לידיעת הציבור.

סיבים אופטיים של חברת חשמל עד הבית

כאמור, הממשלה אישרה גם את תוכנית משרד התקשורת להקמתה של חברה לפריסת רשת FTTH (סיבים אופטיים עד הבית) בישראל. מדובר בתשתית תקשורת נייחת שלישית בישראל, בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. הממשלה קבעה, כי חברת החשמל תחזיק רק ב-49% מהבעלות בחברה. הבעלים הפרטיים החדשים יחזיקו ב-51% מהחברה. הבעלים הפרטיים ייבחרו על ידי וועדת מכרזים בכפוף לאישורו של שר התקשורת.

שר התקשורת, משה כחלון, ביקש להודות למשרדי האוצר והמשפטים על תמיכתם החשובה בעניין קידום הרפורמות בענף התקשורת במסגרת העבודה על חוק ההסדרים אשר יביאו להרחבת התחרות בענף הסלולר בפרט ובענף התקשורת בכלל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עלום שם

    חברת סלקום מתכחשת ואומרת שלא עדכנו אותה בדבר שום רפורמה. כמו כן שאלה : מה עושים עם ההתחייבויות הנוכחיות? האם זה פועל רטרואקטיבית? כי מה זה יעזור לי אם יש לי עוד שנתיים התחייבות לחברה שהם ייתנו בלי התחייבות רק למנויים החדשים?

אירועים קרובים