משה חורב, אורקל ישראל: "כשיש כלכלת IT טובה – אין מלחמה"

"שיתוף הפעולה הזה יניב תועלת לשני הצדדים ויהווה מנוע צמיחה לכל המעורבים" – כך אמר מנכ"ל אורקל ישראל במפגש עם משלחת היי-טק פלסטינית, בו השתתפו מנהלים בכירים באורקל ישראל יחד עם 15 מהנדסים ואנשי עסקים מחברות תוכנה, אינטגרציה ו-IT ברשות הפלסטינית, במטרה לדון בשיתוף פעולה בין הצדדים ● לדבריו, "אני אולי אופטימי, אבל אני מאמין כי בסופו של דבר כולם מבינים שלא רק שצריך לחיות יחד, אלא גם כדאי לחיות ביחד"

הנהלת אורקל (Oracle) ישראל, בראשות משה חורב, סגן נשיא אורקל העולמית ומנכ"ל הסניף הישראלי של החברה, אירחה היום (ב') משלחת היי-טק פלסטינית. הקבוצות דנו במשרדי אורקל בפתח תקווה בדרכים לשיתוף פעולה ביניהן, לרבות בעולם הפיתוח.

במפגש, אותו יזם איגוד לשכות המסחר, השתתפו מנהלים בכירים באורקל ישראל יחד עם 15 מהנדסים ואנשי עסקים מחברות תוכנה, אינטגרציה ו-IT ברשות הפלסטינית. אלה מעוניינות להעניק שירותי מיקור-חוץ לחברות ישראליות במגוון התמחויות בתחום התוכנה, ולשתף פעולה בפרויקטים גדולים.

יוהאן אלבו, מנהל בכיר במרכז המו"פ של אורקל בהרצליה, העביר סקירה רחבה על המרכז, ועל המוצרים המפותחים בו. הוא הציג אפשרויות לשיתופי פעולה עם המשלחת. מרכז המו"פ בארץ מבוסס על הרכישה של אורקל העולמית את דמנטרה הישראלית ועל רכישת סאן (Sun), לה היה פה מרכז פיתוח בג'אווה (Java) בעולם התוכנה הארגוני, ובעולם המובייל.

חורב אמר, כי "אחד ממנועי הצמיחה החשובים של תעשיית ההיי-טק, מבוסס על היכולת לשלב כוח אדם איכותי ממגוון רחב של אוכלוסיות ומגזרים. במסגרת קמפיין הגיוס העולמי של אורקל בשנה שעברה, החלטנו לשים דגש על עידוד ההשכלה האקדמית בתחום המיחשוב, תוך הכשרה והסמכה של כוח אדם בקרב אוכלוסיות המיעוטים בישראל – הקהילה החרדית, הערבית והאתיופית בישראל". הוא הוסיף, כי "אנו מאמינים כי שיתוף פעולה בין חברות היי-טק פלסטיניות ובין אורקל ישראל יתרום רבות לשתי התעשיות, יעודד צמיחה כלכלית ויהווה פתח לשיתופי פעולה עם חברות היי-טק ישראליות נוספות".

בראיון לאנשים ומחשבים, אמר חורב, כי "שיתוף הפעולה הזה יניב תועלת לשני הצדדים ויהווה מנוע צמיחה לכל המעורבים. כאשר יש כלכלה פורחת בכלל וכלכלת IT משגשגת בפרט – לא עושים מלחמה. שיתוף פעולה זה הוא אחת הדרכים היותר טובות להשיג מצב של Win-Win. יש כישרונות טובים מאד הנמצאים בצד השני, וצריך לנצל זאת".

"אני אולי אופטימי, אבל אני מאמין כי בסופו של דבר כולם מבינים שלא רק שצריך לחיות יחד, אלא גם כדאי לחיות ביחד", אמר חורב. הוא ציין, כי אינו יכול להעריך עדיין מה יהיה ההיקף הכספי של העסקים המשותפים, והוסיף כי בכל מקרה, לא תיעשה מכירה של מוצרי אורקל לפלסטינים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. gA

    הוא אומר את זה כי יש לו שם אינטרסים .... זה לא פוליטיקה זה ביזנס ......

  2. יובל

    עוד מומחה לענייני פוליטיקה... יפה... אולי מתי שהוא הוא יגיע לערכי המילון: איסלם וגיהאד.

אירועים קרובים