אדובי ישראל עוברת לשלב הבא במסגרת מבצע ארצי להסדרת רישוי במוצריה

במסגרת השלב הראשון במבצע, החברה אפשרה למשתמשיה לפנות אל משווקי אדובי המורשים, ולרכוש רישיון לתוכנות שברשותם – ללא סיכון משפטי ● אבי זריהן, מנהל אדובי ישראל: "עם סיום חלקו הראשון של הקמפיין, אנו יכולים לקבוע בוודאות, כי מאות חברות וארגונים ניצלו את ההזדמנות שניתנה להם ויצרו קשר עם נציגי החברה"

רוכשת חברה נוספת. אדובי

בחודשים האחרונים יצאה אדובי (Adobe) ישראל במבצע רחב היקף להסדרת השימוש במוצריה, במסגרתו השהתה את פעילות האכיפה השוטפת שלה ואפשרה הסדרת רישוי, ללא סיכון משפטי, לתוכנות רבות שלה, בהן פוטושופ (Photoshop), אילוסטרייטור (Illustrator), פרימייר (Premiere) ומוצרי אדובי נוספים, בהם נעשה שימוש ללא רישיון. בימים אלו, משהסתיים המבצע, חוזרת אדובי ישראל למתכונת האכיפה הרגילה.

במהלך תקופה זו, החברה אפשרה למשתמשיה לפנות אל משווקי אדובי המורשים, ולרכוש רישיון לתוכנות שברשותם. מטרת פעולות האכיפה היתה להבטיח, כי לקוחותיה עושים שימוש במוצרים מקוריים ובעלי רישיון כדין, וכי ההתקנות שבוצעו בפועל לתוכנות אלה תואמות את תנאי הרישיון.

כמו כן, אדובי בחרה ליידע את לקוחותיה אודות קמפיין הסדרת הרישוי במכתב רשום, שנשלח למנהלי חברות וארגונים. עד סוף השנה תוציא החברה כ-1,500 מכתבים רשומים לחברות, במטרה לייצר מודעות לנושא ולאפשר לאותן חברות להשלים ולרכוש את המוצרים – ללא חשש מפעולות משפטיות. בין היתר, נשלחו המכתבים גם למוסדות חינוך אוניברסיטאיים, המאפשרים לסטודנטים שלהם להשתמש בתוכנות לא חוקיות.

לדברי אבי זריהן, מנהל אדובי ישראל, "אנחנו מבינים, כי במקרים רבים בהם מתבצעות הפרות של זכויות יוצרים במוצרי תוכנה, הדבר נעשה שלא בידיעת האחראים והמנהלים. שימוש בתוכנות לצרכי עסק ללא רישיון תקף, חושף את מנהלי החברה באחריות אישית לאותו שימוש. ההשלכות החוקיות לדבר עלולות לפגוע במנהלים באופן אישי. עם סיום חלקו הראשון של הקמפיין, אנו יכולים לקבוע בוודאות, כי מאות חברות וארגונים ניצלו את ההזדמנות שניתנה להם ויצרו קשר עם נציגי החברה על מנת לבדוק, לוודא, לשאול שאלות ואף לרכוש מוצרים המתאימים לצרכיהם".

הוא הוסיף, "בתחילת הדרך הבחנו, כי בעוד שנתוני ה-BSA בארץ מדברים על 31% פיראטיות, באדובי הנתונים עומדים על כ-60%. שאפנו לסגור את הפער הזה בעיקר משום שהאמנו שחלק גדול מהשימוש הלא חוקי בתוכנות נעשה בתום לב. הקמפיין אכן עשה את העבודה ויצר הרתעה, והראיה היא ההיענות שאנחנו מקבלים למכתבים שלנו – עשרות רבות של משתמשים פרטיים וארגוניים מדווחים לנו על שימוש שלהם בתוכנות לא חוקיות, ומבקשים לרכוש תוכנות. מצד שני, נדע להיות אסרטיביים, כאשר בכוונתנו להשתמש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים